Satılan her 100 araçtan 16'sı SUV oldu

Satılan her 100 araçtan 16'sı SUV oldu
Satılan her 100 araçtan 16'sı SUV oldu
Türkiye'de otomobil müşterisinin SUV tutkusu her geçen gün artıyor. 2016'nın ilk iki ayında Türkiye'de 10 bin 328 adet SUV alıcı bulurken satılan her 100 otomobilden 16'sını bu segment araçlar oluşturdu.

Dünyada ve Türkiye’de  SUV (Spor Amaçlı Araç-Sports Utility Vehicle) araçlara olan talep her geçen gün yükseliyor.  Geçmişte tamamı 4 çeker olan ve “4x4'ler” olarak da adlandırılan bu araçlar artık  binek otomobiller gibi sadece iki çeker versiyonlarıyla  öne çıkıyor. Hatta bazı modellerin sadece iki çeker versiyonları satılıyor. Üstelik Türkiye'de SUV satışlarının büyük  kısmı artık bu iki çeker versiyonlar üzerinden gerçekleşiyor. Bu durumda SUV tercih eden müşterilerin aracın teknik özelliklerinden çok görünümüne önem verdiği ortaya çıkıyor. Yani artık arazi tutkusu, macera hevesi, outdoor aktivitelere katılma heyecanı ya da dağ başında piknik yapmak için değil; şehir içerisindeki günlük iş-ev yolculuğunda kullanılıyor bu otomobiller.

PAY 5 KATINA ÇIKTI 

SUV’ların  toplam otomobil satışları içindeki payı, son 15 yıl içinde 5 katına çıktı. Türkiye'de 2000'lerin başlarında toplam satışlarda ancak yüzde 3'ler civarında pay alabilen SUV'lar 4x2 ve dizel versiyonlarının çıkması, ulaşılabilir fiyatlara inmelerinden dolayı her yıl daha fazla ilgi görüyor. 2005 yılında 438 bin otomobilin satıldığı Türkiye'de SUV'ların payı 21.1 bin adetle yüzde 4,8'lerde iken, 357.4 bin aracın satıldığı 2007'de 24 bin 967 adetle yüzde 7, 2008'de ise 23 bin 780 adetle yüzde 8'lere çıktı. 2016 yılı şubat sonu otomobil pazarı kasa tiplerine göre baktığımızda  ise  en çok tercih edilen gövde tipinin yine sedan otomobiller (%47,69 pay, 30.494 adet) olduğunu görüyoruz.   Sedan otomobilleri, %30,43 pay ve 19.456 adet satış ile H/B ve  %16,15 pay ve 10.328 adet satış ile SUV otomobiller takip ediyor.  Yani satılan 100 otomobilin 16’su SUV veya crossover.

PİCK UP  PAZARINDA REKABET ARTACAK

Ülkemizde önemli bir sınıf da hem 2 hem de 4 çekerle müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayan pick-up’lar. Bu sınıfın yıllık satışları yaklaşık 15 bin adet seviyelerde bulunuyor. Önümüzdeki günlerde pazara sunulacak yeni Ford Ranger ve Nissan Navara, Fiat  Fullback modelleri  VW Amarok, Toyota Hilux , Isuzu D-Max, Mitsubishi L200 gibi modellerin yarıştığı pazardan  paylarını artırmak için mücadeleye girecek.  Bu sınıfta kamu alımları   önemli bir satış kalemi oluşturuyor.  4x4 demişken önemli bir potansiyel de  binek otomobiller. Sürüş dinamiği ve emniyet bakımından daha  çok performans gösteren  4x4 bineklerin de pazarı artıyor. Mercedes’in 4 Motion, Audi’nin “quattro” BMW’nin X drive gibi adlar verdiği sürekli 4 çeker binekleri de tercih edenler gittikçe artıyor.  Bu sistemli araçlara  sahip olmak için 3 bin eurodan başlayan fiyat farkları ödemek gerekiyor.

2016’DA  SUV YAĞMURU VAR

Bu yıl birçok markanın SUV ve  Crossover modelleri Türkiye’de showroomlara inecek. Maserati’nin  ilk SUV’u  Levante , Lexus’un  yeni SUV’u RX  pazaru sunulacaklar arasında yer almakta.  Volkswagen  yılın ikinci yarısında yeni Tiguan'ı pazara sunacak.  Seat’in SUV segmentindeki ilk modeli Ateca  önümüzdeki aylarda  gelmeye hazırlanırken  İngiliz Bentley'in merakla beklenen lüks  SUV'u Bentayga'nın da yıl sonuna doğru ithalatı bekleniyor. Jaguar'ın SUV segmentine ilk kez giriş yaptığı modeli F-Pace, yeni Land Rover Discovery, Honda HR-V ,Ford Edge, Ecosport ,  SsangYong  Tivoli  XLV-Air . Suzuki yeni Vitara da bu yıla heyecan verecek yeni SUV’lar arasında  yer alıyor.

