Avrupa'da son randevu

Birinci ile üçüncüyü sadece iki puanın ayırdığı Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda düğümü sezonun son üç yarışı çözecek. Yarın yapılacak Avrupa Grand Prix'i yılın Avrupa'daki son yarışı olacak. Şampiyonanın son iki durağı ise ABD ve Japonya...

Birinci ile üçüncüyü sadece iki puanın ayırdığı Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda düğümü sezonun son üç yarışı çözecek. Yarın yapılacak Avrupa Grand Prix'i yılın Avrupa'daki son yarışı olacak. Şampiyonanın son iki durağı ise ABD ve Japonya... Üç hafta önceki Macaristan Grand Prix'i sürprizlerle sonuçlanmıştı. Renault'nun İspanyol pilotu Fernando Alonso, 'Formula 1 tarihinde yarış kazanan en genç pilot' unvanını alırken, 2003 sezonunda yarış kazanan sekizinci isim olmuştu. Yarışın belki de en büyük sürprizi, son üç yılın Dünya Şampiyonu ve şampiyona lideri Michael Schumacher'in birinci Alonso'dan tur yemesiydi. Bu durum, öncelikle İtalya'da büyük yankı yarattı. İtalyan basını eleştiri oklarını Ferrari'ye yöneltmekte gecikmedi. Fakat sonsuz imkanlara sahip olan İtalyan ekibi aradaki üç haftalık boşluğu iyi değerlendirmişe benziyor. Yarınki yarışın yapılacağı Monza pistinde yapılan testlerde de Ferrariler iyi zamanlara imza attılar. Michael Schumacher de bu testlerden moral bulmuş olsa gerek daha umutlu konuşuyor. "Test sürüşleri iyi geçti. Birincilik için mücadele edebilirim" diyen Alman pilot, otomobilinin de bu piste uygun olduğuna inanıyor.
Üçü de iddialı
F2003 GA'nın yüksek hızlı pistlerde iyi performans verdiğini söyleyen Schumacher, "Monza, Montreal'e çok benziyor. Montreal'de kazanmıştık, burada da kazanabiliriz" diyor. Macaristan'ın ardından lider Schumacher ile arasındaki puan farkını bire indirerek şampiyonluk yarışına iyice ortak olan Juan Pablo Montoya da iddialı. Son yedi yarıştır kürsüye çıkma başarısını gösteren Williams pilotu, Monza'nın kendisi için iyi bir pist olduğunu söylüyor. Kariyerinin ilk F 1 birinciliğini burada alan Kolombiyalı, iki kez de pol pozisyonunun kazanmış. Hatta Montoya geçen yıl sıralama turlarında birinci olurken, Formula 1 tarihinin en yüksek ortalama tur hızına ulaşmıştı. Montoya da, Michael Schumacher gibi geçen hafta Monza'da yapılan testlerden memnun kaldığını ve iddialı olduklarını söylüyor. Monza'daki testler, diğer Williams pilotu Ralf Schumacher için ise pek iyi gitmemişti. Burada ciddi bir kaza geçiren küçük Schumacher, bir süre dinlendikten sonra tam sağlığına kavuştu ve bu haftasonu takımdaki yerini alacak.
Şampiyonluğun diğer güçlü adayı, Michael Schumacher'in iki, Montoya'nın bir puan arkasındaki Kimi Raikkonen de umutlu. Son üç yarışın çok heyecanlı geçeceğini söyleyen Mc Laren pilotu, "Hem ben, hem tüm takım sezonun geri kalan bölümünde yüzde 100 performans vermeye çalışacağız" diyor.
Ralf Schumacher'in zor durumu
Sezonun flaş ismi Alanso, burada iddialı değil. Renault'nun otomobili, Monzo tipi hızlı pistlerde şimdilik iyi performans vermiyor. Fransız ekibinin bu yılki son hedefi ise son yarış olan Japonya'da birinci gelerek bir sürpriz daha yapmak olacak. Formula 1 takviminde en hızlı pist olan Monzo'nun uzunluğu 5.793 km. Pilotlar bu mesafenin yaklaşık yüzde 70'lik bölümünü tam gaz geçiyorlar. Bu da başarı için motor gücünü ön plana çıkarıyor. Tabii hız kadar motorun dayanıklılığı ve fren performansı da Monzo'daki başarının anahtarı. Monzo'da bugüne kadar yapılan yarışlarda takımlar tek pit stop yapmayı tercih ediyorlardı. Fakat bu yıl uygulanmaya başlanan kurallarla birlikte bu yarışta bu sayının ikiye çıkması bekleniyor. Lastik firmalarının mücadelesi de Monzo'da ayrıca izlenmeye değer. Lastiklerin artık yarıştan sonra da ölçüleceğinin
açıklanmasının ardından Michelin'in bocalaması bekleniyordu. Yeni Michelin testlerde iyi sonuçlar verdi. Ama yarış performansı her zaman farklıdır.
Üç takımın üç pilotunun, son üç yarışa iddialı ve başabaş girmelerinin ardından takım emirleri konusu da yeniden gündeme geldi. Monzo'daki basın toplantısında hem Michael Schumacher, hem Montoya takım emirlerinin yasak olduğunu hatırlatarak takım arkadaşlarından yardım beklemediklerini söylediler. Yine de gerektiğinde Rubens Barichello'nun Michael Schumacher'e, Ralf Schumacher'in Montoya'ya, Coulthard'ın da Raikkonen'e yardım etmeyeceğini söylemek fazla iyimserlik olur. Burada en zor durumda olan kişi ise Ralf gibi görünüyor. Çünkü Alman pilot takım arkadaşına yardım ettiği takdirde belki de ağabeyinin şamhpiyonluğunu engellemiş olacak. Michael Schumacher ise böyle bir konuyu gündeme bile getirmenin komik olduğunu söyleyerek, "Tabii ki bana değil takım arkadaşına yardım edecek. Maaşını benden değil Williams'tan alıyor. Onun yerinde ben olsam, ben de aynı şekilde davranırım" dedi.



Sürücüler klasmanı
1. M. Schumacher (Ferrari) 72
2. J.P. Montoya (BMW-Williams) 71
3. K. Raikkonen (McLaren) 70
4. R. Schumacher (BMW-Williams) 58
5. F. Alonso (Renault) 54
6. R. Barrichello (Ferrari) 49
7. D. Coulthard (McLaren) 44

Markalar klasmanı
1. Williams-BMW 129
2. Ferrari 121
2. McLaren- Mercedes 115
4. Renault 78
5. BAR-Honda 15
6. Jaguar 15