Renault 420 milyon euroyla dönüyor

Renault 420 milyon euroyla dönüyor
Renault 420 milyon euroyla dönüyor
Renault, "Talisman"modeli ile D sınıfına dönüş yapıyor. Vel Satis, Latitude. Laguna gibi modellerle D segmentinde umduğunu bulamayan Fransız marka tamamen yeniden yarattığı "Talisman" ile VW Passat, Ford Mondeo, Audi A4, Opel İnsignia gibi modellerle rekabete girecek.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI - mali.kantarci@radikal.com.tr / Arşivi

Renault , 2014 yılında Avrupa’da 1 milyon adet satan D sınıfına bu kez “Talisman” modeliyle giriyor. Daha önce Vel Satis, Laguna, Latitude gibi modellerle D sınıfında (orta) istediği satış rakamlarına ulaşamayan Fransız marka Fransa Douai tesislerine 420 milyon euro yatırım kararı aldı. Yılda 300 bin kapasiteli tesiste yeni Espace ve Scenic de üretilmekte. Talisman’ın yıllım üretim adetleri  ise talebe göre şekillenecek.

1 milyon km yaptı

Modelin lansmanından önce 22 adet araç 1,000,000 km’den fazla yol yaparak potansiyel olaylarla karşılaştırıldı. Talisman’ın kapıları 22 bin kereden fazla açılıp kapanırken emniyet kemerleri de 22 bin kereden fazla takılıp çıkarıldı. Aşırı iklim ve sürüş koşullarındaki yol testleri ise hem gerçek ortamda hem de Renault-Nissan İttifakı’nın test merkezlerindeki simülasyon tesislerinde gerçekleştiren araç dünyanın birçok ülkesinde satılacak.

 

D sınıfında sıralamayı değiştirmek için yeni model üretti

 Avrupa pazarında son 10 yılda yüzde 5 pazar kaybederek yüzde 13 pazar büyüklüğüne sahip D segementi araç satışları yıllık 1 milyon adet civarında seyrediyor. Türkiye’de ise son 3 yılda yüzde 30 büyüyen D sınıfı 2015 Ekim sonu itibariyle 68 bin 600 adetlik satışa ulaştı. 2014’te 64 bin 500 adetlik satış gerçekleşmişti.  Markanın Avrupa gibi Türkiye’de de iddialı olduğunu Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Amacımız Talisman ile pazarda en iddialı oyunculardan biri olmak ve podyumda yer almak.” sözleriyle ifade etti.

 Passat açık ara lider

 D sınıfında Volkswagen Passat, Mercedes C serisi, BMW 3 serisi, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Volvo V60, Ford Modeo, Skoda Superb, Opel Insignia, Skoda Super ve Hyundai i40 gibi güçlü rakipler bulunuyor. Ancak Renault, bu sınıfta Talisman’ın en çok satan 3 model arasında olması için planlama yapıyor.Türkiye’de Avrupa’nın tam tersi olarak sedan kasa tipi D segmentinde yüzde 80’lik kısmı oluşturuyor. VW Passat ise pazarın lideri. Üreticilerin amiral gemilerinin sergilendiği D sınıfında Talisman’ın motor seçenekleri de iddialı. Touch ve Icon ekipman seviyeleriyle piyasaya çıkacak Talisman’da 3 dizel motor seçeneği bulunacak: 110 beygir güç üreten 1,5 dCi ve 130 beygir güç üreten 1,6 dCi manuel ve otomatik şamsızman seçenekleri ile 160 beygir güç üreten 1,6 dCi motor da  sadece otomatik şanzıman seçeneği ile satılacak. Marka, motor hacmine göre vergi alınan Türkiye’de özellikle 1,6 litrelik 160 beygir gücündeki motordan yüksek beklenti içinde. Talisman’ın yakıt tüketimi 100 km.’de 3,6 ile 4,4 litre arasında değişiyor.

 

Rekabetçi fiyat bekleniyor

 

Elektronik donanımı arcın her parçasında kullanan Renault, modelde sınıfından farklı olarak 8,7 inçlik multimedya ekranı kullanmış. Tesla’da tüketiciyel buluşan geniş ekran çok satan markalr arasında bu sınıfta fark oluşturuyor. Aracın hem iç hacmi hem de 608 litrelik bagaj hacmi modelin tercih sebebi olması için genişletilmiş. Sürücünün ruh haline uyum sağlayan Multi-Sense teknolojisi, head up display, eller serbest park ve birçok sürücü yardımcı sistem Talisman’ın sürüş konforunu artıran özellikler. Talisman’ın Türkiye’ye önümüzdeki Şubat geleceği bilgisini veren İbrahim Aybar, fiyat açıklamaktan kaçındı. Bu segmentte en güçlü rakip Passat’ın en düşük donanımlı dizel versiyonunun 95 bin lira olduğu düşünülürse, Türkiye’ye dizel seçeneklerin getirileceği Talisman’ın rekabete bu rakamın altında başlayacağı tahmin ediliyor.

 

Talisman’la hedef büyüttü

 Renault Nissan Grubu Dünya Başkanı Carlos Ghosn, üreticinin yeni stratejisini “Biz bir otomobil üreticisiyiz. Her segmentte varolmak istiyoruz.” şeklinde özetlemişti. Renault, bu kapsamda en hızlı büyüyen segment olan SUV’da Kadjar modelini piyasaya sürdü. Türkiye’de Haziran’dan beri piyasada olan model C7 segmentinde rekabet ediyor. Ekim sonu itibariyle 2 bin 149 adetlik satış yaptıkları bilgisini veren Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Yüzde 5,1 ile 5. sırada yer alıyor. Kadjar’dan beklentimiz yüksek. Ancak marka olarak Kadjar satışları bizi kesmedi. Talisman ile D segmentinden de ciddi pay alacağımız öngörüsüyle satış hedeflerimizi büyüttük.” dedi.