BEKLENEN  SPORTAGE  YOLLARA İNİYOR

Bu yılın SUV sınıfında en önemli yeniliklerinden biri de 2016 sonuna kadar yaklaşık 8500 adet satılması hedeflenen yeni Kia Sportage. 2015’te yaklaşık 7600 adet satan model oldukça iddialı geliyor.  Geçtiğimiz günlerde Kapadokya’da test ettiğimiz 4.  nesil Kia  Sportage, yeni tasarımı, teknolojileri ve donanımı ile 2016 yılında markanın Türkiye’de en çok satacağı model olacak. Sadece şehirde değil off-road olarak da kullanabileceğiniz araç bölgenin kayalıkı ve zorlu patikalarında bile oldukça ideal bir performans gösterdi. Kompakt SUV pazarındaki yeni Sportage, 3 farklı motor seçeneği (1.6 benzinli, 1.6 benzinli turbo ve 2.0 lt dizel ) ile geliyor.

GT LINE SEÇENEĞİ  GÖZDE 

Yeni Sportage Comfort 1.6 GSL manuel  4X2  79.9 bin  TL’den pazara sunulurken  Sportage Prestige 1.6 GSL GT-Line DCT otomatik 4X4 138 bin TL’den showroomlara iniyor.  Avrupa ile eşzamanlı ülkemizde satışa sunulan araç  ilk kez yeni bir “GT Line” seçeneğine kavuşuyor.  Hatta edindiimis bilgilere göre tüketiciler en çok bu versiyonu tercih etmekte. Bu özellik, Sportage’dan daha sportif bir sürüş deneyimi bekleyen müşteriler için tasarlanmış. Yeni Sportage, sportif, enerjik ve cesur bir görünüme sahip. Aracın tasarımı markanın Frankfurt’ta bulunan tasarım stüdyosunun önderliğinde, farklı ülkelerden küresel bir ekibin katkılarıyla tamamlanmış. 

KAPLAN BURUN TASARIM 

Yeni Sportage’ın en büyük tasarım değişikliği ön kısmında gerçekleşti. Mevcut modelin tasarımından farklı olarak, “kaplan-burun” radyatör ızgara ve ön farlar birbirinden ayrıldı. Farlar artık daha yüksekte, keskin detaylı kaputun dış kenarları boyunca geriye doğru uzanıyor. Alçak ve geniş bir radyatör ızgarası, Sportage’ın yüzünün alt tarafına daha fazla hacim kazandırdı. Bu yeniliklerle birlikte Sportage, daha heybetli ve daha sağlam bir görünüme sahip oldu.GT Line versiyonlarında yeni dış görünüm, yüksek güçlü cee’d GT modelindeki sis lambalarından esinlenerek tasarlanan “buz küpü” görünümlü LED sis lambaları ve alüminyum efektli mini kaydırma plakaları ile biraz daha geliştirildi. 

KOŞUCUNUN KAS YAPISINDAN ESİNLENDİ

Yeni Sportage, bilenen profilini koruyor. Ancak 30 mm daha uzun dingil mesafesi ve 40 mm daha fazla toplam araç uzunluğu ile fark yaratıyor. Keskin hatları ve pürüzsüz yüzeyi Sportage’a daha dinamik bir görünüm kazandırıyor. Sportage’ın silueti, çatısının en yüksek noktasından itibaren otomobilin arkasına doğru inceliyor. KIA tasarımcıları bu detaylı çalışma için, harekete geçmeye hazırlanan bir koşucunun kas yapısından esinlendi. Yeni Sportage’ın arka taraftaki yatay formlarında, kompakt SUV’a daha sağlam bir görünüm veren 2013 KIA Provo’nun konseptinden esinlenildi. İnce kombinasyon lambaları arka tarafın genişliği boyunca devam eden bir şerit ile birleşirken, dönüş sinyalleri ve geri vites lambaları alt yarıya görsel bir ağırlık katmak için ayrı ayrı tutuldu. KIA Sportage GT Line ayrıca, daha sportif bir görünüm için çift egzoz ve metal efektli arka şasi altı difüzör bulunduruyor. Bugüne kadarki en aerodinamik Sportage olan bu modelde, yeniden profillenmiş iç kapak ve yeni tasarlanan tampon sayesinde sürüklenme 0.35 Cd’den 0.33 Cd’ye düştü. Yeni Sportage, 17 inç alüminyum alaşım jant tasarımları ile gelirken, GT Line için standart olarak benzersiz bir 19 inç jant seçeneği sunuluyor.

