Dokuz yıllık sır aralanıyor

Formula 1'in unutulmaz pilotlarından Ayrton Senna'nın ölümüyle ilgili Williams'ın patronlarını beraat ettiren karar temyiz mahkemesi tarafından bozulunca, Senna'nın ölümündeki sır yeniden gündeme geldi.

ROMA - Formula 1'in unutulmaz pilotlarından Ayrton Senna'nın ölümüyle ilgili Williams'ın patronlarını beraat ettiren karar temyiz mahkemesi tarafından bozulunca, Senna'nın ölümündeki sır yeniden gündeme geldi. 1 Mayıs 1994 tarihinde İmola (San Marino) pistinde önde götürdüğü yarış sırasında, 305 kilometre hızla duvara vurarak hayatını kaybeden Williams takımının pilotu Brezilyalı Senna'nın ölümü, 9 yıl sonra yeniden mahkemeye taşınıyor.
Rekortmen pilot Senna'nın ölümüyle ilgili soruşturmalar sonrasında, o dönemde Williams'ın tasarım ekibinin başında olan Patrick Head ve Adrian Newey (şimdi Mc Laren'de) Bologna savcısı tarafından adam öldürmeye teşebbüsle suçlanmışlardı. 20 Şubat 1997'de başlayan Senna'nın davasında, 32 duruşma sonrasında Head ile Newey 'iddialar sağlam bir temele dayanmıyor' gerekçesiyle beraat edilirken, bir üst mahkeme olan İstinaf Mahkemesi de 19 Kasım 1999'da aynı kararı vermişti. Ancak son adli makam olan Roma'daki Temyiz Mahkemesi, 'hakimlerin belgelere eksik bakıldığını' söylediği önceki günkü kararıyla, istinaf mahkemesinin kararını bozarak, davanın 2003 yılında tekrar açılmasını istedi.
İddiaya göre Senna'nın kullandığı Williams FW 16 marka otomobilin ön lastikle direksiyon arasındaki çubuğunda yükü azaltmak için destek olan borunun, uygun malzemeden yapılmadığı ve normalde 22 milimetre kalınlığında olması gereken borunun 18 milimetre kalındığında olduğu belirtiliyor.
F1 dumanaltı oldu!
Avrupa'da bazı ülkelerin sigara reklamına yasak getirmesiyle birlikte F1 yarışlarında Avusturya pistinin de 2004'ten itibaren kapatılacağı açıklandı. Belçika'nın sigara reklamına getirdiği yasak sonrasında aylar öncesinden alınan kararla Spa Pisti, bu yıl F1 yarışları takviminden çıkarıltılmıştı. F1'in patronu Ecclestone'u eleştiren La Gazzetta Dello Sport, Çin, Bahreyn, Türkiye gibi aday ülkelerin, sıkı bir şekilde hazırlanarak Avrupa pistlerini F1'den silmeyi planladığını dile getirdi. Ecclestone, "2004'de Shangay ve Bahreyn de yarışacağız. 2005'te İstanbul ve daha sonra Rusya" açıklamasında bulundu. (Spor Servisi)