Zeynep'lerin trajedisi

Zeynep'lerin trajedisi
Zeynep'lerin trajedisi
Kadının Türkiye'deki değişmez yazgısını anlatmaya sıvanan '3 Kadın 3 Kader', iyi niyetli olsa da derinlikten uzak yapısıyla çözüme katkı sağlamanın yakınından bile geçmiyor.
Haber: MURAT ÖZER / Arşivi

‘Kubilay’ın yönetmeni Faik Ahmet Akıncı, aynı isimli (Zeynep) üç kadının (ki bunlardan ikisi çocuk yaşta) trajik hikâyelerini anlattığı ‘3 Kadın 3 Kader’le, Türkiye ’nin kadını aşağılamada sınır tanımayan görüntüsünü deşifre etmeye çalışıyor.
Birbirinden bağımsız üç orta metrajlı film izliyoruz burada. İlk iki hikâyenin aynı zamanda çekildiği anlaşılıyor filmde; ilk filmdeki karakterleri ikinci filmde anlık da olsa görüyoruz. Diğerlerinden uzun olan üçüncüsü hikâye ise en derli toplu olanı.
‘Namus’ kavramının başrolde olduğu bir bütün var ‘3 Kadın 3 Kader’de. Ama kadını hiçleştiren anlayışın yalnızca bu kavram üzerinden açıklanmaya çalışılması büyük bir eksiklik. Her üç hikâyede de ekonomik bir motivasyon olması anlaşılır, ancak bunu da öylesine derinlikten uzak biçimde aktarıyor ki film, “Haklısın” demek bile zorlaşıyor bizim için.
Kadının Türkiye’deki değişmez yazgısını sinemalaştırırken, klişelerden yakasını sıyıramayan, ‘aynılık’ hissiyatıyla yoluna devam eden ‘3 Kadın 3 Kader’, ‘doğruyu söyleme’nin iyi bir film ortaya çıkarmak için yeterli olmadığını kanıtlıyor. Yarar sağlamaktan ziyade zarar veriyor kadının mücadelesine...

3 KADIN 3 KADER *
Yönetmen: Faik Ahmet Akıncı
Oyuncular: Aleyna Eroğlu, Esma Ünal, Meltem Telli
Süre: 104 dk.


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    Motivasyon

    ,

    Çocuk

    ,

    Kadın

    ,

    film

    ,

    deşifre

    ,

    Uzak