Cash'in heyecan dolu intikamı

Cash'in heyecan dolu intikamı
Cash'in heyecan dolu intikamı
Yüksek tempolu, nefes kesen bir dizi soygun ve dolandırıcılık sahnesi bizi mest ederken Cash de rakip çete tarafından öldürülen kardeşinin intikamını alır

 

 

 

FİLMİN FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYIN

NEŞELİ SOYGUN...SEVİN OKYAY'IN YAZISI İÇİN TIKLAYIN

HAFTANIN DİĞER FİLMLERİ İÇİN TIKLAYIN

CASH

Yönetmen: Eric Besnard
Oyuncular: Jean Dujardin, Jean Reno, Valeria Golino, Alice Taglioni, François Berleand, Caroline Proust
Senaryo: Eric Besnard
Yapımcı: Patrice Ledoux
Görüntü Yönetmeni: Gilles Henry, Set Dekorasyonu: Gerard Marcirerau, Kurgu: Christophe Pinel
Sanat Yönetmeni: Jacques Rouxel, Özgün Müzik: Jean-Michel Bernard


Paris’in en seçkin dolandırıcılarından Cash (Jean Dujardin), yüksek kazançlı kalpazanlık işleri yapmaktadır. Ancak bu iş onun için sadece bir aperatiftir. Cash’in büyük hayali Fransız Riviera’sında (ılıman Akdeniz iklimli Güney Fransa’da) çapı çok büyük bir elmas soygunu gerçekleştirmektir.
Ancak operasyonunun üzerine dolandırıcılığı bir sanat haline getirmesiyle tanınan efsanevi düzenbaz Maxime’in (Jean Reno) gölgesi düşer.
Birbirinden güzel ve tehlikeli kadınlar (Julia rolünde Valeria Golino ile Garance rolünde Alice Taglioni) paylarını isterler.
İttifaklar yapılır ve bozulur.
Oyunun adı vefasızlık, döneklik, sahtekarlık ve ihanettir.
Kesin olan tek bir şey vardır. Hesaplar görülecek, bir arkadaşın ve kardeşin ölümünün intikamı alınacaktır.
Sonuçta birisi kaybedecektir. Peki, kaybeden kim olacaktır?
TF1 International’ın sunduğu “Ca$h”in yönetmenliğini Eric Besnard üstlendi. Senaryosunu da Besnard’ın yazdığı filmin yapımcılığını Patrice Ledoux gerçekleştirdi. Başrollerinde Jean Dujardin, Jean Reno, Valeria Golino, Alice Taglioni, François Berleand, Caroline Proust kamera karşısına geçti.

