scorecardresearch.com

Ne düşün ne konuş!

Ne düşün ne konuş!

?Dolu DüşünBoş Konuş?, Bakırköy Belediye Tiyatroları?nın yeni oyunu.

Bakırköy Belediye Tiyatroları'nın yeni sezon oyunu "Dolu Düşün Boş Konuş", bugün ve yarın Yunus Emre Kültür Merkezi'nde
Haber: İSMAİL CAN TÖRTOP - can@tiyatrodunyasi.com / Arşivi

Steven Berkoff’un yazdığı, Haluk Bilginer’in dilimize çevirdiği “Dolu Düşün Boş Konuş”, Bakırköy Belediye Tiyatroları’nın yeni sezon oyunu. Oyunun hem eğlenceli hem de çok zengin bir teksti var. Sıradan bir aile ve sıradan insanların bir akşam yemeğini, iş ve aşk ilişkilerini konu alan hikâyede, eylemlerimiz öncesinde beynimizden geçen düşünceler de seslendiriliyor.
İletişim, insanın en zorlandığı alan. Modern insanın gelişen beklentilerini ifade etmede dil gittikçe yetersiz kalıyor. Oyun da bu yetersizliğe işaret ederek, insan beyninin neler kurup da kendini ne kadar ifade ettiğini, önyargılarımızın bizi nasıl komik hallere düşürdüğünü, beynimizde yaşadığımız ve çoğu kez dışa yansıtmak istemediğimiz endişelerimizi, korkularımızı, zayıflıklarımızı, yalnızlıklarımızı eğlenceli bir dilli anlatıyor, kendimiz ile yüzleştiriyor.
Yönetmenliğini Zurab Siharulidze’nin yaptığı oyunda oyuncuların enerjisi çok yüksek. Gerçekten oyuna emek verildiği ve oyuncuların sahnede bir iddialarının olduğunu anlıyoruz, herkes oyuna dört elle sarılmış ve elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyor.
Ancak enerjinin kontrolü ve doğru yönlendirilmesi ile ilgili bazı sorunlara işaret etmek lazım. Oyunun pek çok bölümü gereksiz bir karmaşa ve gürültü ile geçiyor. Beyne hitap eden böyle zor bir teksti, seyirciyi yorarak oynamak oyuna biraz zarar veriyor. Bunun yanı sıra karakterler sık sık düşünce dünyaları ve gerçek hayat arasında geçişler yaşıyor. Bu geçişler birbirinden net bir şekilde ayrılmadığı için karakterin tam olarak ne yaptığı anlaşılamıyor, bu da seyircinin oyunu kavrayabilesi için gereken zamanı uzatıyor, pek çok sahne, mesaj ve espri havada kalıyor.
“Dolu Düşün Boş Konuş” farklı bir komedi üslubu sergiliyor. Hayatın içindeki komediyi, karmaşanın içindeki espriyi cımbızla çekip seyirciye işaret ediyor. Hani güldürürken düşündürmek diyor ya eskiler; düşünmeden yani sahnedekinin kendi hayatımızdaki yansımasını fark edemeden esprinin anlaşılamayacağı bir komedi bu. Buna rağmen az da olsa oyunun bazı bölümlerinde oyuncuların geleneksel tiyatromuzun espri kalıplarına ve tekniklerine kaçmaya çalıştıkları fark ediliyor.
Frank rolünde izlediğimiz Orhan Kemal Aydın, sahnedeki yükün önemli bir bölümünü üstlenmiş, oyunun temposunu o belirliyor. Sahne sempatisi yüksek bir oyuncu, jest ve mimikleri ile zengin ve sıcak bir performans sergiliyor. Ancak oyunun sahnelenişinden kaynaklandığını düşündüğüm bir abartı var. Daha az abartı bence daha da iyi performans getirecektir.

Oyunculuklar muhteşem
Oyundaki argo kelimelerden değil de bu kelimelerin dillendirilme şeklinden biraz rahatsız oldum. Elbette bu oyunun ihtiyaç duyduğu argolar ve bazen de küfürler var, ancak bu kelimeleri kullanırken onlardan bu kadar espri çıkarmaya çalışmak, üstüne ısrarla ve bazen coşkuyla basmak yersiz olmuş. Seyirci reaksiyonu için bunlardan medet umulduğunu düşündüren bir durum, bence gerek yok.
“Kadife Çiçekleri”nde de izlediğim ve performansını çok beğendiğim bir oyuncu, Frank’in eşi Donna rolünde izlediğimiz Yonca Cevher Yenel. Çok özel bir ses tonu var. Sanatçı, bu oyunda da kendinden bekleneni fazlasıyla veriyor. Kaynana rolünde izlediğimiz Munis Düşenkalkar ve Frank’ın iş arkadaşı Henry’yi canlandıran Çetin Etili de son derece başarılı. Bu iki karakter oyunun durum esprilerini daha fazla üstleniyorlar. Frank’ın müşterisi olarak izlediğimiz Ali Rıza Kubilay’ın bu tiyatroda stajyer olduğunu yeni öğrendim. “Gözü Kara Alaturka”da başrol oynayan oyuncu, stajyer olduğunu bir an bile hissettirmeden, görevini başarıyla yapmıştı, bu oyunda da başarılı çizgisini koruyor, ilerisi için de umut vaat ediyor. Oyunun fazlalıklar barındırmayan kullanışlı bir dekoru var, oyuncular da dekoru iyi kullanıyorlar.
“Dolu Düşün Boş Konuş”, ulaşımın da gayet kolay olduğu Yunus Emre Kültür Merkezi’nde bugün ve yarın 20.30’da.
Tel: 0212- 661 19 41-43

İSMAİL CAN TÖRTOP: Endüstri mühendisi


ETİKETLER:

haber

http://www.radikal.com.tr/9057619057610

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yazılmamış.