Delilerden bir deli filmi

Delilerden bir deli filmi
Delilerden bir deli filmi
Marc Caro, ilk kez tek başına yönettiği filmi Dante 01 için 'deliler hakkında deliler tarafından yapılmış bir film' diyor. Filmin ve karakterlerin isimlerine İlahi Komedya'nın yazarı esin kaynağı olmuş

 

FİLMİN FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYIN 

GÖSTERİMDEKİ DİĞER FİLMLER İÇİN TIKLAYIN

 

 DANTE 01

Yönetmen : Marc Caro
Senaryo : Marc Caro, Pierre Bordage
Oyuncular : Lambert Wilson, Dominique Pinon, Gérald Laroche, Linh Dan Pham, Yann Collette, Bruno Lochet, François Levantal, Simona Maicanescu, François Hadji-lazaro, Lotfi Yahya Jedidi
Yapımcı : Richard Grandpierre
Görüntü Yönetmeni : Jean Poisson


FİLMİN KONUSU

Yüksek güvenlikli uzay gemisi hapishanesi ve psikiyatrik araştırma merkezi olan Dante 01’de çok tehlikeli bir grup suçlu, yasal olmayan nano-teknolojik deneyler için kobay olarak kullanılmaktadırlar. Üste sadece 7 mahkum, 3 idari görevli ve 2 de doktor bulunmaktadır. Dünya dışı varlıklarla yaşanan bir çatışmadan sağ kurtulan tek kişi olarak Üsse yeni gelen tutuklu Saint George, kendi içindeki canavarı kontrol altına almak için savaş vermektedir. Bu canavarın gücü, dehşet verici bir labirenti andıran uzay gemisinin tüm sakinlerini etkileyecek, gardiyan ve tutukluların şiddet dolu isyanlarına sebep olacaktır. Her biri artık kendi canavarıyla yüzleşmelidir.

Yazın tarihinin temel eserlerinden olan İlahi Komedya’nın yazarı Dante’nin ismini taşıyan filmde, esere yapılan göndermeler ve mahkumların ve diğer karakterlerin tarihi karakterlerden esinlenilmiş isim seçimleri (Buda, Aziz George, Rasputin, Sezar, Atilla, Lazarus, Persephone, Molek) de yönetmenin yaratmaya çalıştığı bütüncül ve sembolik dünyanın iktidarla ilişkilendirilişinin önemli detayları olarak karşımıza çıkıyor.

MARC CARO (Yönetmen)


Marc Caro, ilk kez tek başına yönettiği filmi Dante 01 için ‘deliler hakkında deliler tarafından yapılmış bir film’ diyor. Filmin ve karakterlerin isimerine İlahi Komedya’nın yazarı esin kaynağı olmuş.


1991’te Jean-Pierre Jeunet ile beraber çektiği “Şarküteri” ve 1995’te yine beraber çektikleri “Kayıp Çocuklar Şehri” ile seyircileri geniş hayal dünyalarının fanatiği haline getiren Marc Caro, yönetmen koltuğuna ilk kez tek başına oturduğu filmi DANTE 01 ile bilim-kurgu dünyasına silinemez bir iz bırakıyor.

Jeunet ile beraber çektiği filmlerle Altın Palmiye, Cesar, Avrupa Film Ödülleri ve BAFTA gibi değerli ödüllere layık görülen yönetmenin, “bu sefer sadece kendi çekmecemdeki malzemelerle çektim” dediği filmin İstanbul Film Festivali bünyesindeki gösterimleri de seyirci tarafından coşkuyla karşılandı.
Fransız yapımı filmin Hollywood bilim kurgularına taş çıkartan görselliği ve özel efektlerde yakalanan başarının, ince biçimde işlenmiş senaryo ile dâhiyane birleşimi sonucu ortaya unutulmaz bir Caro şaheseri çıkıyor.

Filmin İstanbul Film Festivali bünyesindeki gösterimleri seyirci tarafından büyük beğeniyle karşılandı, filmin yönetmeni Marc Caro’nun festivale bizzat katılımı da heyecanla karşılandı. Festival bünyesindeki konferans sırasında Caro ilk solo filmi hakkında “Dante 01, deliler hakkında deliler tarafından yapılmış bir film. Umarım fazla delice bulmazsınız” yorumunda bulundu.
Kariyerine bir Fransız mizah dergisinde illüstratör olarak başlayan Caro; grafik sanatçılığı yaptığı dönemin ardından yönetmen olarak akıllara kazınmıştır. Fransız yönetmen halen bir çok reklama, video klip, animasyon ve karikatüre imzasını atmaktadır.

FİLMOGRAFİ

Şarküteri (Delicatessen (1991)
Marc Caro’nun Jean-Pierre Jeunet ile ortak ilk uzun metraj çalışması olan film BAFTA Film Ödülleri adaylığı, Cesar Ödülleri, Avrupa Film Ödülleri’nde çeşitli kategorilerde adaylık ve ödül kazandı. Futuristik filmler kategorisinde kısa zamanda bir kült haline gelen film, korku, sürrealizm imgeleriyle donatılmış bir kara komedi örneğidir. Yönetmenin zaman ve mekan kurgusuna dair kendine has tarzının ilk izlerini gördüğümüz Şarküteri, türü takip eden filmlere örnek teşkil etmesiyle de önemli bir yer edinmiştir.
"Belirsiz bir gelecekte savaş sonrası karanlığına gömülmüş bir ülke, insanların açlık sınırında yaşadıkları günlerde bir kasap çok kaliteli etler satmaktadır. Bu açık gözlü kasabın apartmanında görevli olarak işe giren eski bir sirk çalışanı sonunda hayatı yoluna girdiği için mutludur. Ancak genç adam lezzetli etlerin gerçek kaynağını öğrenip bir sonraki akşam yemeğine malzeme olabileceğini anlayınca işler değişecektir. Genç adamın eli satırlı kasaptan tek kurtuluş ümidi kasabın kızı ve vejeteryan özgürlük savaşçılarıdır.”

Kayıp Çocuklar Şehri (The City of Lost Children) (1995)
Jean-Pierre Jeunet ve Marc Caro ikilisinin ortak yönetmenliğindeki ikinci filmleri Kayıp Çocuklar Şehri, Cannes’da Altın Palmiye adaylığı yanı sıra Cesar ve Goya Ödülleri kapsamında da çeşitli ödüllere layık görüldü.
“Kendine has fantastik bir dünya yaratmış olan bilim adamı Krank rüya görme yetisinden yoksundur ve hızla yaşlanmaktadır. Bu problemi aşmak üzere çocukların mutlu rüyalarını çalmaya karar veren Krank, bir de rüya makinesi icat eder. Kaçırdığı çocuklardan biri sirkteki dev cüsseli One’ın kardeşidir ve One da kardeşinden kolay kolay vazgeçeceğe benzememektedir. Kardeşine ulaşan bu garip yolculukta Krank’in çılgın dünyasıyla tanışan One, küçük bir kızın yardımıyla kardeşini kurtarmaya çalışır.”
Jean-Paul Gaultier’ın tasarladığı kostümler ve yaratılan amorf karakterlerle görsel açıdan da çılgın bir dünya yaratmayı başaran filmde, Caro ve Jeunet’nin dahiyane yönetmenliği yanı sıra storyboard çizimleri, grafik ve sanat yönetmenliğine kadar filmin her aşamasındaki usta müdahaleleri de görünürlük kazanıyor.