Türkiye ’deki 16 ton ve üzeri ağır ticari araç sektörünü değerlendiren Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin 2015’in ağır ticari araç pazarı için hızlı başladığını belirterek şuyle devam etti:
“Ancak, siyasi belirsizlikler, sınırlarımızda yaşanan karışıklıklar ve döviz kurlarında yaşanan yukarı taraflı hareket ve volatil yapı nedeniyle ilk çeyrekten itibaren bu artış yerini düşüşe bıraktı. İlk çeyrekte Pazar %85 büyürken (bir önceki yıl aynı dönem ile karşılaştırıldığında), bu büyüme ikinci çeyrek için %2 ve üçüncü çeyrek için ise -%17 olarak gerçekleşti. Yılın ikinci yarısından sonra yaşanan düşüş trendine rağmen, 2015 yılı ilk 9 ayda toplam satışlar 23,549 adet ile geçen yılın aynı dönemine göre %14 arttı. Bu artışta özelikle inşaat sektörünün, mega projelerin ve kamyon satışlarının etkisi daha fazla oldu. Geçen yıl aynı dönemde Kamyon satışlarının toplam içindeki payı %38 iken bu yıl %43 a çıktı.”
Yüzde 83 satış artışı
Scania’nin geçen yılın aynı dönemine oranla satışlarını %83 artışla 2,267 adete çıkararak pazarda en fazla artış kaydeden firma olduğuna dikkat çeken Eksin Pazar paylarının geçen yılki %6 seviyesinden %9,6’ya yükseldiğini ifade etti. İthal araç satışlarında geçen yıl 3.sırada yer alan Scania’nın bu yıl 1’inciliğe yerleştiğini vurgulayan Eksin şöyle devam etti:
“İthal pazarda satılan her üç araçtan biri Scania.Bu yıl satışlarımızın artmasında ürün gamını genişletmek ve her ihtiyaca uygun bir araç sunma stratejimiz etkili oldu. Nisan ayında bu stratejimiz paralelinde yeni 8x4 kamyon serimizi İstanbul Park taki bir etkinlikle tanıtmıştık. Yine 2015 Haziran ayında efsane 8x2 Kırkayak modelimizin lansmanı ile ürün gamımızı geliştirmeye devam ettik.”
Kamyon 8 kat büyüdü
2015 yılında kamyon satışlarının tam 8 kat artarak 384 adete yükseldiğini kaydeden Eksin “ Yeni kamyon modellerimizin lansmanları devam edecek. Bu modellerimizi dağıtım serisi kamyonlar izleyecek. Bütün bu yeni model girişleri ile 2015 yılında kamyon satışlarını 500 adet ve toplam satışlarımızı da 3,500 adetin üstünde gerçekleştirerek %10 pazar payını hedefliyoruz.”diye konuştu.
Euro 6 geçişi hareketlendirir
Çekici grubunda da markalarının %58 lik bir artış ve 1,883 adetlik bir satış ile ortalamada %6 artan çekici pazarında ağırlığını gösterdiğini belirten Scania Türkiye Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Adnan Yücel “Bu segmentte de önceki yıla göre en çok artış kaydeden marka olduk. Başarıda 2013 yılı sonuna doğru pazara sunulan Yeni Streamline serisi araçlar çok önemli bir rol üstlendi. Yeni Scani Streamline yakıt tüketimi, kalite, güvenilirlik, kullanım rahatlığı ve satış sonrası desteğiyle sektörün beklentilerine tam olarak cevap veriyor. “ dedi. Yılın son aylarında özellikle de Euro 6 geçişi etkisiyle pazarın hareketli olmasının beklendiğini söyleyen Yücel” Scania markası olarak, markanın yakalamış olduğu ivmeyi Avrupa pazarında rakiplere üstünlük kuran SCR Euro 6 motoruyla daha da artırarak devam ettireceğine inanıyoruz.”dedi.