Yenilenen Lexus RX şubatta 120 bin eurodan Türkiye'de

Yenilenen Lexus RX şubatta 120 bin eurodan Türkiye'de
Yenilenen Lexus RX şubatta 120 bin eurodan Türkiye'de
Lüks SUV segmentinin yaratıcısı Lexus RX ilk kez tanıtıldığı 1998'den bu yana bir SUV aracın performansını ve premium sedan otomobilin sürüş konforunu bir arada sunuyor. Araç 2016 şubattan itibaren Türkiye'ye 120 ile 190 bin euro arasında değişen fiyatlarla geliyor.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI - mali.kantarci@radikal.com.tr / Arşivi

Tamamen yenilenen dördüncü nesil RX, Lexus ürün gamının DNA’sını barındıran özelliklerinin yanında şimdi çok daha cesur bir tasarımla gücünü ortaya koyuyor. Uzun zamandır en çok satan lüks SUV modellerinden biri olan RX  şık tasarımıyla birlikte yeni hibrit ve benzinli motorları, sofistike güvenlik teknolojileri ve sürüş destek donanımlarıyla da dikkat çekiyor. Yeni Lexus RX, tüm bu özelliklerle gelmiş geçmiş en iyi Lexus SUV’u olduğunun altını bir kez daha çizerken, artan ergonomisi ile daha cesur ve daha atletik bir gövde yapısına kavuştu.

ATLETİK ÇİZGİLERLE ZARİF VE MODERN BİR DURUŞ

Türkiye’de ALJ distribütörlüğünde 2016 şubatta  satışa sunulacak olan Lexus RX, SUV’un pratikliğini lüks bir sedanın sürüş konforuyla buluşturmasıyla dikkat çekerken, bu özelliklerini tamamen yenilenen modelinde daha da ileriye taşımayı başardı. Yeni RX’in çizgileri son dönemde tanıtılan IS, NX ve RC’nin tasarım dilinden izler taşıyor.Yeni RX’in ön bölümü, L-şekilli LED farlar ve Lexus markasının hemen tanınan ön panjuru krom çerçeveyle birleştirilerek daha cesur bir görünüm elde edilmiş. Yeni ön sis farları ve LED viraj aydınlatmaları RX’in zarif ve fütüristik bir auraya sahip olmasını sağlıyor. Hareketli dönüş sinyalleri ile de trafikte daha çok dikkat çekmesi amaçlanıyor.

KASLI TASARIM

RX’in daha kaslı bir duruşa sahip yeni tasarımı, aynı zamanda daha geliştirilmiş aerodinamikleri de beraberinde getirdi. Aerodinamik çalışmalar sayesinde aracın sürtünme katsayısı (0.33 Cd) geliştirildi. Bu sayede RX yüksek hızda dahi daha sessiz bir sürüşe sahip oluyor. RX’in geliştirilen dinamikleri ise her yol koşulunda daha çevik bir sürüş sağladı.Tamamen yeniden tasarlanan gösterge paneliyle birlikte daha alçak bir şekilde konumlandırılan ön konsol, RX’in kabinin daha geniş ve daha ferah hissedilmesini sağlıyor. Konsolda yer alan yenilikçi ve akıcı çizgiler ise, yüksek kalitede malzemelerle tamamlandı. Lexus tasarımcıları ve mühendisleri orta konsol mimarisini yeniden tasarlayarak, daha kolay ulaşılan bardaklık ve eşya gözleriyle oldukça kullanışlı bir kabin elde edilmesinin yolunu açtılar. Orta konsolda ses ve klima kontrol ayarları net bir biçimde ayrılarak daha kolay bir kullanım elde edildi.

FARKLI SÜRÜŞ MODLARI

Orta konsolda yer alan 12.3 inç’lik ekran (8 inç alternatifi de sunuluyor) sıra dışı bir görsellik ve kullanışlılık getiriyor. Hem sürücü hem önde oturan yolcu menüler arasında kolaylıkla dolaşırken, aracın multimedya özelliklerini de hızlı bir biçimde kullanabiliyorlar. Bununla birlikte RX’de sunulan farklı sürüş modlarına göre göstergeler farklı renklere bürünüyor. Ön cama yansıtmalı renkli gösterge ekranı (color HUD) ise hız, navigasyon gibi önemli bilgiler, sürücüye gözünü yoldan ayırmadan okuma imkanı tanıyor.

