@gokhan_karatas

Dünya Kupası'nın en büyük kapışması

Dünya Kupası'nın en büyük kapışması
Dünya Kupası'nın en büyük kapışması
İngiliz gazeteci Simon Kuper'in, 1994 yılında yayınladığı kitabında vurguladığı gibi; Futbol Asla Sadece Futbol Değildir (Football Against the Enemy). Sahadaki mücadelenin dışında yeşil alanın dışında büyük rekabet var. Bu rekabetin başrollerindeki iki marka, 2014 Dünya Kupası'nda yine karşı karşıya...
Haber: GÖKHAN KARATAŞ - gkaratas@radikal.com.tr / Arşivi

Radikal.com.tr - Günümüz endüstriyel futbolunda sponsorların önemi her geçen gün artıyor. Dünya sponsorluk pazarının büyüklüğü 100 milyar doların üzerinde. Hal böyle olunca, yatırımcılar da saha içinde ter dökenler kadar 'güzel oyun'un vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Bu büyük pastadan pay almak isteyen markalar için kuşkusuz Avrupa Şampiyonası ve Dünya Kupası gibi dev organizasyonlar en büyük şans.  

Arjantin 1-0 İsviçre


NIKE İLK KEZ ZİVEDE

ABD merkezli spor giyim firması Nike, 12 Haziran'da başlayan Dünya Kupası'na 10 takımla start verdi. Sponsor sayısı 9 olan Alman devi Adidas, bu alanda ilk kez Nike'ın gerisinde kaldı. Son yıllarda büyük atılım yapan Puma, turnuvaya 8 takımla katıldı. Burrda Sport, Joma, Lotto, UHL Sport ve Marathon da tek takımla temsil edildi.

8 SPONSORDAN 4'Ü ELENDİ

Kupada oynanan 72 maç sonunda takım sayısı 32'den 8'e düştü. Grup mücadelesinde Nike 5, Adidas 4 fire verdi. Son 16'ya 5'er takımla yükselen devler, 2. turda 2'şer fire verdi. Çeyrek finalde 3'er takımı olan Adidas ve Nike'ın yanı sıra Lotto (Kosta Rika) ve Burrda Sport (Belçika) ise başladıkları gibi tek takımla son 8'e kalmayı başardı.  

PUMA'NIN HAYAL KIRIKLIĞI

Brezilya'da düzenlenen Dünya Kupası'na 8 takımla başlayan Puma, son 16 turunda 4 takımla temsil edilirken, çeyrek finalde büyük şok yaşadı. Kamerun, Fildişi Sahili, İtalya ve Gana'nın gruplarda elenmesinin ardından Şili, Uruguay, Cezayir ve İsviçre de ikinci turda rakipleri karşısında havlu attı.

Dünya Kupası'nda çeyrek final eşleşmeleri


ÇEYREK FİNALDE ADİDAS-NİKE KAPIŞMASI

Dünya Kupası çeyrek finalinde ilk maçlar Fransa (Nike) ile Almanya (Adidas) ve Brezilya (Nike) ile Kolombiya (Adidas) arasında Cuma günü oynanacak. Bu karşılaşmalar aynı zamanda dünyaca ünlü iki markanın kıyasıya mücadelesine sahne olacak.

2010'UN ŞAMPİYONU ADİDAS  

2010 Dünya Kupası Finalleri'nde boy gösteren 32 takım, 7 farklı marka ile mücadele etti. Turnuvada 12 takımla mücadele eden Adidas, final maçında Hollanda’nın sponsoru Nike'ı devirdi. Daha önce bu kupayı Fransa, Almanya ve Arjantin'le kazanan Alman spor giyim markası, Boğalar ile 4. kez mutlu sona ulaştı.

NIKE'TAN 182 MİLYON DOLAR

Sponsor olduğu 10 milli takımın oyuncuları için yılda 182 milyon dolar harcıyor. En büyük harcama 57 milyon dolar ile Fransa için yapılıyor. İngiltere için 40, Brezilya için ise 33 milyon dolar malzeme tedarikinde bulunuluyor. Nike, futbola ilişkin satışlardan yılda 2 milyar dolar elde ediyor.

Havayolu şirketinden skandal tweet


ADİDAS'TAN 110 MİLYON DOLAR

2014 Dünya Kupası’nda sponsor olduğu 9 milli takım için yılda 110 milyon dolar harcama yapıyor. En büyük pay 35 milyon dolar ile Almanya'ya ait. Açık ara zirvede olan Panzerler'i İspanya, Rusya ve Arjantin takip ediyor. Yıllık spor hasılatı yaklaşık 3 milyar dolar olan Adidas, bu alanda rakiplerine fark atmış durumda.  

ADİDAS'IN HEDEFİ 8 MİLYON FORMA

Adidas, 2014 Dünya Kupası kapsamında 8 milyon forma satmayı öngörüyor. 2010 Dünya Kupası'nda toplam 6.5 milyon forma satışı gerçekleştiren Alman firması, Avrupa dışında 300 bin rakamına ulaşmıştı.

'Yok artık' dedirten taktik!