Renault globalde 2,7 milyon sattı

Renault globalde 2,7 milyon sattı
Renault globalde 2,7 milyon sattı
2014 yılında Renault Grubu'nun binek + hafif ticari araç satışları %3,2 artış göstererek %3,5 büyüyen global otomotiv pazarında toplam 2 milyon 712 bin 432 satışa ulaştı.

Renault Grubu’nun Avrupa ’daki pazar payı 0,6 puan artarak %10 eşiğine erişti. Toplam 1 milyon 464 bin 611 adetlik satış sayesinde, Grup’un %12,5 arttı, bu rakam pazardaki büyümenin iki katına denk geliyor. Clio, Captur, Duster ve Sandero’nun başarısı ile Renault ve Dacia markalarının sergiledikleri güçlü performans sayesinde Grup, uluslararası pazarlardaki yavaşlamasını telafi etti.
Yükselen ana pazarlardaki ekonomik ve finansal krizlerden etkilenen Grup, sağlam bir duruş sergiledi ve şirketin en büyük ikinci ve üçüncü pazarları olan Brezilya’da (%7,1) ve Rusya’da (%7,9) rekor düzeyde pazar payı elde etti. Ne var ki, bu zorlu şartlar altında Avrupa dışındaki satışlar %5,9 oranında azalma gösterdi.
2014 yılında Renault Grubu’nun satışlarında %12,5 artış kaydetti ve %5,9 büyüyen pazarda %10’luk pazar payı eşiğini aştı (0,6 puan artışla). Grup, satış hacimlerini ve pazar paylarınıneredeyse tüm ülkelerde artırdı. En önemli büyüme oranları ise İngiltere ’de (+%41.9), Portekiz’de (+%42.1), İspanya’da (+%30.2) ve İtalya’da (+%28.9) elde edildi.
 Renault markası binek + hafif ticari araç pazarında %7,6’lık pazar payıyla (+0,2 puan artış) en büyük üçüncü marka durumunda. Renault markası Fransa ’da lider konumda; İspanya’da ise yeniden ikinciliğe yerleşti. Clio ve Captur sayesinde Renault, şehir otomobilleri pazarında (A ve B segmentleri) ilk sırayı almayı başardı. Hafif ticari araç segmentinde ise Renault ardarda 17 yıldır elinde bulundurduğu liderliği sürdürdü (%14.2’lik pazar payı).
 Dacia markası, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Avrupa’daki en güçlü pazar payı artışını sergiledi: +0.4 puan artışla %2.5. Dacia, pazarda beşinci marka konumunda bulunduğu Fransa’da ise 0,5 puan artışla %4,9’luk pazar payı elde etti. Bundaki en büyük etken Duster ve Sandero’nun elde ettikleri başarı oldu (özel müşteri satışında en çok satılan üçüncü araç). İspanya’da ise özel müşteri satışlarında zirvede olan Sandero sayesinde Dacia, pazar payını 0,7 puan artırarak 45,986 yeni araç satışıyla %4,7 pazar payı elde etti. Dacia aynı zamanda neredeyse tüm Avrupa ülkelerinde rekor düzeyde satış hacimlerine ve pazar paylarına sahip oldu: örneğin İtalya’da (%2,7 pazar payı ve yaklaşık 400 bin adetlik satış) veya pazara girişinden sadece iki sene sonra pazar payından yaklaşık 1 puan aldığı İngiltere’de (2014 senesinde 23 bin 862 yeni müşteri).