YÜKSEK KALİTELİ KABİN

Sportage’ın iç mekânı da tamamen yenilendi. Geniş ve sürücü odaklı bir kontrol paneline sahip bir kabin ortaya çıkarıldı. Yeni kabinde, yumuşak dokunuşlu kumaş ve deri kullanımı ile daha yüksek malzeme kalitesi sürücülere lüks bir ortam yaratıyor. Modern ve zarif özelliklere sahip olan iç mekân aynı zamanda üst düzey izolasyon ile dış gürültüyü en aza indiriyor. Genişliğin ve sportifliğin vurgulandığı yeni iç mekanda ön taraf, “gösterge” ve “kontrol” bölümü olarak ikiye ayrılıyor. Gösterge bölümünde, sürücü gösterge paneli ve yeni 7.0 inç büyüklüğünde orta konsoldaki gösterge ekranı bulunuyor. Dokunmatik bilgi, eğlence ve navigasyon sistemi ile sürücüler tüm bilgileri kolaylıkla görebiliyor. İç mekânın iki bölüm olarak ayrılması, kabin için farklı renk seçimlerini de mümkün kılıyor. Tek veya iki-tonlu renk düzenleri arasından müşteriler tek ton (siyah) ya da iki ton (açık gri veya siyah) seçebiliyorlar. Yeni GT Line’ı tercih edenler, D-şekilli deri direksiyon simidi, yüksek kaliteli piyano siyahı kaplama ve alüminyum alaşımlı pedallar ile biraz daha spor bir kabinin keyfini sürebiliyor.

GÖRÜŞ ALANI İYİLEŞTİRİLDİ 

Görüş alanı hem ön hem de arka taraf için iyileştirildi. Yan aynalar, sürücünün arka görüşünü bozmayacak şekilde kapı üzerine biraz daha düşük yerleştirildi. Yeni gövdenin daha geniş boyutları, dördüncü nesil Sportage’ın kargo alanının 465 litreden 503 litreye genişlemesi anlamına geliyor. İki kat yükseltilen bagaj zemini sayesinde uzun boylu eşyaların sığmasına olanak sağlanırken, bagajdaki malzemeler arkadaki kapak tarafından gizleniyor. Bunun yanı sıra Sportage, kendi klasmanında bir ilk olarak yeni bir zemin altı kapağı ile ekstra depolama alanı sunuyor. Yeni Sportage mevcut modelden daha geniş olmamasına rağmen, gövdenin arka tarafının yeniden düzenlenmesi sayesinde, aracın bagaj alanı 35 mm genişletildi. Arka tamponun üst kenarı alçaltılarak ağır eşyalar için kaldırma mesafesi de indirildi.

1.6-litre T-GDI MOTOR PERFORMANSI

Yeni Sportage’ta bütün motorlar, Euro 6 emisyon standardıyla uyumlu olarak geliştirildi. Yeni Sportage benzinli ve dizel motor olmak üzere geniş bir seçim yelpazesi sunuyor. Benzinli turbo direkt enjeksiyon özelliğine sahip yeni 1.6-litre T-GDI, sportif bir deneyim arayan müşterilere hitap ediyor. Sportage ilk defa GT Line özelliği ile daha hareketli bir sürüş performansını ve yüksek yakıt ekonomisini bir arada sunuyor. Benzinli motor serisi, 1.6 litrelik GDI motor ve markanın en son 1.6 litrelik T-GDI güç ünitesinden oluşuyor. GDI motoru, 132 ps ve 160,8 Nm tork üreten, üçüncü nesil Sportage üzerinden doğrudan devam ettirildi. Aerodinamik verimliliği artırılan motor, düşük emisyon ve yakıt tüketimi vaat ediyor.1,6 litre T-GDI motor, KIA cee’d GT ve pro_cee’d GT ile aynı ünite üzerinden geliştirildi. Bu da heyecanlı bir motor performansı ortaya çıkardı. Sadece Sportage GT Line modelinde bulunan 1.6-litre T-GDI motoru, daha çabuk hızlandırıcı tepki, daha fazla yakıt verimliliği ve motor torkuna kolay erişim için bir dizi iyileştirme sağlıyor. 177 ps üreten T-GDI motor, (1,500-4,500 rpm ve zirve noktasında 265 Nm tork) ivme kazanımı sırasında hızlı motor tepkisi ve daha ekonomik sonuçlar vermekte. 

KABLOSUZ TELEFON ŞARJI VE NAVİGASYON

Kia’nın güncel görsel-işitsel navigasyon sistemi, ön panelin merkezinde daha modern bir görünüm sergiliyor. Kullanıcılar, Avrupa pazarında 7.0 inç dokunmatik ekran DAB dijital radyo teknolojisini destekleyen bilgi, eğlence ve uydu navigasyon sistemleri arasından bir dizi özelliği seçebiliyor. 7.0 inç dokunmatik bilgi ve eğlence sistemi 160 watt 6 hoparlörlü ses sistemi ile birlikte geliyor.Yeni Sportage, C-SUV segmentinde bir ilki gerçekleştirerek araç içinde mobil cihazlar için yeni bir kablosuz şarj sistemi sunuyor. Kablosuz şarj tabanı, sade bir görünüm için herhangi bir kablo bağlantısına gerek olmadan telefonu şarj etmeye olanak sağlıyor. Sportage aynı zamanda tüm yolcuların hareket halindeyken mobil cihazlarını şarj etmelerine olanak sağlamak için önde bir adet ve isteğe bağlı olarak arkada da bir adet USB şarj noktasını sunuyor.

YENİ KIA SPORTAGE ŞİMDİ KEŞFET!

 


    KIA Türkiyearacılığı ile sponsorlu içerik