Dünyanın en sağlıklı yiyecekleri

Dünyanın en sağlıklı yiyecekleri
Dünyanın en sağlıklı yiyecekleri
Forbes dergisi dünyanın en sağlıklı 10 yiyeceğini açıkladı. İşte herkesin tüketmesi gereken birçok derde deva, dünyanın en sağlıklı 10 yiyeceği...

 

Sağlıklı bir hayat için sağlıklı beslenme de şart. İşte vucüdun direncini arttıran, hastalıklara karşı koruyan, Forbes dergisi tarafından önerilmiş en sağlıklı 10 besin…

 

SOMON

En iyi anti-aging gıdasıdır. İçerdiği Omega-3 beyni ve kalbi korur. Ruh halini dengeler ve kan şekerini düzenler. Düzenli olarak somon balığı tüketmek pankreas, kolon, ağız ve mide kanserlerini önlemeye yardımcı olacaktır. Ayrıca, yemek borusu ve midenin hassas mukoza tabakalarını korumaya yardımcı olur.


ELMA

Akciğer kanseri, astım ve diyabete karşı korur. Kemik güçlendiren K vitamini içerir. Yemeklerden otuz dakika önce tüketildiğinde iştahı bastırmaya yardımcı olur. Elma, pıhtı veya plak oluşumuna bağlı damar tıkanıklığı, damar sertleşmesi, hipertansiyon, oksidatif strese bağlı damar tahribatı gibi kalp ve damar hastalıkları riskini azaltıyor.


BROKOLİ

Tüm kanser risklerini azaltır. Mineral ve vitamin oranları çok yüksektir. Ayrıca vücudu toksinlerden arındıran kimyasallara sahiptir. Brokoli hücre yapısını koruyarak vücudu kanser gibi hücre yapısını değiştirerek ilerleyen hastalıklara karşı koruyor.


NAR

Antioksidan bakımından zengindir. Kan basıncını dengeler, damarları korur ve tümörlerin büyümesini engeller. Amerikalı bilim adamları, nar suyunun prostat kanseriyle mücadelede önemli bir silah olarak kullanılabileceğini belirtiyor.


FASULYE

Kolon kanseri ve kalp hastalığından korur. Sinirleri kuvvetlendirir ve kalp çarpıntısını giderir. Kandaki şeker miktarını düşürerek şeker hastalığına karşı faydalı olur. Günlük tavsiye edilen lif miktarı 25-38 gram. Bir fincan fasulye ise 11-17 gram lif içerir.


FINDIK FISTIK

Haftada 5 kez tüketmek kalp krizi ve kalp hastalığı riskini yüzde 30-50 arasında azaltıyor. Her gün için 25 gramlık, badem, ceviz, fıstık, fındık yeterli.


SÜT

Kanserle savaşan CLA asidini de içerir. Ayrıca vitamin, mineral ve yararlı bakteriler bakımından zengindir.  İçerdiği yüksek protein ile vücut dokularının gelişmesine yardımcı olan süt odaklanma yeteneğini ve hafızayı güçlendiriyor.


KIRMIZI ET

İşlemden geçirilmemiş kırmızı et, omega-3 bakımından zengindir. Makul miktarda tüketildiğinde kanserden korur. Protein ve B12 vitamini kaynağıdır.


YUMURTA

Doğanın en kusursuz yiyeceği olarak tanımlanıyor. Protein bakımından zengin ama kalorisi düşük. Beyni korur ve göz sağlığını güçlendirir.


YABAN MERSİNİ

A,B,C vitaminleri, antosiyaninler, selenyum, magnezyum, fosfor, bakır, çinko gibi önemli besin öğelerinden zengin olan yaban mersini beyin hücrelerini ve sinirlerini koruyucu özelliğe sahip ayrıca hafızayı güçlendir. Lif bakımından zengindir.