Hayalinizdeki ince bele ulaşmak hayal değil

Hayalinizdeki ince bele ulaşmak hayal değil
Hayalinizdeki ince bele ulaşmak hayal değil
Genç, yaşlı, kadın, erkek demeden hepimizin sahip olmak istediği özelliklerden biridir; ince bele sahip olmak. Kimileri bunu sadece bir hayal olarak düşünse de uzmanlar aynı fikirde değil. Doğru diyet ve egzersizlerle daha ince bir bele sahip olmak hiç de zor değil. FitWell ve A Milli Futbol Takımı Performans Koçu Murat Can Üner ince bele kavuşabilmek için yapmamız gerekenleri sıraladı.

RADİKAL - İnce bir bel herkesin istediği bir fiziksel sonuçtur. İnce bir bele sahip olmak için çok şanslı bir genetiğe sahip değilseniz veya profesyonel üst düzey bir sporcu değilseniz hayatınızda fedakarlık yapmaya başlamanız gerekmektedir. Bu fedakarlıklar sizi daha sağlıklı yapacak ve istediğiniz forma kavuşmanızı sağlayacaktır. Özellikle haftada iki, üç gün yapılacak 20 dakikalık yüksek şiddetli intervaller ve iki, üç gün yapılacak orta şiddetli 30 dakikalık cardio çalışmaları bel bölgesi ile beraber tüm vücudumuzdaki yağ oranının azalmasını sağlayacaktır. Bu antrenmanlarda önemli olan doğru nabız aralığını yakalayabilmektir.
                                              Murat Can Üner

FORMÜL:

Yüksek Şiddetli İnterval Cardio için Nabız Hesaplaması:
220-yaş-dinlenik nabız x % 80 şiddet + dinlenik nabız

Orta Şiddetli Cardio İçin Nabız Hesaplaması:
220-yaş-dinlenik nabız x % 70 şiddet + dinlenik nabız

Dinlenik Nabız: Sabah uyandığınızda yataktan kalkmadan bir dakika boyunca kalp atım nabzınızı saydığınızda ulaştığınız sayıdır. 

Örnek Core ve Bel Çalışması :

(Haftada 5 gün yapılmalı)

Plank 3x20-60 sn
Side Plank 3x15-45 sn
Leg Raise 3x8-20 tekrar
Dead Bug 3x8-15 tekrar
Quadruped 3x8-15 tekrar
Reverse Crunch 3x10-20 tekrar
Superman 3x10-20 tekrar

BEYAZ EKMEĞE VEDA EDİN
Egzersizin yanı sıra hedefinize ulaşmak için beslenme de çok önemlidir. İnce bir bel için kilit nokta öncelikle tükettiğimizden fazla kalori almamaktır. Basit şeker dediğimiz çikolata, şeker gibi herkesin sevgilisi olan yiyeceklerden, alkol, tuz tüketimi, kızartmalar ve fazla karbonhidrat tüketiminden uzak durmanız gerekecektir. Fazla alınan bu besinler vücutta su tutar. Her 1 gram glikojen vücutta 3 gram su tutacağından gerektiğinden fazla karbonhidrat tüketmemeye özen göstermelisiniz. Karbonhidratlardan beyaz pirinç ve makarna yerine de bulgur ve esmer makarnayı tercih etmeniz daha sağlıklı olacaktır.

Yemeye salata ile başlamaya özen gösterin. Bu durumu alışkanlık haline getirin. Salatanın içerisindeki lifler, vereceği tokluk hissi ile fazla yemek yemenizin önüne geçecektir. Yemeklerde beyaz ekmeği unutmaya çalışın. Beyaz ekmek yerine çavdar ve tam tahıllı ekmek tüketebilirsiniz. Bu sağlıklı ve düzenli bir şekilde kilo vermenize yardımcı olacaktır. Ayrıca lifli besinler tüketmeye de özen gösterin. Lifli besinler sindirimi hızlandırdığı için kilo vermede faydalıdır.
İnce bir bele sahip olmak için en önemli kurallardan birisi düzenli yemek yemektir. Gün içerisinde aç kalmamaya özen gösterin. Çünkü aç kalmak kan şekerinizi düşüreceği için daha fazla yemenize ve şekere ihtiyaç duymanıza yol açacaktır. Yeşil çay, alerjiniz yoksa kırmızıbiber ve baharatlar da metabolizmanızı hızlandırarak ekstra yağ yakımına yardımcı olacaktır. 


    ETİKETLER:

    YAŞ

    ,

    şiddet

    ,

    Beyaz

    ,

    Yemek

    ,

    Sabah

    ,

    Çay

    ,

    Beslenme

    ,

    Kalp

    ,

    ekmek

    ,

    forma

    ,

    Uzak

    ,

    alışkanlık