13 maddede asfalta zılgıt çektiren adam Michael Schumacher

13 maddede asfalta zılgıt çektiren adam Michael Schumacher
13 maddede asfalta zılgıt çektiren adam Michael Schumacher
Geçirdiği kayak kazasının ardından hala ayağa kalkamayan efsane pilot Schumacher, gelmiş geçmiş en usta Formula 1 pilotlarından biriydi. Adını tüm dünyaya ezberleten efsaneyi yeniden ayakta görebilme umuduyla, Schumacher'e doğum gününde şanına yakışır bir liste hazırladık. İşte 13 maddede asfaltı ağlatmaktan ziyade zılgıt çektiren adam Michael Schumacher!
Haber: Oktay Volkan Alkaya - oktay.alkaya@radikal.com.tr / Arşivi

Sene 1969, daha Berlin duvarı yıkılmamış, Almanya Dünya Kupası yarı finalinde Brezilya'yı rezil etmemiş ve henüz İsmail YK ne Almanya'da doğmuş ne de Türkiye 'ye dönmüş... 3 Ocak gününde çiftçi bir ailenin sert bakışlı ama sıcak gülüşlü bir çocuğu oluyor. Schumacher ailesi, bir gün milyonları peşinden sürükleyeceğinden habersiz oldukları bu çocuğun adını Michael koyuyorlar ve hikaye böyle başlıyor. Bugün tam 46 yıl sonra Michael Schumacher, şan ve şöhretle geçen bir ömrün ardından yeniden ayağa kalkma mücadelesi veriyor. Doğum gününde efsane pilotun hayatını ve başarılarını, bilinmeyenlerini sizler için bir araya topladık. İşte 13 maddede bir Formula 1 efsanesi Michael Schumacher!

1. İlk arabası ve ilk şampiyonluğu



Michael Schumacher'in ilk arabası 4 yaşındayken babası Rolf'ün ona kendi olanaklarıyla yaptığı karting aracıdır. Bu araç Schumacher'in elini ilk kez direksiyona sürdüğü, ilk kez gaza bastığı anlara tanıklık eder. Bu araç ve Schumacher arasında oluşan bağ, onun ileride tam bir yarış meraklısı olacağını göstermiştir. 6 yaşındayken yerel bir karting kulübünün en genç üyesi olan Schumacher, hurda parçalarından yapılmış ama daha gelişmiş bir araçla bu kulüpte ilk şampiyonluğunu kazanır. Bu dönemde ailesinin büyük desteğini gören Schumacher, yarış üzerine kurulu bir hayata böylelikle adım atmış olur.

2. Profesyonelliğe adım ve hayatının sırrı

Çocuk yaşta kazandığı başarılarla yerel gazetelerde adını duyurmaya başlayan Schumacher, yerel iş adamlarının verdiği destekle pistlerdeki yerini sağlamlaştırır. Karting pilotu lisansını 14 yaşından önce vermeyen Alman yasalarıyla boğuşmak zorunda kalan Schumacher, 12 yaşında Lüksemburg'a giderek oradan lisansını çıkarttırır. 2 yıl Lüksemburg lisansıyla yarıştıktan sonra 1983'te Alman lisansına da sahip olan Schumacher. Böylelikle profesyonel yarış hayatına başlar. Schumacher'in kariyerinin başında iki yıl boyunca Lüksemburg lisansıyla yarıştığı pek az kişi tarafından bilinir.

