scorecardresearch.com

Elina Brotherus İstiklâl Serüveni'nde

Elina Brotherus İstiklâl Serüveni'nde

Elina Brotherus?un sergisi 29Kasım?a kadar KazımTaşkent Sanat Galerisi?nde.

"İstiklâl Serüveni" güncel sanat serisinin altıncı bölümünde, Finlandiyalı fotoğraf sanatçısı Elina Brotherus'un "Vizyonun Genişliği" ve "Model Studies" çalışmaları sergileniyor
Haber: OZAN AKGÜL - akgul_ozan@hotmail.com / Arşivi

Doğanın büyülü cazibesi içinde kayboluşlarımız sürerken, bir yandan da yeryüzündeki yansımalarımızı arıyoruz. Kimi zaman bir aynada, kimi zaman da suyun yüzeyinde. Yalnız olduğumuz noktada, bizden birini daha çıkarıyoruz gün yüzüne; bize ait olanı ama inanmadığımız bizi, ancak o yansımayı bir başkasını izler gibi yorumlarsak, işte o zaman gerçekliğin idrakini yaşıyoruz.
“Fotoğraf kendi kendini gözlemlemek için en iyi araç. Bir insan aynada kendini gözlemleyemez hatta göremez. Aynada gördüğüyle bir yol bulması, bir çıkış yaratması mümkün değil. Aynaya yansıyan aynanın bize gösterdiği sadece” diyor Elina Brotherus. İşte fotoğrafla bir başkasını gözler gibi olaya dahil olup gerçek yansımamızın hissiyatını yakalayabiliyoruz.
Elina Brotherus, çantasında sehpası ve fotoğraf makinesiyle, değişen ışıkları inceliyor, sade manzaralar arıyor ve bunların içerisine hikâyesiz insan figürlerini yerleştirerek fotoğraflarının konusunu oluşturuyor. Fotoğraflarında kimi zaman yalnızlığı, kimi zaman da doğanın içerisinde insanın kayboluşunu gözlemliyorsunuz.
René Block’un küratörlüğü ve Melih Fereli’nin danışmanlığında sürdürülen “İstiklâl Serüveni” güncel sanat serisinin altıncı bölümünde Finlandiyalı fotoğraf sanatçısı Elina Brotherus konuk edildi. Serginin büyük bir bölümünü, sanatçının 45 parçalık bir dizi fotoğraftan oluşan “Large de Vue/Vizyonun Genişliği” adlı eseri teşkil ederken, “Model Studies” dizisinden parçalar ve iki tane video çalışması da Kâzım Taşkent Galerisi’nde yer alıyor.

Yansımanın gerçekliği
Sanatçıyı bazı fotoğraflarında, modellerinin yanında, onları izlerken görüyoruz. Kadraja giren deklanşör kablosuyla, fotoğrafı hem kendisinin çektiğini hem de bir gözlemci olarak kadrajın içinde bulunduğunu gösteriyor bizlere.
Brotherus, fotoğraflarını resim gibi yorumlamamızı istiyor. Sudaki ve aynadaki yansımaları olabildiğince doğal ve gerçekçi olarak yansıtıyor. Çünkü kendi deyimiyle insanın aynada gördüğüyle bir yol bulması, bir çıkış yaratması mümkün değil. Fotoğrafın mutlak bir yansıtıcı olduğunu ısrarla vurguluyor.
Elina Brotherus’un 1999 yılında 6. İstanbul Bienali’nde de fotoğrafları sergilenmişti. Yeniden İstanbul’da, Yapı Kredi Kâzım Taşkent Sanat Galerisi’nde çalışmalarıyla bizlerle. Eğer yansımanın gerçekliğini fark etmek ve doğa fotoğraflarını resim tadında incelemek isterseniz, 29 Kasım 2008 tarihine kadar Yapı Kredi Kâzım Taşkent Galerisi’nde görebilirsiniz.
0212-252 47 00

OZAN AKGÜL: Yarı işli, yarı işsiz

ETİKETLER:

haber

http://www.radikal.com.tr/9077479077470

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yazılmamış.