Babası için yarışacak

Formula 1'de yarın yapılacak olan Kanada Grand Prix'siyle birlikte sezonun yarısı tamamlanacak. Sezona yaptığı kötü başlangıcın ardından Avrupa'daki yarışlarla birlikte atağa kalkan şampiyon Michael Schumacher, buna karşın bir türlü liderliği ele geçirememenin sıkıntısı yaşıyor.

Formula 1'de yarın yapılacak olan Kanada Grand Prix'siyle birlikte sezonun yarısı tamamlanacak. Sezona yaptığı kötü başlangıcın ardından Avrupa'daki yarışlarla birlikte atağa kalkan şampiyon Michael Schumacher, buna karşın bir türlü liderliği ele geçirememenin sıkıntısı yaşıyor.
Kanada'ya iddialı gelen Alman pilot, buradan hem birincilikle hem de şampiyona lideri olarak dönmek istiyor. Gilles Villeneuve Pisti'nin kendi sürüş tekniğine çok uygun olmamasına karşın, burasını çok sevdiğini belirten Schumacher, "Ben hızlı virajların olduğu pistleri severim. Burada bunlar yok. Bu yüzden burada neden bu kadar başarılı olduğumu açıklayamıyorum. Herhalde burada kendimi çok rahat hissettiğim için" diyen Schumacher, kariyerindeki 67 birinciliğin beşini Montreal'de aldı. Burada altı kez pol pozisyonu elde eden Alman pilotun beş birinciliğinin yanısıra üç de ikinciliği bulunuyor.
Geçen yıl Ferrari'nin 150. birinciliğini Montreal'de kazanan Michael Schumacher, bu yarışa kendisini çok iyi motive ettiğini belirterek, "Raikkonen ile aramızda sadece 4 puan fark var. Bu yüzden buradan lider olarak ayrılabilirim. Burada başarılı olmak için iyi bir otomobile, iyi lastiklere ve iyi bir motora sahip olmalısınız. Yani kazanmak için elimizde her şey var" diyor.
Kanada Grand Prix'sini kazanan tek Kanadalı pilot olan Gilles Villeneuve'ün adını verdiği pist insan yapımı bir adanın üzerinde yeralıyor. Pistin en büyük özelliği hızlı düzlükler ve hemen ardından gelen sert virajlardan oluşması. Pilotlar tam gaz-sıkı fren-tam gaz-sıkı fren şeklinde turu tamamlıyor. Bu da motor gücünü ve fren performansını ön plana çıkartıyor. Bir turun sadece yüzde 55'sinde pilotlar tam gaz gitmesine karşın, burası sezonun en hızlı dördüncü yarışına sahne oluyor. Bu da düzlüklerde otomobillerin ne denli yüksek hızlara ulaştığının bir kanıtı... Düzlüklerde ulaşılan yüksek viraj girişinde rakibini geçme şansını yakalamak anlamına geliyor.
Raikkonen umutlu
Bu şartlar doğrultusunda hem sürücüler hem de markalarda lider durumda bulunan McLaren takımının burada şansı az olarak gösteriliyor. Takım patronu Ron Dennis de Montreal'de kendilerini zor bir yarışın beklediğini itiraf ediyor. Her şeye karşın, şampiyona lideri Kimi Raikkonen umutlu. Daha önce burada katıldığı iki yarışta da dördüncü olduğunu hatırlatan Fin pilot, bu kez daha iyi bir sonuç almayı umuyor. Raikkonen en kötü ihtimalle buradan yine şampiyona lideri olarak ayrılmak isteyecektir. Mclaren'in diğer pilotu David Coulthard ise her geçen yarış şampiyonluk yarışının biraz daha dışında kaldığının farkında. İskoç sürücü burada kazanarak iddiasını sürdürmenin planlarını yapıyor. McLaren bu yarışın ardından yeni otomobili MP4-18'i kullanmaya başlayacak. Yani bu bir anlamda MP4-17D'nin jübilesi olacak.
Formula 1'de her şeyin olabileceğinin örneğini iki hafta önce yaşamıştık. Williams favori değildi ama Juan Pablo Montoya ile sürpriz bir birincilik almıştı.Williams cephesi bu kez daha umutlu ve peşpeşe ikinci birinciliği alarak rakipler Ferrari ve McLaren ile aradaki farkı kapatmak istiyorlar.
Lastiklerin önemi
Tabii her yarışta olduğu gibi lastikler burada da önemli rol oynayacak. Michelin'in yarış performansını artırması, bu sezonun çok daha çekişmeli geçmesinin en büyük nedenlerinden biri olarak gösteriliyor. Nitekim Michael Schumacher de son yarış Monaco'daki başarısızlığı lastiklere bağlamıştı. Kanada'da genelde pilotlar tek pit-stop yapıyor, fakat iki pit-stopu tercih edenler de oluyor. Örneğin geçen yılın birincisi Schumacher ve ikincisi Coulthard birer pit-stop yaparken, üçüncü olan Rubens Barrichello iki pit -stopu tercih etmişti. Yeni kurallar doğrultusunda ise pilotların genellikle ikişer pit-stop yapması bekleniyor.
Bu yarış kuşkusuz 20 pilot içinde birisi için çok daha ayrı bir önem taşıyor. BAR pilotu Jacques Villeneuve babasının adını taşıyan pistte en azından finiş görmek için mücadele edecek. Kendi evinde şansı pek tutmayan Kanadalı pilot ilk kez katıldığı yarışta, 1996'da ikinci olduktan sonra burada puan almayı başaramadı.