FİLMİN AYRINTILI KONUSU

Paris’in göbeğinde faaliyet gösteren dev bir yatırım bankasının gösterişli ofislerinde mütevazi görünümlü bir adam dolaşmaktadır. Solal adındaki genç adam görünüşte binadaki böcekleri öldürmek için buradadır. Zehirli gazlardan etkilenmekten korkan iki sekreter koşar adımlarla işyerlerini terk eder. Bunun üzerine böcek öldürücü adam kendisini bir anda seçkin bir bankere dönüştürür ve masadaki koltuğa yerleşir. Masadaki çerçeveli fotoğraflara çekidüzen verir. Parmaklarının arasındaki çelik bir bilyeyi tıpkı bir sihirbaz gibi çevirirken konuğunun gelmesini beklemektedir. Ancak gelen konuk beklediği kişi değildir. Esrarengiz bir telefonla kuşkuları artar. Ziyaretçisinin silahını ona doğrultmasıyla korkuları ve kuşkuları onaylanmış ve doğrulanmış olur. Gizemli ziyaretçi oradan ayrıldığında dolandırıcı-böcek öldürücü-banker –Cash’in erkek kardeşi- Solal yerde ölü olarak yatmaktadır. Yanındaki fotoğrafta kendisinin ve başka bir adamın görüntüsü vardır.
Aradan 18 ay geçer. Solal ile aynı fotoğraf karesindeki diğer adam –onun kardeşi- Cash, bir grup çocuğa karşı oynadığı mini “boule oyunu”nu (Fransa’da yaygın bir çeşit top oyunu) kazanır. 1 euro’luk ödülü aceleyle cebine attıktan sonra Paris caddelerinde yürüyen Garance adındaki güzel bir kadının peşine takılır. Kadının bir kuaför salonuna girdiğini görünce de ona yollayanın ismi belirsiz şekilde bir çiçek buketi gönderir. Cash daha sonra gideceği yere ulaşabilmek için otobüse biner. Arkadaşlarıyla birlikte sahte para basacakları bir fotoğraf baskı dükkanına gitmektedir. Ancak artık bir sorunu vardır. Sahte para basabilmek için Cash’in getireceği gerçek paralara ihtiyaç vardır; Cash’de elindeki son parayı Garance adındaki güzel kadına çiçek gönderebilmek için harcamıştır. Çok seri çalışan bir beyne ve hareketli parmaklara sahip olan Cash, hemen hızlı bir plan geliştirerek bindiği otobüsteki bir adamın cüzdanını çalar. Artık sahte banknot basmak için gereken gerçek paralara sahiptir.
Bu olayın ardından Cash ve çetesi bastıkları sahte paralarla Letallec adındaki adamı dolandırır, dolandırdıktan sonra da bunu şampanya patlatarak kutlarlar. Karşı binada gizlenmiş olan dinamik yapılı güzel kadın polis Julia Molina ise dolandırma işlemlerini fotoğraflamıştır; yakışıklı ve gizemli dolandırıcı Cash ile çok yakından ilgilenmektedir.
Ofisine geri dönen Julia, Polis Müdürü Delteil ile buluşur. Şefi ona hangi işin/avın peşinde olduğunu sorar. Eğer yüksek profilli bir tutuklamayı başarırsa önemli bir görev/terfi ve üst rütbe için en büyük rakibi Flandrin’i safdışı edebilecektir. İkisi arasındaki konuşmayı Flandrin böler. Fransa’nın bir türlü ele geçirilemeyen ünlü ve azılı dolandırıcılarından Maxime’in önümüzdeki aylarda büyük bir iş kotarmaya hazırlandığı haberini getirmiştir. Eğer Flandrin Maxime’i cezaevine attırabilirse Julia çok istediği önemli pozisyona elveda demek zorunda kalacaktır.
Julia Fred’den Cash ile ilgili sürekli bilgi almaktadır. Cash’in sahte banknot matbaasında çalışanlardan birisi olan Fred Julia’nın muhbiridir. Fred Julia’ya Cash’in artık küçük çaplı kalpazanlık işlerinden sıkıldığını; daha büyük çaplı bir işin ön hazırlığında ve peşinde olduğunu anlatır. Ancak elinde çok fazla detay ve bilgi yoktur.
Cash’in Paris’e gelişinin bir diğer nedeni ise öldürülen kardeşinin intikamını almaktır. Kardeşi ise, öykümüzün başlangıcında öldürülen Solal adlı dolandırıcıdan başkası değildir.
Cash hedeflerine ulaşmak için çabalarken bir yandan da çiçek yolladığı güzel Garance’in onuruna bir yemek organize etmiştir. Çatı katındaki lüks bir restoranda düzenlenen yemekte Garance’e kur yaparken Işıklar ve Aşıklar Kenti olarak bilinen Paris’in tüm romantizmine tanık oluruz. Ancak aşağıdaki caddede Julia ve yardımcısı Mickey, yukarıda olup biten herşeyi dinlemektedir. Restorana dinleme cihazı yerleştirildiği için Cash’in Garance’e yaptığı evlenme teklifini duyan Julia’nın gözleri ışıldar. Artık Cash’in bir sonraki kurbanlarının Garance ve zengin babası Dubreuil olduğundan kesinlikle emindir.
