Diyetin 10 kuralı

Diyetin 10 kuralı
Diyetin 10 kuralı
Her seferinde diyete başlayıp asla kilo veremiyorsanız bu 10 basit öneri sizi forma sokmaya yardımcı olacak. İşte diyet yaparken dikkat etmeniz gereken, diyetin 10 olmazsa olmazı...

Tuz yerine baharat
Tuz vücutta en çok ödeme neden olan mineral. Normalde yediğiniz içtiğiniz sebze, meyve, ekmek içindeki tuz zaten günlük ihtiyacınızı karşılamaya yetiyor. Yemek size tatsız tuzsuz geliyorsa baharat atmayı deneyin. Ayrıca birçok baharat metabolizmayı da hızlandırır.

Kahvaltıda protein
Yapılan araştırmalara göre kahvaltıda protein tüketenler ve sağlam bir kahvaltı yapanlar günün geri kalanında daha az kalori alıyor. Yumurtadan, peynirden alacağınız protein güne başlarken metabolizmayı hızlandırmak için de iyi bir seçenek.

Karbonhidrat vücutta su tutar
1 gram karbonhidrat vücutta 2 gram su depolanmasına yani şişkinliğe neden olur. Diyet yaparken ilk başta hızlıca kilo verilmesinin sebebi de budur. Karbonhidrat tüketecekseniz de bunu beyaz unlu gıdalarla, beyaz ekmek, pasta, kek ile yapmayın. Tam buğday ekmeği, bulgur pilavı gibi kompleks karbonhidratları tüketin.

Ödem için maydanoz
Vücutta tutulan bu fazla suyu atmak için ise mucizevi bitki maydanoz. Uzun süre maydanoz suyu tüketilmesi ise önerilmiyor çünkü eğer vücutta ödem yoksa vücudun ihtiyacı olan suyun da atılmasına neden olur.

Tuvalete çıkmadan diyet olmaz
Eğer kabızlık probleminiz varsa diyete başlamadan önce bunu mutlaka çözmelisiniz yoksa bütün gün salata yeseniz bana mısın demez, 1 kilo bile veremezsiniz. Bunun için sabahları 1 bardak suyun içine birkaç damla limon sıkabilirsiniz. Sabahları 2 kuru kayısı ya da kuru incir de yardımcı olabilir.

Kan şekeri için tarçın
Çok çabuk acıkıyor, yemek gecikince sinirleniyor ve tatlıya düşkünseniz çayınızın içine bir çubuk tarçın atabilirsiniz. Kök tarçın insülin dengesini sağlar ve iştahınızı kontrol altında tutmanıza yardımcı olabilir.

Türk kahvesi de kendi başına bir mucize
Yapılan bir araştırmaya göre Yunanistan'ın Ikaria Adası'nda yaşayanların 90 yaşını geçme ihtimali Avrupa'da yaşayanlara göre iki kat daha fazla. Bunun nedenini araştıran bilim adamları işin sırrının "Türk kahvesi"nde olduğunu ortaya koymuş. Polifenol ve antioksidan bakımından zengin olan Türk kahvesi ayrıca metabolizmayı da hızlandırıyor ve kilo vermeye yardımcı oluyor.

İkinci Türk mucizesi yoğurt
Türk kahvesinden sonra bir diğer mucize besin de yoğurt. Sağlıklı bir protein kaynağı olan yoğurt içeriğindeki konjuge linoetik asit (CLA) sayesinde karın yağlarından kurtulmada yardımcı. Yapılan araştırmalara göre bir sene boyunca, diyetinde her gün yoğurt tüketen kişiler, tüketmeyenlere göre yüzde 22 daha fazla kilo veriyor. Her gün düzenli olarak yoğurt tüketilmesi daha hızlı yağ yakımına sebep oluyor.

Akşam yatmak bilmez sabah kalkmak bilmez
Babaannelerin bahsettiği "akşam yatmak bilmez sabah kalkmak bilmez" torun eğer sizseniz uzun vadede kilo almak kaçınılmaz sonunuz olacaktır. Ne de olsa eskilerin bir bildiği var. Gece en geç 22.00'de yatakta ve uyuyor olmanız gerekiyor ki metabolizmayı düzenleyen hormonlarınız yeterince çalışabilsin.

Atıştırdıklarınıza dikkat edin
Arkadaşın poğaçasının kenarından bir lokma, ofise gelen çikolatadan bir tane derken sonrasında "Bir şey yemedim ki ben" diyor olma ihtimaliniz yüksek. Çünkü birçoğumuz bu ara atıştırmalıkları unutuyor. Kan şekeriniz düşüp açlıktan gözünüz döndüğünde ise önünüze ne gelirse yersiniz. Bunu yapmamak için akşamları üşenmiyorsunuz bir poşete biraz fındık, ceviz gibi atıştırmalıklar koyuyorsunuz.