Unutkanlığı azaltabilecek 7 öneri

Unutkanlığı azaltabilecek 7 öneri
Unutkanlığı azaltabilecek 7 öneri
Unutkanlığınızı ve konsantrasyon bozukluğunuzu en aza indirmenin çok kolay yöntemleri var. Prof. Dr. Osman Müftüoğlu unutkanlığın etkilerini en aza indirebilecek 7 yöntemi sıraladı.

Unutkanlığın uykusuzluktan açlığa, kullandığınız ilaçlardan yükünüze kadar birçok nedeni olabilir. Prof. Dr. Osman Müftüoğlu unutkanlığa çare olacak 7 öneriden bahsetti. İşte unutkanlıkla mücadele önerileri...

 

Stresi yenin
Stres konsantrasyonun en büyük düşmanıdır. Sorunlar ağır basıp işlerin kötüye gidiyor olmasının yarattığı gerginlik, baş ve boyun ağrılarına, çarpıntı, titremelere ya da terlemeye neden olur. Yakınmalarınız konsantrasyonunuzu bozar. Birkaç dakika mola alıp nefes teknikleri ile rahatlamayı deneyebilirsiniz.

Uyku ve kahvaltıya dikkat
Yorgunluğun pek çok sebebi var: Uykusuzluk, kan şekeri düşüklüğü, demir, D ve B12 vitamini eksikliği... Bir erişkin için 6-8 saatlik verimli uyku, güne enerji dolu başlayıp başarıyla tamamlayabilmesi için yeterlidir. Mutlaka kahvaltı edin, öğün atlamayın, karbonhidratların kompleks olanlarını (tam tahıl, bulgur gibi) seçin.

Birden çok işle uğraşmayın
Aynı anda birden fazla işe yönelmek konsantrasyonunuzu baltalar. İşlerinizi önem sırasına koyup teker teker halletmeye bakın. Bazı işleri bir arada yapmak da zaman kazandırabilir: Telefonla konuşurken dosyalarınızı tertiplemek, yazıcıdan çıktı almak gibi... Bunu uyguladığınızda faydasını görebilirsiniz.

Telefondan kurtulun
Susmayan telefon, yanıp sönmesi bitmeyen ekran, aramalar, iletiler, WhatsApp uyarıları dikkatinizi dağıtmak için birebirdir. Yakınlarınıza iş saatlerinde ancak acil aramaları yanıtladığınızı söyleyebilirsiniz. Sesli mesaj servisine yönlendirme yapabilirsiniz. Elektronik postanızı belirli saatlerde kontrol edebilir, bunu çevrenizdekilere de bildirebilirsiniz.

Haplarınızın yan etkisi olabilir
Depresyon, kaygı bozukluğu, panik bozukluk ve uyku kaybı gibi ruhsal sorunlar için doktorların önerdiği ilaçların bir bölümü konsantrasyon eksikliğine neden olur. Kişi, uykusuzluk ya da iştahsızlık çekmese de çoktan depresyona girmiş olabilir. Bu durumu mutlaka doktorunuzla konuşmalısınız.

Kahve arasını unutmayın
Sürekli aynı işler, sıkıcı tekrarlar, monotonlaşan toplantılar bir süre sonra dikkatinizin dağılmasına, konsantrasyonunuzun bozulmasına neden olabilir. İşlerinizin tekdüzeleştiğini hissettiğinizde kafanızı dağıtacak bir şey bulun: Bir kahve için, çıkıp 10 dakika yürüyün... Tazelenip yeniden kendinizi işe verebilecek enerjiyi toplayın.

Sürekli hareket ediyorsanız…
Hiperaktif olmak, dikkat eksikliği yaşamak çocuklara özgü değildir, erişkinlerin de başına gelebilir. Aldığınız sorumlulukları sürdürmede güçlük çekiyor, verilen işe odaklanamıyor, dikkat eksikliği yaşıyorsanız bunu bir uzmanla paylaşmanızda yarar vardır. Aksi takdirde sorun büyüyebilir...