Tofaş CEO'su Eroldu:"2023 hedefi için yeni oyuncular şart"

Tofaş CEO'su Eroldu:"2023 hedefi için yeni oyuncular şart"
Tofaş CEO'su Eroldu:"2023 hedefi için yeni oyuncular şart"
Tofaş CEO'su Eroldu yeni yatırımların ülkemize çekilmesi için iç pazarın büyümeye devam etmesi gerektiğini belirterek," Türkiye'nin 2023 hedefleri doğrultusunda iç pazarı büyüterek pazara yeni oyuncuların girmesi sağlanmalı" dedi.

Koç Holding iştiraki Tofaş’ın yeni CEO’su  Cengiz Eroldu, Türkiye ’nin 2023 otomotiv hedeflerine ulaşması için yeni yatırımların Türkiye’ye çekilmesi gerektiğini söyledi. Eroldu, “Yerel endüstrinin küresel rekabetçiliğini sürdürebilmesi için Ar-Ge ve üretim yetkinliklerinin yanı sıra iç pazar büyüklüğü de çok önemli. İç pazarı büyütülerek pazara yeni oyuncuların girmesi sağlanmalı.” dedi.

Türkiye’nin Avrupa ’nın en büyük hafif ticari araç üreticisi konumunda bulunduğunu hatırlatan üst yönetici, hafif ticari pazarın bu noktada önem taşıdığına değindi. 2011’de hafif ticari pazarının 210 bin adede ulaştığını hatırlatan Cengiz Eloldu, 2014’te toplam pazara nispetle çok daha az küçülmesine rağmen pazarın 180 binde kaldığını kaydetti. Burada sorunun hafif ticarinin ‘öz mal olma zorunluluğu’ olduğunun altını çizen Genel Müdür “Bu yüzden uzun dönemli kiralamaya konu olamıyoruz. Bu da sektörün büyümesine engel oluyor.” diye konuştu.

 Tamanını alacak

 Fiat’ın Crysler’in tamamını almasının kesinleştiğine dikkat çeken Eroldu, 2014’te 5 milyon adetlik satış yapan grubun 2018’e kadar 48 milyar Euro yatırım yaparak 7 milyonluk satış rakamı yakalanacağını, bunda Tofaş’ın Fiat’ın tüm “volume” otomobillerin  üretimini üstlenerek etkili olacağını ifade etti. Eroldu şöyle devam etti:
Ekonomi açısından diğer önemli bir konu da iç pazardaki yerli ve ithal araç dengesi. İç pazar satışları ithalat ağırlıklı gerçekleşiyor. Ortalama yüzde 67 olan ithalat oranı otomobilde daha da yüksek, yüzde 70’lerin üzerinde seyrediyor.Gururla ifade etme etmek isterim ki, Tofaş olarak, yerli üretimden en çok satış yapan firmayız. Sattığımız her 5 aracın 4’ü yerli üretim. Fiat markasıyla üretimden satış oranımız yüzde 84. Sadece 2014’te değil, bu konudaki liderliğimizi son yıllarda açık ara koruyoruz.Otomotiv satışlarındaki yerli oranını iyileştirecek olan parametrelerden birisi de yerli ürün arzını iyileştirmek. Şimdiye kadar otomobilde tek modelle rekabet ettiğimiz bu alanda önümüzdeki 2 yıl içinde önemli bir çıkış yapacağız. Bunun Türkiye ekonomisine de olumlu yansımasını olacağından memnuniyet duyuyorum.”

Yüzde 19 üretim payı

2014’te 222 bini aşkın araçla Türkiye’deki toplam araç üretiminin yüzde 19’unu gerçekleştirdiklerini kaydeden Eroldu ,”Başlıca ihracat pazarlarımızda yaşanan ekonomik ve siyasi belirsizliklere rağmen, 142.281 adetlik ihracat gerçekleştirerek 4.2 milyar TL gelir elde ettik, 353 milyon dolar dış ticaret fazlası yarattık. İhracat hacmimiz, Türkiye otomotiv ihracat pastasının yüzde 16’sına denk geliyor.  Net satış gelirimiz bir önceki yıla oranla yüzde 5.7 artarak  7.4 milyar lira olarak gerçekleşti. Böylece net gelirimiz Tofaş tarihinin rekor seviyesine ulaştı. Aktif büyüklüğümüz 7.1 milyar lira, esas faaliyet kârımız ise 533 milyon lira ile yine Tofaş tarihindeki en yüksek seviyesinde. Net kârımız 574 milyon TL oldu. Böylece tarihin en yüksek ciro, kâr ve aktif büyüklüğüne erişmiş olduk. 2 milyar $ ihracat ile OİB verilerine göre sekörün 3’üncü şirketiyiz.”dedi.