Haykırıyorlar sessizce

Genç ve çok yetenekli müzisyen ve DJ'lerimizden Hüseyin Karadayı, bir süredir daha aktif, daha istekli. My Imagination albümünde, hem çok eğlenceli hem de çok sıkı bir sound derleyen Karadayı...
Haber: NAİM DİLMENER / Arşivi

Genç ve çok yetenekli müzisyen ve DJ'lerimizden Hüseyin Karadayı, bir süredir daha aktif, daha istekli. My Imagination albümünde, hem çok eğlenceli hem de çok sıkı bir sound derleyen Karadayı, bu albüm ile beklediği patlamayı gerçekleştiremeyince bir süre "küser gibi" yapıp çekilmiş ama sonra eskisinden daha istekli bir biçimde işine kaldığı yerden devam etmişti. Bu aktif ve istekli günlerin sonucu da You Dance From Istanbul (albümün adı, dil açısından biraz eksik ya da tuhaf duruyor ama kim bu genç DJ'lerden daha iyi İngilizce biliyor olabilir ki, en azından bu alanda?) adlı bir albüm oldu. İçerden dışardan seçilmiş ve Karadayı tarafından biçilmiş yeni kılık ve kıyafetleriyle salınan şarkılardan oluşmuş bir albüm.
Geçtiğimiz Ocak ayında Karadayı'nın Ajda Pekkan ile çalıştığı duyulmuştu. Pekkan gibi bir star ile çalışmanın heyecanı ile işe girişen Karadayı, başta Vitrin ve Amazon olmak üzere çok sayıda şarkıya remiks yapmış, Fikret Şeneş'in sözlerini yazdığı ve Gönül Yazar tarafından seslendirilmiş Aşk Hikâyesi adlı şarkıyı yeniden düzenlemişti. Sonra bu projeden vazgeçildi, Superstar expanded-mekspandıd ile yormadı kendini ve Cool Kadın albümü kaderine terk edildi. Ama o günlerde yapılan birtakım denemeler de, Karadayı'nın bu albümünde kendine yer buldu. Şehrazat'ın pop müziğimize, ihtiyacı olan enerji ve gazı ta 80 sonlarında verdiği şarkısı olan Yaz Yaz Yaz, Karadayı'nın Cool Kadın denemeleri sırasında el attığı bir şarkıydı ve şarkının yeni biçimini kim dinlese tav oluyordu. You Dance... albümünün en ağır silahı da bu şarkı, zaten Karadayı'nın dillere destan olması gereken marifetlerini, en çok bu şarkı ortaya seriyor. Karadayı'nın son albümünün bütün repertuarı çok renkli ve sağlam. Ferhat Göçer, Melis Sökmen, Sezen Aksu, Tarkan var. Bu renkli albümün Ferhat Göçer&HSYN KRD feat. Funky C (zamanımızın ekipleri böyle fiyakalı isimlere de çok tutkun) ayağının adı ise Yeliz'in o çok iyi bildiğimiz, sevdiğimiz şarkısı Yalan. Bu da gayet iyi ve enerjik. Ama bu şarkıyı Yeliz'den daha iyi yorumlamak mümkün müdür? Değildir. Ve Yeliz ile arkadaşları da böyle düşünüyor olmalı ki, bu şarkı Yeliz'in son albümü Haykırdım Sessizce'ye dahil edildi, hem de miksleriyle birlikte.
Son yılların önemli prodüktörlerinden Özgür Aras'ın büyük emeği ile ortaya çıkmış bir albüm olan Yeliz'in Haykırdım Sessizce'si, popun gelmiş geçmiş en hoş, en farklı seslerinden birine sahip Yeliz'i 70'lerden günümüze bağlıyor. Gerçi Yeliz, hiçbir zaman müziğe tam ara vermemiş, her zaman şartlar elvediğince bir şeyler yapmaya gayret etmişti. 70 ortalarında müzik dünyasına bir giren (Selmi Andak'ın bestelediği) Hayalimdeki Adam, (Çiğdem Talu'nun sözlerini yazdığı) Yaşadıkça ve (Tuğrul Dağcı'nın şarkısı) Bu Ne Dünya Kardeşim ile taş üstünde taş bırakmayan, tepeye kurulan Yeliz, 80'lerin o boğucu atmosferinde bile yüreğini katarak söylemeye devam etti şarkılarını. 90'lardaki pop patlamasının da öncülerinden biri oldu demek yanlış olmaz. 