3. Efsanenin başlangıcı


1984'te Almanya minikler karting şampiyonu olan Schumacher, 1987'de bu başarısını Avrupa çapında tekrarlar ve uluslararası bir yarışçı olur. 1988'de Almanya'daki Formula serilerine adım atan Schumacher, Will Weber'in TWS takımında Formula 3 şampiyonluğu yaşadıktan sonra World Sports-Prototype ve F3000 serilerinde adını duyurur. Bu başarılarından sonra 1991 yılında karşısına hayatının fırsatı çıkar. 1991'deki Belçika Grand Prix'inden önce Jordan Ford takımının pilotu Bertnand Gachot hapis cezası alır, bunun üzerine 32 numaralı yarış arabası pilotsuz kalır. Bu noktada Schumacher'in ilk yıllarında ona yol gösteren Will Weber 150.000 Sterlin ödeyerek Eddie Jordan'ın bu aracı Schumacher'e vermesini sağlar. Jordan takımına tarihinin en iyi sıralama turu derecesi olan 7. sırayı kazandıran Schumacher bu yarışın daha ilk turunda aracındaki debriyaj problemi sebebiyle yarışı terk etmek zorunda kalmıştı.

4. Benetton'lu yıllar



Tartışmalı bir şekilde Jordan takımından Benetton'a transfer olan Schumacher, bu takımla 1991 yılında katıldığı 6 yarışta 4 puan kazanarak 14. sırada ipi göğüslemişti. 1992 yılında 53 puan toplayıp 3. olan Schumacher, 1993'te 52 puanla 4. sırada sezonu tamamladı. Bu yıllarda Meksika Grand Prix'in de 3. olarak ilk defa podyuma çıkan Schumacher, Portekiz'deki yarışta ise birinci olmuştu.

5. Şumi Başkan Benetton Şampiyon!



1994 sezonu Schumacher'in adını tüm dünyaya ezberlettiği yarışlara sahne oldu. Sezona ilk 7 yarışın 6'sını kazanarak muhteşem bir başlangıç yapan Alman pilot, aldığı cezalar sebebiyle açtığı puan farkını koruyamadığı gibi çeşitli sebeplerle yarışlardan diskalifiye edildi ve sezonun son yarınşından önce en yakın rakibi Damon Hill'le başa baş bir durumdaydı. Bu son yarışta Damon Hill'le çarpışan Schumacher takla atıp yarış dışı kaldı. Ancak Damon Hill'de aldığı hasar sonucu yarışa devam edemeyince Schumacher ilk şampiyonluğunu 1994 sezonunda topladığı 92 puanla kazanmış oldu. Hemen ardından 1995 sezonunda da 17 yarışın 9'unu kazanarak 102 puanla üst üste ikinci şampiyonluğunu da elde etti.

6. Ferrari ve efsanenin buluşması

1979'dan beri sürücüler, 1983 yılından beri markalar şampiyonluğunu kazanamayan Ferrari takımı, 1996 sezonu öncesinde Schumacher'le anlaşarak eski yıllarına dönüş yapmak için büyük bir adım atmıştı. Ferrari için tam bir ölüm kalım meselesi olan 1996 sezonunda Schumacher, bu büyük markayı ayağa kaldırmak için pistte yerini alır. 16 yarışın, 6'sında Ferrari araçlarındaki arızalar sebebiyle yarış dışı kalan Schumacher Ferrari takımına uzun yıllardır hasret kaldığı bir başarıyı yaşatmış, 59 puanla 3.'lük kazandırmıştı.

7. Ünvan meselesi



90'ların sonunda Formula 1, gelmiş geçmiş en popüler dönemini yaşarken Schumacher ile boy ölçüşen ve onu alt eden pilotlar da şöhretlerini arttırırlar. Jacques Villeneuve ve Mika Hakkinen bu dönemde Schumacher'i alt ederek birincilik ünvanlarını kazanırlar ve Schumacher 2000'lerden önce Ferrari'ye sadece 1999'daki markalar şampiyonluğunu kazandırabilir. Bu dönemde bacağının kırılması sonucu 6 yarış birden kaçıran Schumacher pilotlar sıralamasında 1.lik yüzü göremez. Formula 1 pistlerinde bu dönemlerde Villieneuve ve Hakkinen dışında; Eddie Irvine, David Coulthard, Rubens Barrichello yine isimlerini pistlere kazıyan pilotlar arasında yer alırlar.

