Eski püskü ama keyifli

Formula 1'de son dört yarışın üçünü kazanan Williams da, her iki klasmanda lider durumda bulunan Ferrari de, son birkaç yarıştır istediği sonuçları alamayan McLaren de bu haftasonundan umutlu...

Formula 1'de son dört yarışın üçünü kazanan Williams da, her iki klasmanda lider durumda bulunan Ferrari de, son birkaç yarıştır istediği sonuçları alamayan McLaren de bu haftasonundan umutlu... Son iki yarışta Williams'a geçilmekle kalmayıp, performans olarak da rakibinin arkasında kalan Ferrari, Fransa Grand Prix'sinin ardından eksikliklerini gidermek için yoğun bir çalışma içine girdi. Barcelona, Fiarono ve Mugello'da test sürüşleri yapan Ferrari, beş gün içinde toplam 4252 kilometre yol katetti. Bir ay kadar önce Silverstone Pisti'ndeki test sürüşlerinde de iyi zamanlar elde eden Ferrari en büyük favori olarak gösteriliyor.
"Yaptığımız testler cesaret vericiydi. Silverstone'da hızlı olacağımızı söyleyebilirim" diyen Michael Schumacher otomobillerinde yeni gelişmeler olduğunu ve bunun da kendisini Britanya Grand Prix'si için umutlandırdığını söylüyor.
Schumacher'e uğurlu gelmiyor
Silverstone Alman pilota pek uğurlu gelmese de, Schumacher burasını sevdiğini söylüyor. Silverstone'da sadece iki birinciliği olan ve 1999 yılında burada geçirdiği kazada bacağı kırılan Ferrari sürücüsü,
"Silverstone ilginç bir pist. Burada yarışmak her zaman zevkli olmuştur" diyor. Burada başarılı olmak için çok dengeli bir otomobile sahip olmak gerektiğini vurgulayan şampiyon pilot, Becketts virajı ve köprüden sonraki yavaş geçilen kısmın yarışın kaderini belirleyeceğini söylüyor. Schumacher'e göre, burada başarılı olmak için otomobilin ayarının kusursuz olması gerek. Silverstone'da takımlar sezon içinde test sürüşleri yapabildikleri için biraz daha rahatlar ve bu ayar zorluğunu aşabiliyorlar. Ama yeni kurallar doğrultusunda cumartesi günü sıralama turlarının ardından otomobillerin ayarlarının değiştirilememesi de yine bir dezavantaj olacak.
Ferrari takımının geçen yıla oranla zorlanmasının, hatta rakiplerinin arkasında kalmasının nedeni olarak lastik performansı gösteriliyordu. Bunu zaman zaman takımın pilotları ve yöneticileri de dile getiriyordu. Takımın Brezilyalı sürücüsü Rubens Barrichello, bu haftasonu büyük bir olasılıkla yeni bir lastikle yarışacaklarını söyledi. Barrichello burada yaptıkları testlerde lastik performansından memnun kalsalar da, İngiltere'ye yeni lastiklerle geleceklerini belirtti. Kısaca lastik cephesinde ilerleme sağlayan Ferrari hayli iddialı. Tabii Ferrari'ciler son iki yarışın tartışılmaz en iyi takımı Williams'ın gücünü de unutmuyorlar.
Williams'ın Kolombiyalı pilotu Juan Pablo Montoya, Fransa'daki yarışın ardından Silverstone'da işlerinin daha zor olacağını söylemişti. Nitekim Williams cephesi bu yarış öncesi biraz temkinli konuşuyor. Bu yarışın hazırlıklarını Barcelona'da yaptıkları testlerle sürdürdüklerini söyleyen son iki yarışın birincisi Ralf Schumacher, "Otomobilimizin pek çok farklı zeminde iyi performans sergilediğini gördük. Doğal olarak Silverstone'da da iyi bir sonuç almamız gerekiyor" diyor. Fakat Ralf, Nurburgring ve Magny-Cours'daki gibi birinci olmak için hava şartlarının da kendi yanlarında olması gerektiğine inanıyor. Yani hava sıcak ve yağışsız olursa Williams daha iddialı olacak.
Ralf, Silverstone'u yavaş, orta ve hızlı virajların karışımından oluşan, üç uzun düzlüğü bulunan ve geçiş imkânının bulunduğu bir pist olarak tanımlıyor. Montoya da havanın yağışsız olmasının kendilerini için çok önemli olduğunu vurguluyor. Kolombiyalı pilot, Silverstone'un son iki yarışın yapıldığı pistlere göre farklı olduğunu hatırlatarak Almanya ve Fransa'daki kadar rahat olmayacaklarını ama en azından podyuma çıkmayı hedeflediklerini söyledi.
Hem Williams hem de McLaren kendi evinde yarışacak ve iki takım da evlerinde Ferrari'ye geçilmek istemiyor. Fransa'daki hayal kırıklığının ardından takım olarak çok çalıştıklarını söyleyen McLaren pilotu Kimi Raikkonen, Silverstone'u çok sevdiğini belirterek, "Burada yarışmaktan her zaman zevk aldım. McLaren'in kendi evindeki yarış olması da burasının önemini artırıyor" diyor.
En eski pist
Britanya Grand Prix'sinin son 12 yarışının yarısında zafer ev sahibi pilotların olmuş. 1991 ve 92'de Nigel Mansell, 1994'de Damon Hill, 1995'de Johnny Herbert ve 1999 ile 2000'de David Coulthard burada birinci oldular. "Bir Formula 1 sürücüsü her zaman kendi evindeki yarışı kazanmak ister. Bunu bir kez daha başarırsam çok mutlu olacağım" diyen Coulthard, şampiyonluk yarışından kopmuş görünse de, kendi seyircisi önünde finişi ilk sırada geçmek istiyor. Coulthard bu haftasonu kendi evinde yarışacak olan tek Britanyalı değil... BAR'dan Jenson Button, Jaguar'dan Ralph Firman ve Minardi'den Justin Wilson da performanslarıyla kendi seyircilerini etkilemeye çalışacaklar.
Britanya Grand Prix'sinin Formula 1 tarihinde de ayrı bir yeri var. Formula 1 tarihinin ilk yarışı 13 Mayıs 1950'de Silverstone'da yapılmış ve Guiseppe Farina, Alfa Romeo 158 ile o yarışın galibi olmuştu.