Ramazanda beslenme

Ramazanda beslenme
Ramazanda beslenme
SİİRT (AA) - Siirt Halk Sağlığı Müdürü Bahadır Özdemir, ramazan ayında değişen beslenme alışkanlıklarına ilişkin açıklama yaptı.Bu ayda 3 ana öğünden...

SİİRT (AA) - Siirt Halk Sağlığı Müdürü Bahadır Özdemir, ramazan ayında değişen beslenme alışkanlıklarına ilişkin açıklama yaptı.

Bu ayda 3 ana öğünden oluşan günlük beslenme düzeninin, iftar ve sahurla iki öğüne düştüğünü belirten Özdemir, ramazan ayında sağlık sorunlarının oluşmasını engellemenin sanıldığı kadar zor olmadığını belirtti.

-Sahura mutlaka kalkılmalı

Özdemir, sahurun bireyleri oruca hazırlayan en önemi öğün olduğunu ifade ederek, uyanamama bahanesiyle sahurun asla atlanılmaması gerektiğini kaydetti.

Akşam yenilen yiyeceklerle oruç tutulduğunda, açlık döneminin daha da uzadığını ve kan şekerinin düşmesine neden olduğunu dile getiren Özdemir, şunları söyledi:

''Kan şekerinin dengeli gitmesi için sahura mutlaka kalkılmalı ve kan şekerinde ani değişiklik yaratmayacak, emilimi yavaş olup midede uzun süre kalacak protein ve lif içeriği yüksek besinler tercih edilmelidir. Çünkü, ramazanda bireylerin günlük enerji, protein, vitamin ve mineral ihtiyacı değişmemekte ancak aç kalınan süre uzamaktadır. Bu nedenle sahurda çok yemek yerine daha yavaş sindirilen ve daha uzun süre tokluk hissi sağlayan proteinli ve lifli yiyecekler tercih edilmelidir. Bu besinler; tam tahıllı ürünler, süt ürünleri, et çeşitleri, yumurta, sebze ve meyvelerdir. Lifli yiyecekler tercih edilerek, ramazanda en sık görülen sorunlardan biri olan kabızlık problemi de önlenebilmektedir. Beyaz undan yapılmış hamur işleri ve şekerli yiyeceklerden ise, insülin salgısını uyararak çabuk acıkmaya neden oldukları ve kabızlığı tetikledikleri için kaçınılmalıdır.''

-Bol bol sıvı tüketin, yürüyüş yapın

Özdemir, bir yetişkinin günlük sıvı gereksinimin 1,5-2 litre olduğuna dikkati çekerek, iftar ile sahur arasındaki zamanın iyi değerlendirilerek, bol bol sıvı tüketilmesi gerektiğini ve akşam yemeğinin ardından yarım saatlik yürüyüş yapılmasını önerdi.