scorecardresearch.com

Soğukta direnciniz kırılmasın

Soğukta direnciniz kırılmasın
24/12/2012 02:00
Balık, lifli besinler, vitamin, bol uyku, temiz hava, egzersiz. İşte bu soğuk kış günlerinde bağışıklığınızı güçlendirecek öneriler...
Haber: mine tuduk / Arşivi

Soğuk hava geldi çattı. Grip ve soğuk algınlığına bağlı olarak yaşanan enfeksiyonlar da kapıya dayandı. Tüm yurtta kara kışın hüküm sürdüğü havalarda ne yemeli, ne içmeli, nasıl giyinmeli, sağlık açısından nelere dikkat etmeli, kalp, tansiyon, diyabet, astım gibi kronik hastalıkları olanlar ile çocuk ve yaşlılar nasıl tedbir almalı? Radikal tüm bu sorulara yanıt verecek bir soğuk hava rehberi hazırladı.
7’den 70’e, kışın enfeksiyonlardan korunma ve dirençli olmanın altın anahtarı düzenli beslenme. Uzmanlar ayrıca özellikle kapalı, kalabalık ortamlar ve soğuk havanın solunum yollarında meydana getirdiği duyarlılık sebebiyle bebek, küçük çocuk ve yaşlıların enfeksiyonlara daha açık olduğunu söylüyor. Elleri sık sık yıkamak ve topluca yaşanılan mekânları 2-3 saate bir havalandırmak ise en basit ama en etkili korunma yöntemi. Kışın soğuk havanın etkilerinden korunmak için, kalın tek bir kat giymek yerine, pamuklu ve ince 3-4 kat giyinmek, dış ve iç mekânlardaki sıcaklık dengesine vücudun daha kolay adapte olmasını sağlayarak hasta olmayı engelliyor.

Kışın nasıl beslenmelİ? 
**Kışın ağır yağlı yiyeceklere yönelme, hareket azlığı ve artan yemek yeme hissi, sağlıksız beslenmeye yol açarak vücudun yağlanmasına neden oluyor. Sağlıklı beslenme, yalnızca kilo vermek için değil vücuda direnç sağlayarak enfeksiyonlardan korunmak için de çok gerekli.
**Vücudun bağışıklık sistemini güçlendirmek için, bol bol sıvı tüketmek, mevsimine göre sebze, meyve ağırlıklı beslenerek vitamin ve mineral almak önemli. Pekmez, tahin, bal gibi doğal besinler, özellikle doğal bir antibiyotik olan turp çok faydalı.
**Vitamin kullanmak yerine ise günde iki adet portakalın suyunu içmek, C vitamini dopingi yapmanın en doğal ve basit yolu.
**Yağ alımınızı sınırlayın. Bol lifli ve protein ağırlıklı beslenmek kişiye canlılık kazandırır.
**Haftada üç kez balık tüketmek bağışıklık sistemini güçlendiriyor.
**Süt ve süt ürünleri, yumurta gibi değerli protein kaynakları yeterili miktarda tüketilmeli. Protein açısından zengin olan kuru baklagiller haftada en az bir kez yenmeli.
**Bol bol taze meyve ve sebze tüketin. Bağışıklık sistemini güçlendirmek için, C, E ve A vitaminleri bulunan antioksidan zengini besinler yenmeli.
**C vİtamİnİ İçİn: Limon, mandalina, kuşburnu, çarliston biber, maydanoz, roka, greyfurt, brüksellahanası
**E vİtamİnİ İçİn: Ayçicek yağı, badem, ceviz, fındık, fıstık türleri
**A vİtamİnİ İçİn: Turuncu-kırmızı ve yeşil sebze ve meyveler
**Besinleri hazırlama ve pişirme koşullarına dikkat etmek gerek. Kızartma yerine buğulama, ızgara ya da fırında pişirme tercih edilmeli.

soğuk algınlığında ne yapılmalı?
**Soğuk algınlığı varsa sıvı alımını arttırın.
**Sigara içiyorsanız da hastayken içmeyin ve sigara içilen ortamlardan uzak durun.
**Burnunuzu serum fizyolojikle temizleyin.
**Hafif ateş, huzursuzluk varsa ağrı kesici ve ateş düşürücü analjezik ilaçlar kullanılabilir.
**Viral enfeksiyonlarda gereksiz antibiyotik kullanılması bakterilerde direnç gelişimine yol açar. Bu yüzden antibiyotik ilaçlar sadece doktor önerisi ile kullanılmalıdır.
**Kalem, kitap , bilgisayar ve bardak gibi özel eşyalar ortak kullanılmamalı.
**Mendiller tek kullanımlık olarak tüketilmeli.
**Uyku bağışıklık için çok önemli. Düzenli uyunmalı.

Kronİk hastalar İÇİN grİp aşısı ÖNEMLİ
Uzmanlar, özellikle 50 yaş üzeri kişiler, diyabet (şeker), kanser, kronik akciğer, kan, böbrek ve karaciğer gibi kronik hastalar için gribin önemli bir risk oluşturduğuna dikkat çekiyor. Özellikle kronik hastalar, çocuk ve yaşlılar, grip ve kış enfeksiyonlarından korunmak, bağışıklığı sağlamak için mevsimsel aşılar yaptırmalı. Her yıl ekim ayının sonu veya kasım ayının başında, risk grubunda bulunan kişilerin aşılanması öneriliyor.

http://www.radikal.com.tr/111355111135510

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yazılmamış.