Renault lükse "Talisman"la dönüyor

Renault lükse "Talisman"la dönüyor
Renault lükse "Talisman"la dönüyor
Vel Satis, Latitude gibi D sınıfı modellerde istediği başarıyı yakalayamayan Renault yepyeni bir platformda "Talisman" yarattı.

Fransız üretici Renault, lüks sınıftaki temsilcisi Talisman’ı tanıttı. Geçmişte, lüks sınıfta sunduğu otomobillerde istediği başarıyı yakalayamayan Renault, bu kez Talisman ile oldukça iddialı olduğunu en üst seviyede açıkladı. Aracın, Fransa ’nın başkenti Paris’te yapılan statik tanıtımında konuşan Renault Nissan Başkanı Carlos Ghosn, 420 milyon Euro düzeyindeki yatırımla devreye aldıkları Talisman projesinin, kendileri açısından tamamen beyaz bir sayfa olduğunu söyledi. Geçmişte pazara sunulan ama yeterli başarıyı yakalayamayan VelSatis, Laguna, Latitude gibi ürünlerin ardından Talisman’ın riskli olup olmadığının sorulduğu Ghosn, “Bu otomobili tamamen bir beyaz sayfa açarak yeniden yarattık. Geçmişteki araçlarla hiçbir benzerliği yok. En önemli özelliği ise sınıfındaki en geniş model olması” yorumunu yaptı.

Aracın nihai üretim versiyonunun eylül ayındaki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gösterileceğini belirten Carlos Ghosn, otomobilin satışına ise bu yılın sonuna doğru Avrupa’da başlanacağını vurguladı.

Carlos Ghosn, aracın satış adetleri konusunda ise rakam vermekten kaçındı.

Tanıtım sırasında Türk gazetecilerle biraraya gelen Renault Tasarım Grubu Başkanı Laurens Van Den Acker ise Talisman’ın, Renault Nissan ittifakının yeni platforum CMF-C üzerine inşa edildiğini söyledi. Söz konusu platforum daha önce Kadjar ve Espace için kullandıklarını belirten Van Den Acker, bu durumu, “Kazan-Kazan” sözleriyle yorumladı. 

Talisman’daki iddialarının ardına yatan en önemli sebebin sorulduğu Renault Tasarım Grubu Başkanı Van Den Acker, sözlerini şöyle sürdürdü:  “Çok iyimseriz çünkü tasarımda çok sık olmaz böyle önümüzde yepyeni bir sayfa açabilmek ve sıfırdan yeniden tasarım yapabilmek. Bu sayede bu segmentteki bütün başarı elementlerini yerleştirebildik. Mesela muhteşem oranlarıyla kendi segmentinin en geniş modeli olmasını sağladık. Çok alçak bir tasarım gerçekleştirdik. Uzun bir dingil aralığı ve bu sayede uzun, yatay hatlarıyla ileriye doğru atılım gösteren bir tasarım gerçekleştirdik. Önyüzü, arka yüzü farları ve ışık imzamızla gerçekten bir mevcudiyet, ben buradayım diyor bu otomobil yani. İç mekânda da çok geniş ve konforlu bir iç mekân, dokunmatik ekran ve çok ileri teknolojiler kullandık. Zor olacak mı? Evet. Belli bir risk taşıyoruz ve önümüzde çözmemiz gereken zor durumlar var mı? Evet. Ama elimizde buna karşı silahlarımız da var.”

 

Alman rakipler

 Alman rakiplerinin hakimiyetindeki bir pazara girdiklerini ve buradaki rekabetin farkında olduklarını belirten Laurens Van Dan Acker, sözlerini şöyle tamamladı: “Biz Renault olarak hem kalite hem de fiyat için iyi tanınıyoruz zaten. Burada kendi şöhretimizi de savunuyoruz aynı zamanda. Çok daha duygusal daha latin karakterine hitap eden yeni bir stil getirdik, yeni bir üslup katıyoruz. Segmente gerçek bir tazelik katıyoruz bu sayede. Bu otomobili kullananlar kendileri için tasarlanmış bir otomobil olduğunu hissedecekler gerçekten. Aslında biz müşterinin belli bir vizyonuyla ilgili yola çıktık. Karşılaştırın modelleri göreceksiniz. Bu çeşitli markaların modellerinde tamamen birbirinden farklı felsefe farklı yaklaşım olduğunu göreceksiniz.”

 

 

 

 


    ETİKETLER:

    Euro

    ,

    Van

    ,

    Fransa

    ,

    tasarım

    ,

    Beyaz

    ,

    renault

    ,

    Avrupa

    ,

    Lüks

    ,

    eylül

    ,

    Karşı