Aldatan kocalar, hain dostlar

Aldatan kocalar, hain dostlar
Aldatan kocalar, hain dostlar
Zengin işadamıyla evli olan Mary, aldatıldığını manikürcü Tanya'dan öğrenir. Üstelik en yakın arkadaşı, kariyeri uğruna, Mary'nin aldatıldığını bir dedikodu yazarına anlatır. Mary ipleri eline almaya karar verir

 

 

FİLMİN FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYIN 

HINZIR KADIN KARDEŞLİĞİ...ERMAN ATA UNCU'NUN YAZISI İÇİN TIKLAYINİ

GÖSTERİMDEKİ DİĞER FİLMLER İÇİN TIKLAYIN

 

 

KADINLAR HAKKINDA HER ŞEY


Oyuncular : Eva Mendes, Jada Pinkett Smith, Meg Ryan, Annette Bening, Carrie Fisher, Candice Bergen, Debi Mazar, Lynn Whitfield, Bette Midler, Debra Messing, Joanna Gleason, Ana Gasteyer, India Ennenga, Jana Robbins, Tilly Scott Pedersen, Gloria Crist, Andria Blackman, Cloris Leachman, Keegan Connor Tracy, Nicole Robinson, Natasha Alam

Yapımcı : Bill Johnson, Mick Jagger, Diane English, Victoria Pearman

Görüntü Yönetmeni : Anastas N. Michos



FİLMİN KONUSU

Mary’nın (Meg Ryan) en yakın arkadaşı stil uzmanı Sylvie Fowler (Annette Benning), kusursuz şıklığı ve hızlı işleyen zekası ile mutlu bir bekar ve saygıdeğer kadın magazini CACHET’in baş editörü. Mary ve Sylvie’nin bu sıkı dostluklarına, eksantrik bir anne ve buna ek olarak sürekli çocuk sahibi olmak isteyen Edie Cohen (Debra Messing) dahil oluyor. Ve son olarakta gruba, insanlara duymak istedikleri son şeyleri rahatlıkla söyleyebilen, büyüleyici kadın avcısı ve mizah deneme yazarı Alex Fisher (Jada Pinkett Smith) katılır.

Ama bu uzun süreli dostluk, çalkantılı bir döneme girer. Her şey Sylvie’nin Saks Fifth Avenue’deki güzellik salonunda manikürcü Tanya (Debi Mazar) ile konuşmasıyla başlar. Dedikoducu Tanya, Crystall Allen (Eva Mendes) isimli zengin avcısı, tezgahtar “fıs fıs kız”ın , evli iş adamı Stephen Haines ile birlikte olduğunu söyler. Sylvie kendini bir çıkmazın içinde bulur: Acaba en yakın arkadaşı Mary’e kocasının onu aldattığını söylemeli mi? Bu arada babasının yanındaki işinden kovulan Mary de güzellik salonuna manikür yaptırmaya gider. Dedikoducu Tanya’ya…

Tüm dünyası altüst olan Mary bir karar vermek zorunda kalır. Annesi ve kızıyla birlikte tatile çıkar.

Bu esnada Sylvie de bir tercih yapmak zorunda kalır:Uzun uğraşlar sonunda elde ettiği rüya gibi işi tehlikededir. Kariyerini korumak için dedikodu yazarı Bailey Smith’e zengin bir iş adamıyla evli olan ve bir “fıs fıs kıza” tercih edilen yakın arkadaşı Mary’nın özel hayatını anlatır.

Mary, Sylvie’nin bu ihanetini affetmez ve arkadaşlıkları biter. Mary düşünmek için kadın sağlık kampına gider ve burada Kontes Miller (Bette Midler) ile tanışır ve yeni yaşamının ilk adımlarını atar. Mary Haines artık ne istediğini bilen biridir…

YAPIM NOTLARI

Meg Ryan ve Annette Bening’in ön sıralarında yer aldığı, hepsi kadın, hepsi yıldız oyunculardan oluşan bir kast. Ünlü komedi yazarı ve yönetmeni Diane English. New York’ta geçen, kadınlar hakkında etkileyici bir senaryo. Bütün bunlar bir araya geldiğinde ne olur? Günümüz kadınları ve kadın ilişkilerinin gücü hakkında zeki, göz kamaştırıcı bir komedi, KADINLAR ortaya çıkar.

George Cukor’un 1939 yapımı filmi ve Clare Boothe Luce’nin 1936 tarihli piyesinden uyarlanan Kadınlar, bizi yayım, moda ve finans endüstrilerinin merkezindeki kalabalık Manhattan’ın ortasına fırlatıyor. Hikayenin göbeğindeki, Meg Ryan’ın karakteri, tamamıyla modern bir kadın olan Mary Haines, çok bilindik bir dilemmayla yüz yüze gelir: Aldatan bir koca. Mary’nin hayatındaki kadınlar ona destek olmak için bir araya gelirler. Ama Mary’ı esas sarsan olay en yakın arkadaşı Sylvie’nin beklenmedik ihaneti olur.

Kadınlar da, tıpkı öncü versiyonları gibi, bütünüyle kadınlardan oluşan bir dünyayı tasvir ediyor; erkekler detaylı biçimde anlatılıyor, fakat ekranda hiç gözükmüyorlar. İlk uzun metrajını çeken Diane English, post-feminist baby-boomerlardan, menopoz sonrası ve ergenlik öncesi kadınlara çok nesilli bir mozaik çiziyor. Buna uygun olarak da, bir araya gelen kadronun çeşitliliği ve etkileyiciliği göz kamaştırıyor.

Kadınlar’ın 21. yüzyıl uyarlamasını yaparken, Diane English orijinalinin gözü pekliğini ve edepsizliğini, 1930’lardan bu yana kadınların hayatındaki değişimi de yansıtarak koruyor. Clare Luce’nin oyunu nefret ettiği kadınlar topluluğuna zehir zemberek bir mektup niteliği taşırken, Diane English’in filmi çağdaş kadını yansıtan ve kadınların sorumluluklar ve seçimler karşısında konumlanmalarını takdirle karşılayan nitelikte. Diane English’in kadınları profesyonel, ekonomik ve cinsel bağlamda büyük bir çeşitlilik içeriyor. Tasvir edilen kadınlar arasında evli veya heteroseksüel olmayanlar da var. Ancak hepsinin ortak özellikleri, keyifli, girişimci ve dayanışmaya önem verir olmaları. Bu film kadınların dertlerinin ve başarılarının bir portresi.