Favorilerden 'arızalı' gün

Kemer'deki şenliğe Beşiktaş'ın tur coşkusu nedeniyle bir gün gecikmeli katıldım.
Haber: ASENA ÖZKAN / Arşivi

ANTALYA - Kemer'deki şenliğe Beşiktaş'ın tur coşkusu nedeniyle bir gün gecikmeli katıldım. Doğrusu, seyirci etabını izleme olanağını yitirdiğim için de karalar bağlamadım. Sabahın kör karanlığında evden çıkıp, kargalar pisliklerini gagalamadan önce, Antalya'nın yamaçlarına tırmanmya başladım. Yukarıdaki, herkese acıdı mı, yoksa insafa mı geldi bilinmez, Akdeniz günlük güneşlikti. 1400 metre yükseklikte biraz kar ve soğuk var ama, o kadar da olacak. Saatlerce git, git ve sonunda 150 metre içindeki iki
virajda dünyanın en hızlı pilotlarını, en hızlı ralli araçlarını izle, onlar da seni toz içinde bıraksın. Onun içindir ki, rallici olmak için toz toprak yutmak gerekir, hem de bolca! Ve hayal kırıklığı yaşadım desem yeridir. Organizasyona sözümüz yok, bizdeki sadece uçan pilotları izlemeye bu kadar az otomobil tutkununun gelişinin düşkırıklığı.
TV'den izlemek varken
Bir yandan da onlara hak vermek gerekir. Onca masraf, onca eziyet beş altı saniye bir otomobili gazlarken görmek için çekilir mi? Bu uzun uzadıya tartışılır. Ayrıca, televizyon karşısına geçip, ayak ayak üzerine atıp keyifle, üstüne üstlük tüm detayları ekrandan görerek izmelemek varken...
Dünya Ralli Şampiyonası'nın üçüncü ayağını oluşturan Türkiye Rallisi'nde toprak zeminli yarışların deneyimli isimleri kanıksadık tempoları ile başladılar yarışa. Subaru'udan Peter Saolberg, -ki ona hernkes geleceğin şampiyonu olarak bakıyor lider durumdayken mekanik arızaya yenildi. Ancak trajikomik olan, Türkiye'ye daha önce de gelen Citroen pilotu Sebastian Loeb'in benzini bittiği için yarış dışında kalması oldu. Antalya sahili şeridi gerisindeki Beydağları'ndaki kırıcı etaplardan herkes nasibini aldı elbette. Bir önceki sezonun şampiyorn Marcus Gronholm mekanik sorunlar nedeniyle oldukça gerilere düştü ve bu ralliden puanla ayrılma şansını büyük ölçüde yitirdi. Türkiye Rallisi'de WRC kullanan Ford pilotu Serkan Yazıcı da kırdığı süspansiyonu nedeniyle sıkıntılı anlar yaşayıp, ceza aldı ve o da gerilere düştü.
Dünya Ralli Şampiyonası'nın bir ayağında start alan ilk bayan ekip olma şansını yakalayan Fiat pilotu Zeynep Merkit ile yardımcı sürücüsü Begüm Özkan'ın otomobilleri de vites kutusu arıza yapınca, ikili tarihe geçmekle yetinip yarışta izleyici oluverdiler. Dünya Şampiyonası'nda puan alan tek pilot Volkan Işık ise ilk günün yeni otomobili Palio Süper 1600'ün ayarlarıyla uğraşarak geçirdi.