Julia yeniden ofisine döndüğünde Flandrin’in de boş durmadığını, hedef belirlediği Maxim’e giderek yaklaştığını fark eder. Bu durum Julia üzerinde artı baskı oluşturmaktadır. Flandrin’in önüne geçmek için daha hızlı hareket etmek zorundadır. Bu arada Mickey yeni haberler vererek Cash’in büyük operasyondan vazgeçtiğini anlatır. François’e dediğine göre, Garance’e aşık olduğu için dolandırıcılık işinden vazgeçmiştir. Öte yandan Cash tarafından sahte paralarla dolandırılan Letallec yeniden ortaya çıkar ve kiralık adamlarıyla birlikte Cash’in bulunduğu binaya baskın yapar.
Cash, sanat galerisinin acil çıkış kapısından kaçarak ele geçmekten kurtulur ama Letallec sıcak takiptedir. Cash Paris caddelerinde izini kaybettirmeyi başarsa da yeniden peşine düşerler. Tam köşeye sıkıştığı anda bir karavanın kapısı açılır ve Polis memuru Julia, Cash’i içeri girmesi için davet eder. Cash Julia’ya artık şükran borçludur. Karavandaki yüksek teknolojiye hayran kalırken duvarlarda kendisinin ve ekibinin fotoğraflarını görünce hayrete düşer.
Julia bilardo salonunda Cash’e cazip bir teklif yapacaktır. Baskı merkezinde çevirdiği dolandırıcılık işlemlerini bildiği için onu hapse attıracak kanıtlar elindedir. Ancak o iş küçük bir iştir. Sırada daha büyük bir dolandırıcılık işi olduğundan haberdardır. Cash’in asıl büyük operasyonu yapmasına göz yumması karşılığında elde edeceği kazançtan pay ister. Bir polisle çalışmaması gerektiği yönünde François’in yaptığı tüm uyarılara rağmen Cash kolayca ikna olmuş, dolandırıcılığa geri dönmeye karar vermiştir. Dahası, Julia’nın güzelliğinden büyülenmiş gibidir. Onu, Garance’in babası Dubreil’in görkemli malikanesinde vereceği partiye davet eder.
Parti bir bağış müzayedesine dönüşür. Garance’in babası da Julia’dan etkilenmiş gibidir. Müzayede tamamlandığında kendi sanat koleksiyonunu göstermeye söz verir. Ayrıca hipopotamlara (suaygırlarına) sponsorluk yapmak için büyük miktarda para ödemesi konusunda Cash’i ikna eder. Garance de hipototamları sevmektedir. Partinin kapanışına yakın ellerinde bir suaygırına sponsor olduklarını simgeleyen tüylü oyuncakları tutan Cash ile Julia, Garance ile babası Dubreuil’in gelişini sabırsızlıkla beklemektedir.
Sonunda Garance ile babası Dubreuil geldiğinde hallerinden çok memnun gibidirler. Vaad edilen tur başlar ama Cash ile Julia kendilerini partide görevli kişilerle dolu bir odada bulunca hayal kırıklığına uğrarlar. Müzayedenin aslında kocaman bir yalan/dümen olduğu; parasını hayır işlerine harcamaya hazır zengin ve ünlü kişilerin paralarına el koymak için düzenlenen senaryonun(dümenin/tezgahın) bir parçası olduğu ortaya çıkar. Garance de oyunun içindedir ve Cash’e karşı kendi oyununu oynamıştır. Julia’nın gözleri önünde Cash’in hem dolandırıcılık, hem de aşıklık becerilerini aşağılamaktan büyük zevk almıştır.
Julia’nın arabasıyla eve dönerken Cash yıkılmıştır ama intikam almaya kararlıdır. Julia ise tuhaf bir şekilde tatmin olmuş gibidir. Dubreuil’in aslında Maxime’in ta kendisi olduğundan kuşkulanmakta; Maxime’in büyük bir dolandırıcılık işi planladığını bilmektedir. Ayrıca o akşam uğradığı aşağılanma nedeniyle Cash’in intikam almaya kararlı olduğunu da görmüştür. Kendi hazırladığı plandan da büyük zevk almaktadır; Cash ve Maxime’i birbirinin üzerine saldırtacaktır. Onlar birbiriyle didişirken kendisi de milyonlarca dolar değerindeki büyük ikramiyeyle çekip gidecektir.
Sonraki birkaç gün içerisinde olaylar çok hızlı bir şekilde gelişir. İçişleri Bakanlığı’dan gelen iki dedektifin departmanda yapmaya başladığı soruşturmadan dolayı Julia huzursuzluk ve üzerinde baskı hissetmeye başlamıştır. Maxime’in adamlarından birisine sahte paraları veren Cash de, sıradaki dolandırıcılık işine Julia ile kendisini dahil etmesi konusunda Garance’i ikna etmeyi başarır. Öte yandan Julia ile yakınlaşmaya çalışan Maxime, onu kendi teknesinde mum ışığında yemek yemeye davet eder.
O akşamın geç saatlerinde Julia’ya bir mesaj gelir. Oyun başlamak üzeredir. Ertesi gün öğleden sonra 16:00’da Monaco’daki Hotel du Cap’te olması gerekmektedir.
Fransız Riviera’sındaki lüks otelde birbirinden seçkin ve yaratıcı dolandırıcılık ustaları, blöfler ve karşı blöflerle dolu cesaret isteyen, tehlikeli ve erotik bir oyunla karşı karşıyadır. Bu oyunda sadece tek bir kazanan olacaktır. Hangisi?

