112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanlarına hizmet içi eğitimi

112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanlarına hizmet içi eğitimi
112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanlarına hizmet içi eğitimi
Siirt'te, 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde çalışan personele "Kalite Yönetim Sistemi" konulu hizmet içi eğitimi verildi.

SİİRT (AA) - Siirt İl Sağlık Müdürlüğü İl Performans ve Kalite Koordinatörlüğü ile Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğünce, 112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanlarına yönelik "Kalite Yönetim Sistemi" hizmet içi eğitimi verildi.

Siirt Devlet Hastanesi konferans salonunda düzenlenen eğitim programında konuşan Siirt İl Sağlık Müdürü Dr. Serkan Aslan, stres yönetiminin genel hükümleri, stres kaynakları, stres yönetimi çeşitleri, bireysel ve örgütsel başa çıkma yöntemleri ve aile içi stres kaynakları olmak üzere, insan hayatında her daim var olan stresle başa çıkma yöntemlerini anlattı.

Aslan, "Özellikle stresin bireyler üzerinde etki yapan ve onların davranışlarını ve insanlarla ilişkilerini etkileyen bir kavramdır. Stresin oluşması için insanın içinde bulunduğu ya da hayatını sürdürdüğü ortam ve çevrede meydana gelen değişimlerin insanı etkilemesi gerekir. Ortamdaki değişmelerden her birey etkilenir. Ancak, bazı bireyler bu değişmelerden daha çok hızlı veya daha yavaş etkilenmektedirler" dedi.

Stresin belirtilerinden bahseden  Aslan, stresin fiziksel belirtiler, duygusal belirtiler, zihinsel belirtiler, sosyal belirtiler ve olağan durumlar olarak gruplandırılabileceğini kaydetti.

Sağlık Müdür Yardımcıları Dr. Çiğdem Karakaya ve M. Şakir Özer, Kalite Birim Sorumlusu Özlem Yeşilel, Dr. Burak Kamburoğlu ve Psikolog Gamze Mercan Sağoğlu, stres yönetimi, öfke kontrolü, el hijyeni, kişisel koruyucu ekipman kullanımı, tıbbi atık, çalışan hakları ve güvenliği, atama ve nakil yönetmenliği eğitimi verdi.