Sıfırcılara özel şûra

Öncelik 'sivil'lerin
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ÖSS ve Liselere Giriş Sınavı'nda binlerce öğrencinin sıfır çekmesi üzerine şûra kararı aldı. Bakan Çelik, eğitim alanındaki kişi ve kurum listesini istedi. Sonbahardaki 'sıfır şûrası'nda sivil örgüt raporları öncelikli olacak.
İlk rapor açıklandı
Sonuçları Çelik değerlendirecek. İlk raporu açıklayan Eğitim-Sen'e göre başarısızlığın beş nedeni: Teknolojik altyapı yok. Öğretmen yetişmiyor. Müfredat yetersiz. Fizik mekânlar kötü. Eğitimcinin statüsü zayıf.

ANKARA - Milli Eğitim Bakanlığı Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ve Liselere Giriş Sınavı'nda (LGS) binlerce öğrencinin 'sıfır' çekmesi üzerine harekete geçti. Bakanlık, 'sıfır şûrası' düzenleyerek eğitimcileri toplayacak..
ÖSS sınavında 32 bin, LGS sınavında ise 64 bin öğrencinin 'sıfır' alması "Ortaöğretim sistemi çöküyor mu?" sorularını beraberinde getirirken, Milli Eğitim Bakanlığı, konuyu uzmanlarla tartışma ve çözüm üretme kararı aldı. Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, bürokratlarına eğitim alanında faaliyet gösteren kişi ve kurumlardan oluşan liste hazırlayarak, şûra toplantısı yapılması talimatını verdi. Bakanlığın, 'Sıfır şûrası'nı yaz tatili bittikten sonra, eylül-ekim aylarında toplamayı planladığı öğrenildi.
Bakanlık, şura toplantısında önceliği eğitim alanında faaliyet gösteren sivil toplum örgütlerinden gelecek raporlara verecek. Bu raporları değerlendirmek üzere bakanlık içinde birim kurulması düşünülüyor. Söz konusu birim raporları ve çözüm önerilerini Bakan Hüseyin Çelik'e sunacak.
Eğitim-Sen rapor hazırladı
Konuyla ilgili olarak rapor hazırlayan Eğitim-Sen, ÖSS ve LGS'deki başarısızlığı beş sebebe bağladı. Raporda, teknolojik altyapı eksikliği, öğretmen eğitimindeki eksiklikler, müfredatın yetersiz kalması, fiziki mekânların eğitime müsait olmaması ve eğitim çalışanlarının sosyal statüleri öğrencilerin 'sıfır' alma nedenleri olarak sıralandı. İşte tespitler:

  • Okullarda teknolojik altyapı eksik. Birçok okulda bilgisayar odalarına kilit vurulmuş. Okullara internet bağlanması projesi hızlandırılmalı.
  • İl olarak başarı düzeyi düşük bir ilden başarılı bir öğrencinin çıkması öğretmenin kalitesinden kaynaklanıyor. Öğretmenler, teknolojik gelişmeleri mesleklerine yansıtamıyorlar. Bu durum eğitimi kötü etkiliyor.
  • Eğitim sistemindeki mevcut müfredat gelişen dünya düzenindeki teknolojik gelişmelere paralel olarak geliştirilemedi. Sorgulayıcı, görsel bulgulara dayalı, bilimsel temellere dayanan, ezbercilikten uzak ve anlamaya hitap eden yeni bir müfredat, eğitim sistemini geliştirecektir.
  • Halen okullarda ortalama 50 ya da 60 kişilik sınıflarda eğitim yapılıyor. Kalabalık sınıflar, fiziki mekânları ve çevre düzenleri bozuk okullar eğitimin kalitesini de düşürüyor. Ayrıca eksik laboratuarlar, kara tahtalarda eğitim, bozuk sıralar ve dar mekanların da olumsuz etki yapıyor.