CHP'nin o projeleri buradan çıkıyor: CHP Sosyal Medya Merkezi

CHP'nin o projeleri buradan çıkıyor: CHP Sosyal Medya Merkezi
CHP'nin o projeleri buradan çıkıyor: CHP Sosyal Medya Merkezi
Seçim dönemlerinde konuşulan bildirgelere, adaylara, mitinglere bu sene bir de partilerin sosyal medyada yürüttüğü dijital kampanyaları eklendi. Özellikle genç seçmene yönelik,"İktidara yürüyorum sonra konuşalım." Ekşisözlük başlıkları gibi dikkat çekici projeler yaş ortalaması 27 olan 27 kişilik bir ekibin elinden çıkıyor.
Haber: Birce Altay - birce.altay@radikal.com.tr / Arşivi

RADİKAL - 2015 genel seçimlerine hazırlık sürecinde, tüm siyasi partiler dönemin vazgeçilmez bir parçası olan sosyal medyayı olabildiğince aktif kullanıyor. Özellikle Facebook ve Twitter gibi yoğunlukla kullanılan mecralara özel hazırlanan içeriklerle seçmene ulaşmak hedefleniyor.

Siyasi partilerin dijital seçim kampanyası dahilinde üretilen projeleri, videoları ve farklı mecraları aktif şekilde kullanması ile adından en çok söz ettirmiş olan parti ise Cumhuriyet Halk Partisi. Türkiye’nin en popüler sitelerinden biri olan Ekşisözlük’te partinin Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ’nun kullanıcıların sorularını yanıtladığı bir başlık altında gerçekleştirilen forum düzenleyerek dikkatleri üstüne çeken bu ekip, çalışmalarına seçim gününe kadar aralıksız devam ediyor. Yalnızca Facebook ve Twitter değil, yazılı ve görüntülü diğer dijital platformlar da Cumhuriyet Halk Partisi Sosyal Medya Merkezi tarafından verimli şekilde kullanılıyor.

Yaş ortalaması 27 olan 27 kişiden oluşan ekibin başında, Türkiye’de dijital iletişim alanında oldukça tanınmış bir isim olan Fatih Güner var. Ekiptekiler, iktidar partisi AKP ’nin geçtiğimiz günlerde açılışı yapılmış olan Yeni Türkiye Dijital Ofisi ile rekabet içinde olduğunu söyleseler de, aslında bu yarışı çoktan kazandıklarını da sözlerine ekliyorlar.

Ekibin dijital iletişimdeki başarısının ölçütü yalnızca projelerinin ve videolarının bilinilirlikleri değil. Ekibin başındaki Güner, yalnızca Facebook’taki paylaşımlarıyla 160 milyon kişiye ulaştıklarını söylüyor ve paylaştıkları videoların 26 milyon kez izlendiğini belirtiyor. Twitter’daki takipçi sayılarında yüzde 9’luk bir artış olduğunu belirten Güner, 8 Nisan 2015 tarihinden bugüne CHP ile ilgili 2 milyon tweet atıldığını söylüyor. Geçtiğimiz günlerde BBC Türkçe ekibinden Öykü Altuntaş ile görüşen Güner, amaçlarının AKP Türkiyesi ile CHP Türkiyesi arasındaki farkı göstermek olduğunu söylüyor.