Tofaş'ın yeni sedanı son çeyrekte geliyor

Tofaş'ın yeni sedanı son çeyrekte geliyor
Tofaş'ın yeni sedanı son çeyrekte geliyor
2015'te üretimini 250 bin, ihracatını da 170 bin adede yükseltmeyi hedefleyen Tofaş, hatchback ve station wagon ve MCV FL olmak üzere 3 yeni model üretimi için de yatırımlar yapıyor.

Tofaş, 2016’dan sonra aynı anda 7 model üretiyor olacak. Tofaş, 2014’te 400 milyon dolarlık yatırım harcaması yaptı. Doblo için 360 milyon dolar, sedan için 520 milyon dolar, hatcback ve station wagon otomobil için de 520 milyon dolar ile devam eden yatırım miktarı 1,4 milyar doları geçti.  Fiorino için yapılan 70 milyon dolar ile yatırm miktarı 1,5 milyar doları bulacak.

Önce  sedan geliyor  

 Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu yeni Sedan projesi  kapsamında prototip üretimlerinin  başladığını aynı zamanda modelin ismi üzerinde çalışmaların da sürdüğünü belirtti. Eroldu şunları söyledi:
“İlk aracımızı 2015’in son çeyreğinde Türkiye ’yle birlikte pek çok ülkede satışa sunmayı hedefliyoruz. Yeni sedan modelimizin 3’te 1’ini ihraç edeceğiz.  2015’te üretim ve ihracatımızı arttırmayı, 250 bin adet üretim; 170 bin adet ihracat planlıyoruz. Doblo Amerika ’nın ihracattaki payı da artacak. Doblo için planımız yılda 25 bin adete ulaşmak. Bir yandan yeni araçlarımızı pazara sunarken bir yandan da 2016 yılında devreye girecek yeni hatchback ve station wagon ve MCV FL projeleri üzerindeki çalışmalarımızı sürdüreceğiz. 2016 sonrasında 7 modeli aynı anda üretiyor olacağız. “

 İhracat ağırlıklı projeler

Önemli bir bölümünün ihracata yönelik olan bu projelerin Tofaş’ın ve Türk mühendisliğinin, Türkiye yan sanayisinin küresel ölçekte başarısını perçinleyeceğini kaydeden Eroldu  Fiat’ın Tofaş’a önemli satış hacmi olan modellerin üretimini yönelttiğine dikkat çekti. Eroldu ”Yeni üretilecek modellerin de fikri ve sınai mülkiyet hakları Tofaş’a ait olurken platform geliştirme sorumluluğu, FCA’deki konumumuzu da güçlendiriyor” dedi.

  Pazar payını yüzde 1 artırmayı hedefliyor

 Fiat’ın Türkiye’deki pazar payının yüzde 11,6 olduğunu anlatan Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, Ocak rakamlarına bakarak hedeflerini yıllık 100 binin üzerine çıkardıklarını aktardı. Doblo’dan günde 70-75 iş bağlantısı aldıklarını belirten Baş, 500X, ve yeni sedanın da etkileriyle yüzde 12,6 pazar payı hedeflediklerini söyledi.