SAÜ'de "Sanat, Tasarım ve Mimarlık Eğitimi Çalıştayı"

SAÜ'de "Sanat, Tasarım ve Mimarlık Eğitimi Çalıştayı"
SAÜ'de "Sanat, Tasarım ve Mimarlık Eğitimi Çalıştayı"
SAKARYA (AA) - Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Güzel Sanatlar Fakültesince düzenlenen "Sanat, Tasarım ve Mimarlık Eğitimi Çalıştayı" devam ediyor.SAÜ...

SAKARYA (AA) - Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Güzel Sanatlar Fakültesince düzenlenen "Sanat, Tasarım ve Mimarlık Eğitimi Çalıştayı" devam ediyor.

SAÜ Güzel Sanatlar Gizem Frit Amfisi'nde düzenlenen çalıştayda konuşan SAÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Ali Yalçın, çalıştayda farklı disiplinlerden konuşmacıların olmasının sevindirici olduğunu söyledi. 

Güzel Sanatlar'da Bologna Süreci'nin tartışılmasının mutluluk verici olduğunu dile getiren Yalçın, "Emeği geçenlere çok teşekkür ediyor, çalıştayın başarılı geçmesini diliyorum" şeklinde konuştu. 

SAÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Besim Dellaloğlu ise çalıştayın daha nitelikli eğitimi mümkün kılmak ve öğrenciye ulaştırmak amacıyla düzenlendiğini anlattı. 

Farklı üniversitelerden gelen akademisyenlerin fikir, çalışma disiplini ve tecrübelerini paylaşacağını vurgulayan Dellaloğlu, çalıştayın hayırlı olmasını temenni etti. 

Çalıştayın ilk oturumunda konuşan sanat tarihçisi Prof. Dr. Jale Nejdet Erzen,  Türkiye 'de yeni açılan üniversitelerin çoğunda sanat ve mimarlık bölümlerinin olduğunu anımsattı. 

Kurumların eğitim metodunun öğrencinin kültürel temeline göre ayarlanması gerektiğine dikkati çeken Erzen, sözlerini şöyle sürdürdü: 

"Taşra geçmişi olan bir gençliğe sahibiz. Birden bire soyut eğitim ve kavramlarla öğrencilere bir şey öğretemezsiniz. Üstelik bu çocukların çoğunun evinde kitap yoktur. Kitap okuma alışkanlığı yoktur. Türkiye'de hala sözel bir kültür hakim. Bu kültürü, yazıp okuyarak öğrenen bir kültür olarak geliştirmek için yeni yaratıcı yöntemler geliştirmemiz gerekiyor."

Erzen, sanat ve mimarlık eğitiminin sadece okul, ders ve atölyede öğrenilen bir şey olmadığını vurgulayarak, insanın düşlerinden bile sanata ve mimarlığa yönelebileceğine işaret etti. 

Yanlış yaparak öğrenmenin eğitimin parçası olduğunu dile getiren Erzen, "Öğrenci kalıp gibi gelişirse hiçbir şekilde onda yaratıcılık ve de kişilik, kimlik, direnç, özgürlük, insanlık bekleyemeyiz. Memur zihniyetiyle sanatçı da mühendis de olunamaz. Bu nedenle öğrencinin sanat ve mimarla ilişkisi diğer eğitimlere benzemez" dedi.

Çalıştay, bugün sona erecek.