Çekişmenin Almancası

Formula 1'de sezonun 11. yarışı olan Britanya Grand Prix'sini Ferrari takımından Rubens Barrichello kazanınca, yılın yedinci farklı birincisi de çıkmış oldu.

İSTANBUL - Formula 1'de sezonun 11. yarışı olan Britanya Grand Prix'sini Ferrari takımından Rubens Barrichello kazanınca, yılın yedinci farklı birincisi de çıkmış oldu. Her yönüyle ilginç ve çekişmeli geçen sezonda sürücüler klasmanı lideri Michael Schumacher'den beşinci sıradaki Barrichello'ya kadar herkes şampiyonluk hakkında temkinli konuşuyor. Sürücüler klasmanında ilk beş sırada bulunan pilotlar perşembe günkü basın toplantısında biraraya geldi. Hepsi ağızbirliği etmişçesine aynı şeyi söylediler, "Sezonun bitmesine beş yarış var. Şampiyonluk hakkında konuşmak için çok erken. Biz hep önümüzdeki yarışı düşünüp, mümkün olduğunca çok puan almak istiyoruz."
Britanya Grand Prix'sinde bir ara 14. sıraya kadar düştükten sonra finişi dördüncü sırada gören Michael Schumacher, kendi evinde yapılacak olan Almanya Grand Prix'si öncesi iddialı konuşmaktan kaçınıyor. Geçen yıl bu yarışa şampiyonluğu garantilemiş olarak gelen ve bu şampiyonluğu bir birincilikle kutlayan Alman pilot, kendilerini çok zor bir yarışın beklediğini söylüyor. Pek çok kişinin Hockenheim Pisti'nin özelliklerinin Ferrari'ye uymadığını söylediğini belirten Alman pilot, "Bu durum geçen yıl da geçerliydi fakat sezonun en parlak performanslarından birini burada çıkartmıştık. Bu yıl işimizinin daha zor olacağının farkındayız. Sadece ben değil, tüm Ferrari takımı bu gerçeğin bilincinde" dedi.
Schumacher geçen yılki yarışta pol pozisyonu kazanmış ve ardından da yarış boyunca liderliği kimseye bırakmayarak birinciliği kazanmıştı.
Schumacher'i biraz rahatlatan unsur, bu yarışın favorisi olarak şampiyonadaki en yakın rakibi McLaren sürücüsü Kimi Raikkonen'in değil de Williams pilotlarının gösterilmesi. Williams'ın iki pilotu Juan Pablo Montoya ile Ralf Schumacher, son beş yarışta toplam 73 puanı hanelerine yazdırdılar. Bu beş yarıştan maksimum 90 puan alınabileceği düşünülürse Williams'ın şampiyonadaki en formda ekip olduğu söylenebilir. Montoya ve Ralf Schumacher sürücüler şampiyonluğundan çok, Williams'ın markalar şampiyonluğu için çalışacaklarını söylüyorlar. Son yarışta fark biraz Ferrari lehine açılsa da, liderle Williams arasındaki puan farkı sadece 10. Son üç yarışta ikinci sırayı alarak sürücüler klasmanında
üçüncülüğe yükselen Kolombiyalı pilot Montoya, Hockenheim'da genellikle başarılı sonuçlar aldıklarını hatırlattı ve bu haftasonu da aynı şeyi beklediklerini söyledi. Montoya geçen yıl burada ikinci olmuş, Ralf ise hidrolik arızası nedeniyle fazladan bir pit-stop yapmasına karşın üçüncülüğü elde etmişti.
McLaren'in umudu
Son yarışlarda Ferrari ve Williams'ın arkasında kalan McLaren cephesi de umudunu kaybetmiş değil. Hâlâ yeni otomobilini kullanamayan McLaren buna karşın Almanya'ya eski otomobile yapılan yeniliklerle geldi. McLarenciler son yarışlarda istenen sonuçları almasalar da, performanslarının yüksek olduğuna dikkat çekiyorlar. McLaren idare müdürü Martin Whitmarsh, iki hafta önce İngiltere'de son pit-stopların ardından lider durumda olduklarını, yani yarışı kazanmaya çok yakın olduklarını hatırlatarak hala güçlü olduklarına dikkat çekiyor. Raikkonen, pit-stopların ardından liderdi ama iki kere hata yapınca önce Barrichello, ardından da Montoya'ya geçilmekten kurtulamamıştı. Yine de elde edilen üçüncülük, Fin pilot lider Michael Schumacher ile arasındaki farkı yediye indirmişti.
1976 yılında Nurburgring'deki Niki Lauda'nın yaşadığı kazanın ardından Almanya Grand Prix'lerine evsahipliği yapmaya başlayan Hockenheim Pisti, bu özelliğini o günden bu yana sürdürüyor. Hockenheim geçen yıla kadar takvimdeki en hızlı yarışlardan biriydi. Fakat 2001'in ardından pistin ormanlık bölümündeki uzun düzlükler kaldırıldı. Bu da Hockenheim'in tamamen yeni bir kimlik kazandırdı. İstanbul Pisti'nin de mimarlığını üstlenen ve Formula 1'deki modern pistlerin tümünün altında imzası bulunan mimar Herman Tilke'nin eklediği bölüm ile pist geçişe daha uygun hale getirilmişti. Fakat uzun düzlüklerin iptal olmasıyla birlikte Hockenheim takvimdeki en hızlı yarışlardan biri olma özelliğini de kaybetmiş oldu.
Pistte yenilikler
Yeni Hockenheim, yavaş ve orta hızlı geçilen virajlardan oluşan bir pist haline geldi. Uzun düzlüklerin kaldırılması, otomobillerin ayarlarının tamamen değişmesine neden oldu. Çünkü eskiden bu düzlüklerde otomobilin maksimum güce ulaşması için ayarlar yapılıyor, bu da stadyum adı verilen bol virajlı bölümde otomobillerin performansını olumsuz yönde etkiliyordu. Uzun düzlükler azalınca ayarlar da değişti. Dolayısıyla otomobillerin bu yavaş virajlardaki performansı da artmış oldu. Hochenheim'da iki yıl öncesine oranla otomobiller virajları ortalama yüzde 15 daha hızlı dönüyor artık. Havanın aşırı sıcak olması nedeniyle lastik aşınımının çok yüksek olduğu Hockenheim da lastik performansı büyük önem taşıyor. Geçen yılki yarışta iddialı takımlar ikişer pit-stop yapmayı tercih etmişlerdi. Bu yıl bu sayının üçe çıkması beklenebilir.
Yarış lastikler için yıpratıcı özelliğini korurken, motorlar için aynı şey geçerli değil. Eskiden burada otomobiller 360 kilometre hıza kadar çıkıyorlardı. Dört uzun düzlüğüyle motoru en çok yoran pist burasıydı. Fakat yeni haliyle Hockenheim o kadar hızlı değil ve sürücüler pistin ancak yüzde 55'lik bölümünü tam gaz geçebiliyor.



Sürücüler klasmanı
1. M. Schumacher (Ferrari) 69
2. K. Raikkonen (McLaren) 62
3. J.P. Montoya (BMW-Williams) 55
4. R. Schumacher (BMW-Williams) 53
5. R. Barrichello (Ferrari) 49
6. F. Alonso (Renault) 39
7. D. Coulthard (McLaren) 33
8. J. Trulli (Renault) 16
Markalar klasmanı
1. Ferrari 118
2. Williams-BMW 108
3. McLaren-Mercedes 95
4. Renault 55
5. BAR-Honda 14
(Spor Servisi)