Volvo Türkiye'de rekora devam edecek

Volvo Türkiye'de rekora devam edecek
Volvo Türkiye'de rekora devam edecek
2014'te Türkiye'de 6060 otomobil satarak ülke rekoruna ulaşan Volvo Cars bu yıl ise 7 bin araç satacak.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI - mali.kantarci@radikal.com.tr / Arşivi

Volvo Car Turkey 2014’te önceki yıla göre yüzde 20,7 artış sağlayarak 6060 otomobil sattı. Marka Türkiye ’de en çok büyüyen beşinci marka oldu. Volvo Cars bu yıl da hedefini 7 bin adet olarak açıklayarak rekor kırmaya devam edeceğinin sinyalini verdi. Global olarak 2014’te 465.866 otomobil satışı gerçekleştirirek tüm zamanların satış rekorunu da kıran marka yeni modellerle bu yıl daha da fazla satış planlıyor.
Yeni modeller gelecek
Volvo Car Turkey Genel Müdür Greg Maruszewski konu hakkında şunları söyledi:
“Volvo Cars Turkey olarak 2014 yılı performansımızdan ve Volvo Cars’ın global satış rekoruna önemli katkılar sağladığımız için çok memnunuz. Motorlarımıza ve 2020 vizyonumuza yönelik otomobillerinize yaptığımız önemli yatırımların geri dönüşünü geçtiğimiz sene çok güzel bir şekilde aldık. 2015’te toplam pazarın yüzde 5 ila 10 arasında büyümesini öngörüyoruz Volvo Car Turkey olarak biz yine pazarın üzerinde bir büyüme hedefliyor, Premium segmentteki istikrarlı büyümemizin devam etmesini planlıyoruz. Bu büyümede her zamanki gibi Volvo V40/V40 Cross Country ve S60 etkili olacak. Yeni modellerimiz Volvo XC90, V60 Cross Country ve S60 Cross Country’nin de satışlarımızda nasıl bir hareketlilik yaratacağını heyecanla bekliyoruz. Yeni modellerimizin de ivmesiyle 2015’te 7 bin satış adedine ulaşacağımızı öngörüyoruz.”
Servis memnuniyeti arttı
2014 yılında müşteri memnuniyetinde de artış sağladıklarına dikkat çeken Maruszewski “ Geçen seneden bu yana servis bölümünde yaşanan müşteri memnuniyeti artışı % 13,8 iken; satış kısmında ise %25 olarak gerçekleşti. Satış kısmındaki bu müşteri memnuniyeti artışı ile Volvo Car Turkey, diğer Volvo ülkeleri arasında ikinci sıraya yerleşmiş oldu. Geçtiğimiz yılın aynı döneminden bu yana, müşteri memnuniyeti anketlerinde hedeflerimizin de üstünde bir artış gerçekleştirdik. Bir diğer olumlu gelişme de anketlerimize cevap veren katılımcıların sayısının 2 kat artması oldu. Bu dönemde hayata geçirdiğimiz Volvo Car Turkey olarak geliştirdiğimiz ve diğer Volvo ülkelerinde yer almayan sadakat programı olan Volvo Benimle’nin bu artıştaki etkisi yadsınamaz. Volvo Benimle’nin kullanımını 2015’te daha da yaygınlaştırmayı planlıyoruz. ” dedi.
S60 ile dünya ikincisi
2014’te Türkiye’de toplam pazar yüzde 11,6 daralırken Volvo Car Turkey, satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 20,7 artırdı. Premium segmentte de marka payını artırarak yüzde 8,6’ya ulaşan Volvo Car Turkey’in, bu satışlardaki amiral gemisi modelleri Volvo V40/V40 Cross Country ve S60 oldu. 2014’te Volvo V40/V40 Cross Country modellerinin satışı yüzde 21,3 artarken Volvo S60 yüzde 23,2 arttı. V40/V40 Cross Country ve S60, 2014 yılını 1,694 ve 3,435 adetlik satışlar ile tamamladılar. Türkiye, S60’ın bu performansı ile dünyada S60’ın en çok satıldığı 2. ülke oldu. XC60 ise kendi segmenti içinde yaklaşık %20’lik bir paya sahip oldu ve 526 adet satış gerçekleştirdi. Gelmiş geçmiş en dinamik Volvo olan S60 da rekabetin son derece yüksek olduğu kendi segmentinde %12,1’lik paya ulaştı.


    ETİKETLER:

    Dünya

    ,

    Türkiye

    ,

    Pazar

    ,

    ülke

    ,

    amiral

    ,

    derece

    ,

    Volvo

    ,

    2015