Hayaletle düello

Hayaletle düello
Hayaletle düello
Aynı adlı kısa filmin Guillermo del Toro destekli uzatılmış versiyonu 'Mama', Jessica Chastain'i de farklı bir boyutta karşımıza getiriyor.

Guillermo del Toro’nun desteklediği projelerin boşlukta kaldığına tanık olmadık pek. ‘Mama’ da onun yapımcı desteğini esirgemediği projelerden biri. Andrés Muschietti’nin 2008 yapımı aynı adlı kısa filminin uzun metraja taşınmasına vesile olan çalışma, hayalet efsanelerinin standardına sadık kalıyor görünse de, farkını çok da gecikmeden hissettiren bir korku-gerilim filmi. İki küçük kızın ‘anne’ diye seslendikleri, onları koruyup kollayan bir hayaletin yarattığı dehşetle vücut bulan ‘Mama’, çoğu zaman klişeler eşliğinde yoluna devam ediyor. Ancak bu iki kızla ‘mama’ arasındaki ilişkiyle benzerlerinin arasından kolayca sıyrılan film , karanlık resmin bütününe naif bir dokunuşta da bulunmuş oluyor böylece.Geçmişte kendisine ve bebeğine yapılanların intikamını alan hayalet kadın , bir yandan da iki kız aracılığıyla ‘annelik’ içgüdüsünü tatmin etmeye çalışıyor hikâyede. Büyüklerse ‘tehdit’ oluşturuyor onun için; küçüklere gösterdiği şefkatin zerresini göstermiyor onlara. İki küçük kızı korumak amacıyla önüne çıkan engelleri birer birer ortadan kaldırıyor, ta ki özdeşleşebileceği karakterle karşılaşana kadar...

Bir tür ‘düello’

‘Mama’, bir tür ‘ aile oluşturma’ ya da ‘aile koruma’ formülüne tutunuyor gibi görünüyor, ancak bunu standartlardan o kadar uzak yapıyor ki, finalde de tanık olduğumuz gibi tam olarak işleyemiyor bu formül, deforme oluyor. İki kızın gerçek annesi olmayan iki kadın figürünün onlar için giriştikleri mücadele, orantısız güç kullanımına karşın filmi bir tür ‘düello’ya çeviriyor. ‘Mama’yı çekici kılan en önemli unsur da bu oluyor sonuçta. ‘Kazanan’ ya da ‘kaybeden’ yok bu düelloda; her ikisi de kazanıyor ve kaybediyor en nihayetinde.
Jessica Chastain’i önceki filmlerinden farklı bir boyutta karşımıza getiren ‘Mama’, hayaletli filmlerin birbirini tekrar eden görüntüsünden sıyrılmayı başaran bir çalışma. İlk uzun metrajıyla turnayı gözünden vuran Andrés Muschietti de mercek altına alınmayı hak ediyor buradaki çabasıyla. Kendini bir noktaya sıkıştırmazsa yolu açık gibi görünüyor.


    ETİKETLER:

    Aile

    ,

    Kız

    ,

    Kadın

    ,

    film

    ,

    gerilim

    ,

    zaman

    ,

    Karanlık

    ,

    koruma

    ,

    Uzak