Daha da sıcak olacak

Formula 1'de sezonun onuncu yarışı olan Fransa Grand Prix'si yarın Magny-Cours Pisti'nde yapılacak.

İSTANBUL - Formula 1'de sezonun onuncu yarışı olan Fransa Grand Prix'si yarın Magny-Cours Pisti'nde yapılacak. Ferrari'nin Alman pilotu Michael Schumacher geçen yıl bu yarışı kazanarak sürücüler şampiyonluğunu ilan etmişti. Bu yıl ise işler çok farklı. Ferarri ve Michael Schumacher yine markalar ve sürücüler klasmanında lider ama aradaki farklar öyle geçen yılki gibi büyük ve kapatılamaz değil.
Bir hafta önce yapılan Avrupa Grand Prix'sinin ardından ortaya ilginç sonuçlar çıktı. Hemen herkesi şaşırtan konu, Ferrari'nin, rakipleri McLaren ve Williams'dan yavaş olmasıydı. Geçtiğimiz hafta içinde Ferrari'deki 10. yılını kutlayan takım şefi Jean Todt da, "Kötü yarışlarımız oldu. Hatta daha kötü sonuçlar aldığımız yarışlar da oldu. Ama uzun süredir ilk kez kazanma şansımızın olmadığı bir yarış olmamıştı. Rakipler bizden daha hızlıydı" diyerek hayal kırıklığını ifade etti.
Michael Schumacher de Juan Pablo Montoya ile çarpışması ve rakibine geçilmesinin ardından, "Benden hızlıydı. Orada olmasa başka bir yerde zaten beni geçecekti" dedi.
Bir tek zafer yeter
Nurburgring'deki yarışın ardından Ferrari'ye rakip olan ekiplerin umudu da arttı. Almanya'da kazanmaya çok yakınken otomobilinin motoru iflas eden McLaren pilotu Kimi Raikkonen, "Michael ile aramızdaki puan farkı tek bir iyi sonuçla bile kapanabilir. Biz de bunu başarmak istiyoruz" diyerek iddiasını ortaya koydu. Fin pilot kariyerinin belki de ilk birinciliğini geçen yıl Fransa'da alacaktı. Fakat sonlara doğru yaptığı hata, ona pahalıya malolmuştu. Yarışı uzun süre önde götüren Raikkonen, Toyota pilotu Alan McNish'in otomobilinden sızan yağ takabası nedeniyle otomobilin kontrolünü bir an için kaybetmiş ve bu da Michael Schumacher'in liderliğe ele geçirmesine yetmişti. Raikkonen o günü hayatının en büyük hayal kırıklığı olarak hatırlıyor.
Raikkonen kadar Williams pilotları Ralf Schumacher ve Juan Pablo Montoya da bu haftasonu iddialı. Son üç yarışın ikisini kazanan Williams pilotları bu üç yarıştan toplam 47 puan çıkardılar ve ilk iki sırayı alarak, bu sezon bunu başaran ilk takım oldular. Kanada'da ağabeyi Michael'ı sıkıştırmayıp, ikinciliğe razı olduğu için bolca eleştiri alan Ralf Schumacher, geçen hafta doğup büyüdüğü topraklarda hatasız bir yarış çıkardı ve bir anda şampiyonluğun güçlü adayları arasına girdi. Bu sezon tüm yarışlardan puan alan tek sürücü olan Alman pilot, yine de temkini elden bırakmayarak şampiyonluk hakkında konuşmak için birkaç yarış daha beklemek gerektiğini söylüyor.
Yarınki yarışta Williams ve McLaren, hatta Renault'nun en büyük güvencesi lastikler. Michelin son yarışlarda Bridgestone'a belirgin bir şekilde üstünlük sağladı. Özellikle sıcak havalarda Fransız firmasının lastikleri çok daha iyi performans veriyor. Todt da, bu hafta şartların rakiplerden yana olduğunu kabul ediyor. Michael Schumacher ise daha iyimser. Lastik performasının sadece sıcaklığa bağlı olmadığını vurgulayan şampiyon pilot, "Geçen yıl da burada favori gösterilmiyorduk ama kazandık. Bu yıl da sıcak havalarda Michelin'in, soğukta ise Bridgestone'un iyi olduğu söyleniyordu ama bunun tersi sonuçlar alındı" dedi.
Michelin üstünlüğü
Schumacher bu haftasonu kazanırsa bir Grand Prix'de yedi birincilik alan ilk pilot olacak. Daha önce Ayrton Senna Monaco'da, Alain Prost da Fransa ve Brezilya Grand Prix'lerinde altışar birincilik almışlardı. Ama bir yarışı yedi kez kazanan pilot yok. Schumacher, Fransa Grand Prix'sini 1994, 1995, 1997, 1998, 2001 ve 2002'de kazanmıştı. Almanya'daki beşinciliğin ardından bin kariyer puanını geride bırakan Schumacher, birinci olursa Ferrari ile birlikte 50. zaferini de elde edecek.
Lastiklerin performansı kadar dayanıklılığının da önemli bir etken olduğu Magny-Cours geçişe çok fazla imkan tanıyan bir pist değil. Geçişe en uygun yer Adelaide adı verilen U virajı... Bu yıl pistte bazı değişiklikler de var. Pistin zemini yenilendi. Start-finiş düzlüğü öncesinde yeni bir şikan yapıldı. Bir viraj değiştirildi. Pistin geçen yıla oranla yaklaşık 160 metre uzadı. Geçen yıl iddialı takımlar burada ikişer pitstop yapmışlardı. Yeni kurallar doğrultusunda ve pite girişte yapılan değişikliklerin ardından üç pit-stop yapmayı tercih eden takımlar da olacak. (Spor Servisi)