Fenerbahçe'den çılgın anlaşma

Fenerbahçe'den çılgın anlaşma
Fenerbahçe'den çılgın anlaşma
Sarı-lacivertli kulüp, bundan önce yıllık 1.5 milyon euro ve satılan mal başına para alıyordu. Pazarlığa Başkan Aziz Yıldırım'ın sözleri damga vurdu.

Avrupa futbolunda ciddi bir forma rekabeti vardır. Adidas ve Nike, Avrupa futbolunu ele geçirmek için yıllardır ciddi savaş içinde. Hatta Nike, Adidas’ın anavatanı Almanya’nın milli takımına kendi formasını giymesi için yıllık 50 milyon euro bile teklif etmişti. İşte bu savaş stratejisi Türkiye ’de de alevlendi. Önce Türk Milli Takımı, sonra Galatasaray uzun yıllar süren Adidas evliliklerine nokta koymuş ve Nike’ı tercih etmişlerdi. Fenerbahçe ise yıllardır Adidas ile çalışıyor. Ancak Fenerbahçe Ülker, 5 seneliğine yılda 5 milyon dolar karşılığında Nike ile anlaştı. Bu anlaşmanın ardından Türkiye’deki en büyük, Avrupa’da ise ilk 15’e girecek bir başka anlaşma fırsatı daha oluştu. Adidas ve Fenerbahçe bir kez daha masada buluştu.

Fenerbahçe'den forma açıklaması


İLK TEKLİF 9 MİLYON EURO

Habertürk'ten Serdar Ali Çeliker'in haberi şöyle; İlk toplantı yapılır. Fenerbahçe’nin elinde Nike’ın futbol takımı için yaptığı teklif de vardır. Adidas’ın teklifi ise yılda 9 milyon euro olur. Fenerbahçe kapıyı yıllık 15 milyon eurodan açar. Adidas yetkililerinin yanıtı, “İstediğiniz para Milan’a ödediğimizden bile fazla. Onlara bu kadar vermiyoruz. Inter de Nike’dan yılda 9 milyon euro kazanıyor” şeklinde olur. Bunun üzerine Aziz Yıldırım şu cevabı verir: Fenerbahçe Inter’den de Milan’dan da büyük kulüp. Bizim rakamımız 9 milyon eurodan yukarıda olmalı...

İMZALAR ÇOK YAKINDA

Karşılıklı pazarlıklar sonucu anlaşma imza aşamasına gelir. Pazarlık 11 milyon euroda tamamlanır. Fenerbahçe başta 15 milyon euro istese de hem Adidas ile yıllar süren ilişkinin getirdiği yakınlık, hem de 11 milyon euroluk bedelle kulübün Avrupa’nın formadan en çok kazanan 15 takımından biri haline gelmesi ile pazarlık sonlanır. Fenerbahçe gelecek sezondan itibaren Adidas ile 5 yıllığına, senelik 11 milyon eurodan anlaştı. İmzalar yakında atılır.

Cimbom kurtuldu, piyango Fener'e vurdu


1.5 MİLYONDAN 11 MİLYON EUROYA

Bu anlaşmanın en şaşırtıcı noktasına gelelim... Sizce Fenerbahçe, Adidas’la yaptığı 11 milyon euroluk anlaşmadan önce ne kadar kazanıyordu? Bir başka deyişle, Fenerbahçe gelirini ne kadar artırdı? Sıkı durun... Yeni anlaşmayla bu alanda yüzde 700’ü aşan bir artış söz konusu. Fenerbahçe, bundan önce Adidas’tan yıllık 1.5 milyon euro artı royality bedel (satılan mal başına ödenen para) kazanıyordu. Yeni anlaşmada royality bedel söz konusu değil. Ancak rakamın 11 milyon euroya fırlaması çok büyük bir başarı.

GALATASARAY'IN KAZANCI YILLIK 8 MİLYON EURO

Gelelim Fenerbahçe ile Galatasaray arasındaki kıyaslamaya... Galatasaray, 9 Şubat 2011’de Nike ile 2011-2012 sezonundan başlamak üzere 5 yıllığına sözleşme imzalamıştı. Anlaşma Galatasaray’ın kasasına yıllık 8 milyon euro koyuyor.

Fenerbahçe'de yolcular belli oldu


KİM NE KAZANIYOR?

TAKIM FİRMA ÜCRET
Real Madrid Adidas 35.8
Barcelona Nike 31.4
M.United Nike 29.9
Liverpool Warrior 29.2
Chelsea Adidas 23.3
Arsenal Puma 21.9
Juventus Adidas 21.9
Bayern Münih Adidas 21.1
Manchester City Nike 13.8
Milan Adidas 13.8
* RAKAMLAR EURO CİNSİNDEN VERİLMİŞTİR
* ARSENAL’İN PUMA İLE ANLAŞMASI 2014-15’TEN İTİBAREN GEÇERLİDİR.

3 TEMMUZ ETKİSİ

Elbette Adidas’ın Fenerbhçe için bu bedele çıkmasını sağlayan en önemli faktörlerden biri de taraftar... Çünkü Fenerbahçe forma satış istikrarında gerçekten Avrupa devlerinden biri. Adidas yöneticileri bu anlaşmayı yaparken, ‘3 Temmuz etkisini’ de göz önüne almış durumda. 3 Temmuz sonrası taraftarın kemikleşmiş bir kitle halinde kulübünü ekonomik açıdan da çok daha fazla desteklemesi, anlaşmayı 11 milyon euroya çekmiş oldu.

TELEKOM DA YENİ TEKLİF VERECEK

Öte yandan forma reklamvereni Telekom ile de yeni pazarlıklar olacağı kulağıma geldi. Fenerbahçe, Telekom’dan yeni anlaşma için teklif istedi. Kulübün elinde telekominikasyonda dünya devi bir şirketin teklifinin olduğunun da altını çizelim. Yakında hem futbol hem basketbol takımlarının forma reklam gelirlerinde yeni bir rekor kırılabilir.