Diyeti boşverin, sağlıklı beslenin

Diyeti boşverin, sağlıklı beslenin
Diyeti boşverin, sağlıklı beslenin
Tüm beslenme uzmanlarının hemfikir olduğu, hem zayıflatan hem de kendinizi iyi hissetmenizi sağlayan 10 basit tavsiyeyi bir araya getirdik.

Her beslenme uzmanı ayrı bir şey söylüyor. Çünkü herkesin vücut yapısı, genetiği, sağlık durumu farklı. Bu yüzden de doktor kontrolünde, kişiye özel diyetleri takip etmek gerekiyor. Ancak itiraf edelim, diyet korkutucu bir kelime. Onu ye, bunu yeme, bak Sibel Can bu diyeti yapıyormuş derken kafalar karışıyor. Bunun yerine sağlıklı ve dengeli beslenmeye çalışmak uygulaması çok daha kolay bir çözüm ve tüm beslenme uzmanlarının tavsiyesi de bu aslında.

Prevention.com sitesi, beslenme uzmanlarının hemfikir olduğu, zayıflamak ve sağlıklı yaşamak için etkili beslenme yöntemlerini derledi.

1. Kahvaltıyı atlamayın.

Kahvaltı sayesinde metabolizmanız hızlıca çalışmaya başlıyor ve güne enerjik şekilde başlıyorsunuz.

2. Susadığınızda su dışında bir şey içmeyin.

Vücudumuzun yüzde 60’ı sudan oluşuyor. Bu yüzden gün içinde azar azar su içmeli, örneğin su yerine çay ya da kahve içmemelisiniz. Doğal yollardan kaybettiğiniz sıvıları takviye etmek için en iyi yol budur.

3. ‘Fast food’a bir sınır koyun.

Hiç yememek mümkün değil ama, kendinize haftada 1 kez gibi bir sınır koymayı denemelisiniz. Ayrıca bazı fast food restoranlarında salata gibi seçenekler de sunsa, sonuçta bu restoranlarda öğünler çok büyük geliyor. Her zaman da sağlıklı yemekler olmayabiliyor. Bu yüzden sağlıklı fast food yediğiniz yanılgısına kapılmayın.

4. Midenizden yükselen çığlıklara kulak verin.

Vücudunuzun yakıta olduğunu hissediyorsanız, yemek yiyin. Deponun dolduğunu hissettiğinizde de durun.

5. Öğün atlamayın.

Öğün atladığınızda metabolizmanız yavaşlar ve sonrasında aşırı şekilde acıkırsınız. Bu da aşırı miktarda yemek yemenize ya da abur cubura dadanmanıza sebep olabilir.

6. Atıştırmalık şeyler de yiyin.

2 öğün arasında 5 saat geçiyorsa, hafif bir şeyler atıştırmak iyi olur. Böylece hem enerjiniz artar, hem de bir sonraki öğünde çok fazla yemek yemezsiniz.

Sizi iş stresinden kurtaracak 10 besin

7. Gerçek yemek yiyin.

Bir kahvaltılık gevrek kutusunun içeriğine baktığınızda, bunlardan yalnızca yarısını algılayabilirsiniz. Bu olay tüm konserve yiyecekler için geçerli. Bu tip besinlerin içinde ne idüğü belirsiz bir sürü kimyasal ile GDO’lu yiyecek bulunur. Hızlıca ısıtılabilen veya yiyilebilen yemekler yerine, gerçek yiyecekler alın ve kendiniz pişirin.

8. Gazlı içeceklerden mümkün olduğunca uzak durun.

Çünkü şeker…

9. Arada sırada yoldan çıkmak iyidir.

Sürekli süper beslenemezsiniz. Çok sıkı bir diyet yapmak vücudunuz için iyi olsa da sizi her zaman mutlu etmeyecektir. Yediğiniz yemeklerden keyif almaya bakın.

10. Daha fazla sebze yiyin.

Annenizin sözünü dinleyin, bol bol meyve ve sebze yiyin. Tabağınızı ne kadar renklendirir, ne kadar farklı türde sebze yerseniz, o kadar iyi hissedersiniz.