Bu rüya gerçek olmuş

Bu rüya gerçek olmuş
Bu rüya gerçek olmuş
Yılmaz Erdoğan'ın merakla beklenen filmi 'Kelebeğin Rüyası'nın basın gösterimi bugün gerçekleştirildi. Sinema eleştirmenleri filmi Yılmaz Erdoğan'ın en iyi yapıtı olarak değerlendirirken, Kıvanç Tatlıtuğ'un oyunculuğu övgü topladı

Son derece başarılı
UĞUR VARDAN (Radikal)
‘Rahmetli’ Aziz Nesin “Bizde iki kişiden üçü şairdir” derdi. Lakin bu ‘yoğunluk’ bir türlü sinemamıza sirayet etmemişti. Kendisi de şair olan Yılmaz Erdoğan, öncelikle üzerine düşen ‘kutsal’ bir görevi yerine getiriyor ve edebiyatımızın iki sessiz sakin ‘ genç ’ ustasını ‘Kelebeğin Rüyası’yla perdeye taşıyor. Film atmosferi, dönem ruhu, karakter derinlikleri ve görselliğiyle son derece başarılı. Hüzün dozu da yerinde. Ben genel olarak ‘İngiliz dönem filmleri’nin havasını ve stilize çabalarını da hissettim. Oyunculuklar açısından da Kıvanç Tatlıtuğ ilk önemli ‘uzun metraj’ sınavından başarıyla çıkıyor.



Dört dörtlük bir yapım
ATİLLA DORSAY (Sabah)
Şair ve yönetmenin sinemaya büyük armağanı. Hayat , ölüm, dostluk, aşk ve şiir üzerine dört dörtlük bir yapım. Görüntü ve müziğin kalitesi ile oyunculuk düzeyi de tam anlamıyla mükemmel. Ayrıca Kıvanç Tatlıtuğ'u bir sinema starı yapacağı da kesin.

Başarılı bir ticari sinema örneği
NİL KURAL (Milliyet)
Yılmaz Erdoğan'ın filmi ticari sinemanın kalitesinin tartışıldığı günlerde, görüntü yönetimi, sanat yönetimi çalışması gibi teknik konulardaki başarısıyla dikkat çeken bir yapım. Senaryo ve oyunculukların büyük bölümünün de işlediği ve "Kelebeğin Rüyası"nın kalburüstü bir ticari sinema örneği olduğu söylenebilir.

Yılmaz Erdoğan’ın en iyisi
MURAT ERŞAHİN (Sinema)
Film iyi bir prodüksiyon. Bence Yılmaz Erdoğan’ın en iyi filmi olmuş. “Kafana takma Muzaffer, senin savaşın sana yeter” sloganı üzerinden iyi şiirin sahipsiz olduğunu vurgulaması çok hoş. Şiirin hayatın bahanesi olması çok hoş. Tek sorun iyi giderken finale doğru melodrama sürüklenmesi. Bunun da gişe kaygısından olduğunu düşünüyorum.

Kaybolmuş şiiri bulmak
ŞENAY AYDEMİR (Radikal)
Özellikle açılıştaki tek planın başarısı Türkiye sinemasında görme fırsatı bulamayacağımız türden. ‘İnsanlığın en büyük sorununun şiirini kaybetmiş olmak’ olduğu bir dönemde şiire güzelleme yapma riskini almış olduğu için bile Yılmaz Erdoğan’ı tebrik etmek gerek. ‘Kelebeğin Rüyası’, büyük prodüksiyon olmanın hakkını vermekle birlikte, bazı tercihlerin filmin yukarılara taşınmasının önünde engel olduğunu da söylemek gerek. Kıvanç Tatlıtuğ değil ama...