Kan Şekerini dengeleyen besinler neler?

Kan Şekerini dengeleyen besinler neler?
Kan Şekerini dengeleyen besinler neler?
Diyabet günümüzde çok sık karşılaşılan önemli bir sağlık problemi. Uluslararası Diyabet Federasyonunun 2013 tahminlerine göre dünyada 382 milyon diyabetli bulunmakta. 2035'te ise bu rakamın 592 milyona çıkacağı düşünülmektedir. Kan şekerini dengelemenin yolları haberimizde...

Şişli Florence Nightingale Hastanesinden, Beslenme ve Diyet Uzmanı Dr. Tuba Kayan Tapan sağlıklı bir yaşam için  düşük glisemik endeksli karbonhidratlarla beslenmek gerektiğine dikkat çekti. Glisemik endeksi, karbonhidratların kandaki glukoz düzeylerine olan etkisi, düşük besinler kan şekerini yavaş yüselttiği için uzun süre tok tutmaya yardımcı olur. Piştikten sonra bekleyen besinlerin glisemik endeksi düşer. Yavaş yemek yiyerek de sindirim ve emilim hızımız daha yavaş olacağından glisemik endeksi düşebilir.

Ara öğünlerde Soğuk çorba, elma ve ceviz, peynirli salata tüketin

İçinde asit olan gıdalar (yeşil zeytin, limonsuyu, sirke, mantar, havuç vs.) glisemik endeksi düşürür ki bunun nedeni mide boşalımını geciktirdiğindendir. Ara öğünlerde (öğle ve akşam) glisemik endeksi düşük besinler tercih edilmelidir. Örneğin soğuk çorba, elma ve ceviz, peynirli salata gibi.

Ara öğünlerdeki glisemik endeksi yüksek olan meyve suları, muz,  incir yerine glisemik endeksi düşük elma, greyfurt, şeftali, erik, çilek tercih edilebilir.

ZEYTİNYAĞLI SEBZE YEMEĞİ VE YOĞURT AKŞAM YEMEĞİ İÇİN İYİ BİR ALTERNATİF

Akşam yemeği ve gece ara öğünlerinde, karbonhidratı yüksek içeren besinler yerine, glisemik endeksi düşük besinler tercih edilmelidir. Bu şekilde hem kilo kaybı hem de vücut kan şekeri dengelenmiş olur.  Özellikle ıspanak, pazı, enginar, kereviz, taze fasulye gibi lif açısından bol sebzeler tercih edilmelidir. Patates, pirinç ve makarna gibi glisemik endeksi yüksek besinler ise akşam yemeği için tercih edilmemeli.

Elma, şeftali, vişne ve erik gibi meyvelerin glisemik endeksi düşük olduğundan kan şekerini düzenlerler, dolayısıyla akşam yemeğinden sonra meyve tüketiminde tercih edilmelidirler. Gece ara öğününde, 1 su  tarçınlı süt tercih etmek ise, kan şekerini düzenli hale getirir.

KEFİR TÜKETİMİ ÖNEMLİ!

Öğünlerde prebiyotik ve probiyotik ürünler almak obeziteden korunmak açısından oldukça önemli. Özellikle akşam yemeğinde probiyotik yoğurt veya gece ara öğününde kefir tüketilmeli.

PORSİYON MİKTARINA DİKKAT!

Porsiyon miktarlarına dikkat edilmelidir. Gereğinden fazla tüketilen karbonhidratlı ve yağlı besinler vücutta yağa dönüşür. Diyabetli hastalarda ara öğünlerde özellikle şekerli besinleri tüketmek, kan şekerinde ani yükselmelere ve sonrasında ani düşüşlere sebep olacaktır. Ara öğünler için 100-200 kalori civarında sağlıklı seçimler yaparak, hem kilo kontrolü sağlanır hem de kan şekerindeki dalgalanmalar engellenmiş olunur.