Kitap okuyan yok

'Hasıraltı edemeyiz'
'Okuma kültürü' toplantısına katılan Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, düzenli kitap okuma oranının Japonya'da yüzde 14, ABD'de yüzde 12, Türkiye'de ise 10 binde 1 (yaklaşık 7 bin kişi) olduğunu söyledi. Çelik "Bu sorunu hasıraltı edemeyiz" dedi.
İlkokullar için 100 temel eser
Okuma alışkanlığı kazandırabilmek için görsel araçların kullanılmasını öneren Çelik, ortaöğretim öğrencileri için belirlenen 100 temel eser çalışmasının bir benzerinin ilkokul öğrencileri için de yapılacağını söyledi.

ANKARA - Türkiye'deki okuma oranının, diğer ülkelere göre çok düşük olduğunu belirten Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, bu konuda duyarlı olunmasını istedi. Çelik, ortaöğretim öğrencileri için belirlenen okunması gereken 100 temel eser çalışmasının, ilköğretim öğrencileri için de yapılacağını söyledi.
TV izleme oranı yüzde 94
Dün, 'Okuma kültürü ve okullarda uygulama sorunları' konulu toplantıya katılan Bakan Çelik, konuşmasında, kitap okuma alışkanlığına ilişkin araştırmalara değindi.
Düzenli kitap okuyanların oranının Japonya'da yüzde 14, ABD'de yüzde 12, Türkiye'de ise 10 binde bir (yaklaşık 7 bin kişi) olduğunu vurgulayan Çelik, bu sorunun hasıraltı edilemeyeceğini kaydetti. Türkiye' de, televizyon izleyenlerin oranının ise yüzde 94'ü bulduğunu belirten Çelik, "Madem ki görsel araçlara ilgi var, o zaman bu araçlar kitap okuma alışkanlığı kazandırılmasına yönelik kullanılabilir" diye konuştu.
Ortaöğretim öğrencilerinin okuması gereken 100 eser belirlendiğini anımsatan Çelik, aynı çalışmanın ilköğretim öğrencilerine yönelik de yapılacağını ifade etti. Çelik, ortaöğretim müfredatının da bu ay sonuna kadar tamamlanacağını kaydetti.
'Kuru Türkçeye hayır'
Konuşmasında dile de değinen Çelik, bazen dilin ideolojik kamplaşmaların malzemesi haline geldiğini, bunun da birbirinden kopuk nesiller yetişmesine neden olduğunu söyledi. Çelik, "Türkçeyi arılaştırmak adına zarar vermeyelim. Duru Türkçeye sonuna kadar evet, kuru Türkçeye hayır" dedi.