8. Kardeşlerin yarışı



Michael Schumacher, 1975 doğumlu kardeşi Ralf'in de pilotluğa merak salıp izinden gelmesiyle yeni bir tecrübeyle karşı karşıya kalır. Ağabeyi kadar başarılı olamasa da 6 kez yarış birinciliği olan Ralf Schumacher, bir yarışta da ağabeyiyle 1. ve 2. sırada yer alarak Formula 1 tarihine geçmiştir.

9. Zirve



2000 yılı, Schumacher ve dünya için yeni bir çağın başlangıcı olur. Benetton'daki başarılı çizgisine ulaşmak için 4 yıldır çabalayan Schumacher, bu azminin sonucunda Ferrari markası altında 21 yıl sonra şampiyon olan ilk pilot olarak tarihe geçer. 41. yarışını kazanarak Ayrton Senna'nın istatistiklerine yaklaşan Schumacher, 2005 yılına kadar bu başarılarını sürdürerek tam 5 sezon boyunca aralıksız şampiyon olur. 1950'lerin efsane pilotu Juan Manuel Fangio'nun rekorunu geçen Schumacher için 2000-2005 dönemi kariyerinin kesinlikle zirvesidir.

10. Veda



Ferrari ve Schumacher efsanesi sonsuza dek sürecek diye düşünenler 2005 yılında Fernando Alonso ile tanıştı. Schumacher için parlak kariyerinde büyük bir hezimet olarak kalan 2005 sezonunda, Schumacher 3. sırada yer almasına rağmen topladığı 62 puanla hayal kırıklığı yaşattı. Hemen ertesi sezon yine Fernando Alonso ile boğuşmak zorunda kalan Schumacher, Renault'un İspanyol pilotunu ne yaptıysa durdurmayı başaramadı. Sezon sonunda pistlere veda edeceğini açıkladı ve Alman rüyası Formula 1 sahneisnden indi.

11. Çöküş



Schumacher kariyerine nokta koyduktan iki sene sonra, tahtına oturan Felipe Massa'nın sakatlığıyla yeniden Ferrari'ye dönme fırsatı buldu. Ancak boyun ağrıları sebebiyle yeniden pistlere dönme hayalini başka bir bahara bıraktı. Adı Formula 1 yarışlarıyla özdeşleşen Schumacher, 2010 yılında Mercedes GP ile anlaşarak yeniden pistlerdeki yerini aldı. Ancak bu deneyim Schumacher için tam bir fiyasko ile sonuçlandı. Tek bir yarış bile kazanamayan Schumacher, kariyerinin son sezonunda büyük eleştirilerin hedefinde kalarak pistlere kesin olarak veda etti.

12. Kara Gün



Kariyeri boyunca pek çok tehlikeli kaza atlatan ve hepsineden de kırıkla da olsa bir şekilde kurtulmayı başaran Schumacher, 2013 yılında Fransa Alpleri'nde kayak yaparken beklenmedik bir kaza geçirdi. Kış sporlarına da meraklı olan efsane pilot, kayak yaptığı sırada düşerek kafasını taşa çarptı ve bir travma geçirdi. Yaşadığı beyin travmasından sonra bir türlü ayağa kalkamayan Schumacher'in hala tedavisine devam ediliyor.

13. Göz yaşları



Travmanın ardından son durumunda çok olumlu gelişmeler olmayan SChumacher, şu sıralarda ailesini tanıyıp iletişim kurabiliyor, az da olsa hareket edebiliyor. Durumu iyiye giden "Schumi"nin doktorlarının verdiği son bilgilere göre hafızasında büyük problemler olan efsane pilot, en son çocuklarını görünce ağlayarak ilk defa duygusal bir tepki verdi. Henüz konuşamayan Schumacher'in 2 yıl içerisinde koltuk değnekleri ile yürüyebileceği ümit ediliyor. 46. yaşına hasta yatağında giren efsane pilotun bir sonraki yaşında en azından hastaneden çıkıp evine arabasıyla gittiğini görmeyi umuyoruz.