90'ların ilk yıllarında (popun geliyor olduğunu sezen, yani geleceği gören ilk yapımcılardan Şahin Özer'in büyük desteği ile) yayınlanan Yeni Baştan albümü, pop patlamasının Hakan Peker-Aşkın Nur Yengi-Yonca Evcimik üçgenine sıkışıp kalmasını engelledi ve patlamaya bir evvelki kuşağı da dahil etti. Bu albümün açılış şarkısı olan Tut Şu Çeneni, bu patlamanın nasıl yol alacağı ya da şekilleneceği konusunda da örnek oluşturdu. Pop artık, biraz daha hızlı, biraz daha diskovari bir yöne kayacaktı. Haykırdım Sessizce adlı albüm, Yeliz'in döndüğü bütün köşelerden izler taşıyan bir albüm. Ne söylerse güzel söyleyen Yeliz, bu albümün bir başka önemli ismi olan Tamer Gürsoy'un şarkıları başta olmak üzere, şarkıların tamamının hakkını vermiş.
Yeliz'den bir önceki kuşağa ait Ömür Göksel de, son bir iki yıldır, günümüz kuşağı tarafından yere göğe konamıyor. Kadife, hatta ipek sesli Göksel, A Touch Of... dizisine, Latin ile devam ediyor ve klişenin tam anlamıyla, her türden kulağın pasını siliyor. Latin sezonunu Besame Mucho ile açan Göksel, son derece renkli, son derece eğlenceli ve enerjik ve hüzünlü (Jose Feliciano'nun "Cenizas"ı mesela) duraklardan geçiyor ve sözü Vuelvo Al Saur/Dalgalar ile bağlıyor. DMC'nin başındaki Samsun Demir, umarız bu A Touch... serisini sürdürür ve bir şekilde ya da noktada, sözü Türkçe popun profesörlerinden Ömür Göksel'in Türkçe külliyatına da getirir.
Genç kuşak yorumculardan Zeliha Sunal'ın müziğin geçmişine olan tutkusu son albümü Antika'da sürüyor. Ajda Pekkan'ın seslendirdiği şarkılar arasında, belki de en inandırıcı olmayan Ben Bir Köylü Kızıyım ile defteri açan Sunal, popun gümbür gümbür çok sayıda şarkısını arka arkaya diziyor ve "Fazla ara vermeyelim, yeniden buluşalım" demek ister gibi, Mine Kürkçüoğlu'nun (şimdi Mine Vargı) çok eğlenceli Haftaya şarkısı ile son noktayı koyuyor. Sonbahar Şansonları'nın mükemmel yorumcusu Zeliha Sunal, Antika ile yalnızca bir pop tarihi sunmakla kalmıyor, bunu dört başı mamur bir biçimde de yapıyor.
Ve son bir albüm: Betül Demir'in Remix ya da Betül DemiRemix albümü. Geçen yıl ilk albümü Ayrılığın El Kitabı ile hemen hemen herkesin sevgisini kazanmış Demir, Remix adlı yeni albümünde, hem bir önceki albümünde yer alan şarkılardan bir kısmının yeni versiyonlarına hem de yepyeni şarkılara yer vermiş. Müzik dünyamızın kendisini "yaz şarkısı-şark köşesi" gibi zorlama kavramlara hapsettiği şu günlerde, Demir'in bu albümüne dikkatle bakmak, hassasiyetle incelemek gerek. Pop elbette her türden rengi ve biçimi kaldırabilecek bir müziktir. Elbette gündelik hayattan beslenecek, elbette slogan ihtiva edecektir. Ama bunu yaparken bile (iyi şarkı söylemek, alttan akan müziğin önünde ya da ardında koşmadan uyum sağlamak gibi) feda edilemeyecek kıstaslar vardır ve Betül Demir bu özelliklere sahip olanlardan, yani böyle yapanlardan.

Bulursanız kaçırmayın
Hüseyin Karadayı'nın, başta "You Dance From Istanbul" (DMC) ve "My Imagination" (Ozan) olmak üzere her yaptığı, her (mix) ettiği
Yeliz'in, başta "Haykırdım Sessizce" (DMC) albümü, "Yaşadıkça" ve "Hayalimdeki Adam" (Diskotür) 45'likleri olmak üzere, (arabesk dahil) her yaptığı
Ömür Göksel'in, başta "A Touch Of..." dizisi (DMC) ve "Sevemem Artık" (Yonca) 45'liği olmak üzere her şeyi
Zeliha Sunal'ın, başta "Antika" (Öncü) ve "Sonbahar Şansonları" (FA Müzik) olmak üzere her şeyi
Betül Demir'in orijinal versiyon ("Ayrılığın El Kitabı") ve remix ("Betül Demiremix", Seyhan) dahil, her söylediği, her söyleyeceği