YAPIM HAKKINDA

Senaryo yazarlığından gelme yönetmen Eric Besnard imzalı “Cash”, yüksek tempolu bir soygun filmi olarak karşımıza çıkıyor. Bu film akıl durdurucu dolandırıcılık dizisini gözler önüne seriyor. Konusu Paris’teki çeşitli çatı katı dairelerinde ve Monako’daki iki sahil resortunda geçen filmde, Cash adlı karakterin (Jean Dujardin) başını çektiği çok sayıda dolandırıcının beş-yıldızlı yaşam tarzlarından kesitler var. Filmin giriş bölümünde Cash’in aynı zamanda partneri de olan kardeşi Solal’in (Clovis Cornillac) bir yatırım dolandırıcılığı esnasında rakip çete üyelerinden birisi tarafından öldürüldüğüne tanık oluruz. Sonrasında elmas hırsızlığından Avrupa çapında kalpazanlık operasyonuna kadar değişkenlik gösteren olayların hepsinin aslında Cash karakterinin öldürülen kardeşinin intikamını almak üzere yaptığı çok boyutlu bir planın parçaları olduğu anlaşılır.
Bundan sonrasında Cash, aralarında suç dünyasının beyni Maxime /Dubreuil (Jean Reno) ve güzel suç ortağı Garance’in de (Alice Taglioni) yer aldığı çok sayıda yasadışı işler çeviren insanla işbirliği yapar. Cash bu güzel kadına önce kur yapar, sonra onu terk eder, sonra yeniden ona kur yapar. Bu değişik davranışların temelinde Garance’in kim olduğunu ve ne yapmaya çalıştığını bir türlü anlayamaması vardır. Kariyerini geliştirmek isteyen bir gizli polisin (Valeria Golino) ekibe sızmasıyla işler daha da karmaşık hale gelir.
Yönetmen/yazar Besnard filmin çeşitli yerlerine düzinelerce soru işarete serpiştirmiş. Çoğunlukla donan-karelere, bölünmüş ekranlara ve ağır-çekimlere yaslanan Besnard, yönetmenlik anlamında daha çok Steven Soderbergh usulü sinemasal efektleri tercih ediyor.
Cash rolündeki Dujardin’in üstlendiği karakterin senaryodaki halinden daha çekici görünmesini sağlamakta belli bir becerisi var. Bu nedenle Cash karakterinin kaygısız haydut yapısına bir miktar melankoli eklemeyi başardığını görüyoruz. Filmin yardımcı oyuncuları da çeşitli kimlik değişimlerini başarıyla gerçekleştiriyorlar.
“Priceless”ten tanıdığımız görüntü yönetmeni Gilles Henry, Cote d’Azur’un helikopterden çekilmiş çok sayıda genel görünümünü ustaca elde ederken de, kadife işlemeli çantalardaki gözalıcı elmasların yakın çekimlerini gerçekleştirirken de aynı başarıyı yakalıyor.
“Be Kind Rewind”dan tanıdığımız Jean-Michel Bernard’ın bestelediği jazz tadında müziklerde ise, “Get Shorty” ve “Out of Sight”ın ipuçlarının izlendiğini görüyoruz. Diğer retro-funk soundtrackler ise, “Reservoir Dogs”tan bu yana akıllıca yapılmaş her soygun filminin vazgeçilmezi haline geldi.