Türkiye, Renault'nun ilk" 5'inde

Türkiye, Renault'nun ilk" 5'inde
Türkiye, Renault'nun ilk" 5'inde
Renault Grubu (Renault ve Dacia) Türkiye'de 201'te 133 bin 212 adet araç satışı ve %17,4 pazar payı ile son 13 yılın en yüksek pazar payını aldı. Dünya sıralamasında satışlarda ilk 5'e girdi.

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar İstanbul ’da yaptığı 2014 değerlendirme toplantısında Renault markasının 2014’te , 90 bin 27 adet satış ve %15.3 pazar payı ile 16. kez binek otomobil pazarında liderliğini devam ettirdiğini vurguladı. Satış adediyle Türkiye ’nin Renault Grubu’nun dünya sıralamasında 5’inci ülke konumunda yer aldığını aktaran Aybar Fluencemodelinin 32 bin 252 adet satış ve %18,5 segment payı ile Türkiye’nin en çok satılan modeli olduğunu ifade etti. Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında Fransa ve Almanya’nın ardından 3’üncü sırada yer aldı.

16 yıldır lider

Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2014 yılında toplam pazarda 133 bin 212 adet satış adedi gerçekleştirdi. Bu satış rakamı ile binek + hafif ticari araç pazarından %17,4 pay elde etti. Geçen yıla göre %0,4 artış kaydettiği bu pay ile son 13 yılın en yüksek pazar payını gerçekleştirmiş oldu. Aybar şöyle devam etti:
“Renault markası, 16. kez binek otomobil pazarı liderliğini elde ediyor. 2014 yılında, gerçekleştirdiği 90 bin 27 adet binek satış adedi ile %15,3 pazar payı elde etti. Marka, 2013 yılına göre pazar payını %0,7 arttırdı. Binek + hafif ticari araç pazarında ise gerçekleştirdiği 98 bin 743 adet satış ve 12,9 pay ile Marka sıralamasında 2. sırada yer aldı. Fluence 32 bin 252 adet satış adedi ile Türkiye’nin en çok satılan modeli ünvanını elde etti.”

Model bazında da başarılı

2014 yılında Renault markasının modelleri, binek otomobil pazarında “en çok satılan otomobil”, “en çok satılan SW markası”, “en çok satılan sedan markası”, “en çok satılan dizel markası” oldu. Fluence modelinin Türkiye’nin en çok satılan modeli ünvanının yanı sıra Clio Sport Tourer + Megane Sport Tourer satışları ile Renault, 2014 yılında da “en çok tercih edilen SW markası” oldu. Ayrıca Fluence, Symbol ve Latitude modellerinin başarıı grafiği ile Renault markası, 2014 yılında “en çok tercih edilen sedan markası” oldu. Renault en fazla dizel otomobil satışı gerçekleştiren marka oldu. Türkiye pazarında 16. kez binek otomobil lideri olan Renault markası yüksek yerlilik oranını koruyor. Markanın satışını gerçekleştirdiği 10 otomobilden 7’si Oyak Renault Fabrikaları’nda üretiliyor. Türkiye pazarı genelinde satılan 10 otomobilden sadece 3 model yerli.

Pazar biraz yükselebilir

2015 yılına öngörülerini de sunun İbrahim Aybar şöyle konuştu
“Emtia fiyatlarında Haziran ayından bu yana yüzde 31’e yakın düşüş oldu. Petrol fiyatlarında dramatik düşüş yaşandı ve düşme eğilimi devam ediyor. Petrol fiyatlarının bu seviyelerde istikrar kazanması veya düşüşün devam etmesi halinde bu durum enflasyona 2 puan kadar katkı yapacaktır. 2015 yılında ekonomik büyüme ve göstergelerin orta vadeli plan doğrultusunda gerçekleşeceğini ve yine yüzde 4 civarında ekonomik büyüme gerçekleşeceğini ifade edebiliriz. Enflasyonun 2014’ün altında gerçekleşeceğini, faizlerin, enflasyonun beklentilerden daha düşük gerçekleştiğini de göz önünde bulundurarak, 2014’e nazaran düşüş yönünde baskılanacağını tahmin ediyoruz. Bütün bu gelişmelerin otomotiv pazarını olumlu etkileyeceğini, sektörün bu yıl seviyelerinde ya da bir miktar üzerinde gerçekleşmesini öngörüyoruz.” dedi.