2 LT BENZİNLİ PERFORMANS

Dördüncü jenerasyon RX, iç ve dış tasarımda yapılan kapsamlı yenilikleri, verimli ve performanslı motorlar ile tamamlıyor. 2 farklı motor seçeneği sunan Yeni RX’de, RX 200t (2.0 litre turbo beslemeli dört silindirli motor, 6 ileri otomatik şanzıman) ve RX 450h (3.5 litre V6 hibrit, elektronik kontrollü ECVT) versiyonları bulunuyor. Aynı zamanda dört çeker sürüşe sahip hibrit modellerde yer alan E-Four arkadan itişli elektrik motoru, virajlarda gerçekleştirilen hızlanmalarda daha çabuk ve geliştirilmiş hızlanma tepkileri getiriyor.Verimlilik ve güç konusunda dikkat çeken Lexus’un hibrit modeli RX 450h, 262 HP ve 335 Nm tork üreten 3.5 litre V6 motora sahip. Hibrit güç ünitesiyle kombine edildiğindeyse toplam güç 313HP’ye çıkıyor. Yüksek performansına karşın RX 450h’nin ortalama yakıt tüketimi 5.2 lt/100 km ve CO2 emisyonu ise yalnızca 120 g/km.

FARKLI MOTOR SESLERİ AAR

 

Lexus’un bir hibrit modelinde ilk olarak RX’de yer alan ses teknolojisi, motorlardan aldığı verilerle performans odaklı daha güçlü ve heyecan verici motor seslerinin elde edilmesini sağlıyor. En gelişmiş hibrit sistemine sahip RX 450 h, bu sayede sınıfının lideri konumunda yakıt tüketimi, emisyon değeri ve yol performansı sunuyor.RX 200t ise 238 HP ve 350 Nm tork üreten turbo beslemeli 2.0 litre sıralı dört silindirli benzinli motora sahip. İki çeker ve dört çeker olarak satın alınabilen RX 200t’nin sırasıyla 7.8 lt ve 7.9 lt/100 km tüketim ortalaması vaat ediyor. RX’in yeni turbo beslemeli güç ünitesinde yer alan ESTEC (Üstün Termal Verimliliğe Sahip Yanma ile yakıt ekonomisi) ve D-4ST (Direkt enjeksiyonlu dört storklu benzinli motorun turbo versiyonu) özellikleri, yakıt verimliliğini ve güç üretimini optimize ediyor.Dinamik Tork Kontrolü’ne sahip dört çeker sürüş özelliği, yol koşullarını birçok sensör ve veri vasıtasıyla tespit ediyor. Direksiyon açısından hıza ve zemine kadar birçok ölçüm yapan sistem, anında tepki vererek mümkün olan maksimum yol tutuşu sağlıyor. Tork dağılımını 100:0’dan (tamamen önden çekişli) 50:50 oranında yapabilen bu sistem, sürekli dört çekerin avantajlarını kaybetmeden üstün yakıt verimliliği getiriyor.

SPORTİFLİĞİN ZİRVESİ: LEXUS RX F SPORT

Lexus’un F Sport serisi, Yeni RX ürün gamında da yer alıyor. RX F Sport versiyonu, RX’in sportif imajını tamamen yeni bir seviyeye taşıyor. F Sport’un farklı performans ve tasarım özellikleri, onu diğer versiyonlardan ayırıyor. Özel ön panjur tasarımı, alçak ön spoyler, saten krom alt korumalar ve ızgarayla uyum içerisinde bulunan siyah aynalar F Sport’un dikkat çeken dış tasarım özellikleri. Bu versiyona özel olarak yapılan çok kollu 20 inç alüminyum alaşım jant ve 235/55 mm ölçülerindeki lastikler, F Sport’un sıra dışı tasarımını daha da vurguluyor. F Sport’un kabininde ise 8 inç LCD göstergeler ve sportif koltuklar yer alıyor. Deri kaplamalı vites kolu ve üç kollu direksiyon simidinde F Sport logoları bulunuyor. Ön konsolda ve pedallarda yer alan alüminyum kaplamalar ise sportiflik hissini yukarıya taşıyor. Aynı zamanda Sport S+ sürüş modu ile de daha sportif sürüş imkanı sunuluyor.