Adımsayar bakanlıktan adım atmak sizden


Adımsayar bakanlıktan adım atmak sizden

Adımsayar bakanlıktan adım atmak sizden
Uzmanlar günde 10 bin adım atılmasını önerirken, Sağlık Bakanlığı da fazla kilolu kişilere ücretsiz adımsayar dağıtıyor.



SAMSUN- Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen çalışma kapsamında hareketsiz yaşam ve obezite ile mücadele kapsamında fazla kilolu ve birinci derece şişman kişilere 'adımsayar' dağıtılıyor. Samsun'da da dağıtılmaya başlanan adımsayarlarla vatandaşlardan günde 10 bin adım atmaları istendi.
Sağlık Bakanlığı'nın ' Türkiye sağlıklı beslenme ve hareketli hayat programı' kapsamında fazla kilolu ve birinci derece şişman kişilere attıkları adımı saymak için harekete duyarlı 'adımsayar' (pedometre) dağıtıldı. Geçen yıl ağustos ayından itibaren yürütülen çalışma kapsamında Samsun'da da 30 bin adımsayarın dağıtılması planlandı. Adımsayarların dağıtımı kentteki aile hekimleri tarafından yapılırken İl Halk Sağlığı Müdürlüğü tarafından insanları yürüyüş yapmaya teşvik etmek amacıyla 'sağlık çalışanları ile yürüyoruz' temalı yürüyüş organizasyonları da düzenlendi.
Adımsayar alan kişilerin günde 10 bin adım atması istenirken Toplum Sağlığı Merkezilerin'de oluşturulan 'obezite danışma birimlerine' başvuran kişilere diyetisyenler tarafından zayıflama programları uygulanıp bilgi verildi.

30 DAKİKADA KALBİNİ KORU
Obezitenin önemli bir halk sağlığı sorunu olduğunu söyleyen İl Halk Sağlığı Müdürü Ertan Uzun, "Günümüzde toplumun fiziksel aktivite konusunda bilgi düzeyinin yetersiz olması, giderek hareketsiz bir yaşam tarzının benimsenmesi toplumda obezite, kalp ve damar hastalıkları, hipertansiyon, diyabet gibi kronik hastalıkmarın görülme sıklığın artıran önemli nedenlerden birisi. İnsanları yürümeye teşvik etmek amacıyla programlar düzenliyoruz. Adımsayar dağıtımı devam ediyor. Vatandaşlarımız hem adımsayarla günlük yürüme oranını artırıyor bir yandan da uygun diyet programı uyguluyorlar" dedi.
İlkadım toplum Sağlığı Merkezi'nde bulunan Obezite Danışma Birimi'nde görevli diyetisyen Betül Bahadır, fiziksel aktivitenin her yaşta sağlığa yararlı olduğunu söyleyerek, "Bu nedenle yetişkinlerin haftanın beş günü en az 30 dakika orta şiddette fiziksel aktivite yapmalarını öneriyoruz" dedi. (dha)