Renault SUV Kadjar'la zirveleyecek

Renault  SUV  Kadjar'la zirveleyecek
Renault  SUV  Kadjar'la zirveleyecek
RX4, Koleos gibi SUV modellerle Türkiye'de bir türlü hacim yakalayamayan Renault bu kez Kadjar ile iddialı. Hedef yılda 12 bin satış ile segment liderliği..
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI - mali.kantarci@radikal.com.tr / Arşivi

Japon üretici Nissan 2007'de Qashqai modelini piyasaya sürdüğünde otomobil severlerin yeni araca bu denli ilgi göstermesi beklenmiyordu. Böylece üreticiler, şehir içinde yüksek araç kullanmak isteyenlerin sayısının hiç de zımsanmayacak sayıda olduğunu gördü. O günden itibaren hemen hemen her otomobil markası kendi crossover modelini piyasaya sürdü. Hazırlıklarını tamamlayan Renault da önce 2013'te mini crossover modeli Captur'u tanıttı. Türkiye 'de segmentinde en çok satanlar arasına giren otomobilin ardından şimdi de C segmenti SUV crossover modeli Kadjar ile segment liderliği hedefliyor. Geçtiğimiz yıl C SUV 45 bin satış ile önemli bir sınıf olduğunu ortaya koymuştu.

 

Liderlik hedefinde

 

Yeni modeli ‘hem bizim müşterimizin yol arkadaşı' olarak tanımlayan Renault MaisGenel Müdürü İbrahim Aybar, Kadjar'dan beklentilerini şu sözlerle ifade etti: “Bu yıl toplam pazar için özellikle de ikinci yarı için bir şey söylemek çok zor. Ama Kadjar için liderlik hedefimizi açıklayabilirim. Türkiye'de otomobil pazarının içinde yaklaşık 45 bini Crossover segmentinden müşteri bulunuyor. Liderlik için bu segmentte yüzde 25'i geçmek şart.” Bu hesapla liderlik için Kadjar satışlarının yıllık 11 bin adedin üzerine çıkması gerekiyor. Modelin kendilerine cesaret verdiğinin altını çizen Aybar, “Ancak yine de her şey pazarın ikinci yarıdaki seyrine bağlı.” diyerek, temkinli konuşmayı tercih etti. 

Çin’de de satılacak

 

İspanya'da tanıtılan yeni model, yine İspanya'nın Megane'ın da üretildiği Palencia şehrindeki fabrikada üretilecek. Kadjar, bu hafta Fransa'da bayilere dağıtıldı. Türkiye'de ise 25 Haziran'da satışa çıkacak. Yeni SUV'un70'ten fazla ülkede satılacağı bilgisini veren İbrahim Aybar, “Avrupa ve Afrika ağırlıklı bir piyasaya sahip olacak. 2016'dan sonra da Çin'de satışa sunulacak. Müşterilerimiz Clio ile başlayan yeni tasarım çizgisi ve marka karakterinin son örneğini Kadjar'da bulacak.” dedi. Çin pazarına ayrıca odaklanan Fransız marka, Dong Feng ile Çin'deki ortak fabrikada üretim yapacak. 
  
Qashqai ile aynı platform

  

Kadjar, Qashqai ile aynı platformda üretiliyor. Renault mühendisleri, iki araçta müşterinin görmediği parçaların yüzde 60 ortak olduğunu ancak Kadjar'a has koltuk tasarımı gibi görünürdeki parçalarda yüzde 98 Renault mühendisliğine özel markanın DNA'sını taşıdığını söyledi. Touch ve Icondonanım seçenekleri ile satışa çıkacak olan modelde 7 inçlik ekrana sahip R-Link 2 kişiselleştirilebilir multimedia sistemi ile internet bağlantısı kurulabiliyor. 527 litrelik bagaj hacminin yanı sıra aracın arkasına gizlenebilir çekme demiri monte edilmiş. Kadjar'da aktif acil fren destek sistemi (AEBS), şerit takip sistemi, kör nokta uyarı sistemi, 360° park destek sistemi ile eller serbest paralel, dikey ve açılı park sistemi, geri görüş kamerası, yokuş kalkış desteğinin yanı sıra cruise control ve otomatik uzun/kısa farlar gibi donanımlar yer alıyor.