Sıcaklardan korunma yöntemleri

Sıcaklardan korunma yöntemleri
Sıcaklardan korunma yöntemleri
Yazın sonuna gelirken hava sıcaklığı artmaya devam ediyor. Aşırı sıcaklar hem fiziksel hem de psikolojik olarak insanları etkiliyor. Uzman Dr. Alp Mamak sıcaklardan daha az etkilenmeyi sağlayacak önerilerde bulunuyor.

Aşırı sıcaklar çeşitli sağlık problemlerini de beraberinde getiriyor. Bu durumu en aza indirmek içinse sıcak havalara karşı önlem almak şart. Dr. Alp Mamak’ın verdiği önerilere kulak verin. İşte sıcaklardan korunmada yardımcınız olacak 6 öneri:

Meyan kökü tüketin!

Meyan kökü şurubu harika bir yaz dopingidir. Serinletir, enerji verir, düşük tansiyonu dengeler. Yazın evde de meyan kökü şurubu yapabilir ve taze nane yapraklarıyla süsleyip içebilirsiniz.

Vücudunuzu serin tutun!

Kulak arkası, ense, saç dipleri, eller ve ayakları sık sık ıslatın veya suyla sıvazlayın. Özellikle kulak arkalarını serin tutmak ısı merkezini dengelemek için çok önemlidir.

Sağlıklı içecekler tüketin!

Gül şerbeti, sulu ekşi olmayan ayran, maden sodası, limonata, cacık, serin komposto, buzlu kahve ve hoşaflar da sağlıklı içeceklerdir.


Spor yapın!

Yüzme yazın en iyi spordur. Yazın aşırı terleten, kan revan içinde bırakan sporları yapmayın. Su sporlarını tercih edin. Eğer yapamıyorsanız o zaman sabah erken veya akşamüstü saatlerinde yürüyüşü tercih edin. Mutlaka egzersizden sonra ılık duş alın ve baş bölgenizi serin tutun.

Hafif yiyecekler Tüketin!

Akşam asla ağır ve hazmı zor gıdaları tercih etmeyin, ağır gıdaları yatmaya yakın tüketmeyin.

 Isınızı dengeleyin!   

Asla aşırı soğuk-buz gibi içecek ve gıdalara yüklenmeyin. Oda ısısına yakın olanlar uzun vadede daha iyi ısı dengeleyicidir.

 

 


    ETİKETLER:

    spor

    ,

    Maden

    ,

    Sabah

    ,

    Akşam

    ,

    Kahve

    ,

    zaman

    ,

    Karşı

    ,

    Enerji

    ,

    öneri

    ,

    sıcak