Formula'da Macar rapsodisi

Formula 1'de sezon içinde verilen en uzun ara sona erdi.

İSTANBUL - Formula 1'de sezon içinde verilen en uzun ara sona erdi. Sezon boyunca yorulan takım elemanlarının dinlenmesini sağlamak amacıyla verilen üç haftalık aradan sonra heyecan Macaristan Grand Prix'siyle yeniden başlıyor. Bundan önceki yarışı Williams'dan Juan Pablo Montoya'nın kazanması, şampiyona lideri Michael Schumacher'in ise bitime dört tur kala lastiğinin patlaması sonucu ikincilikten yedinciliğe düşmesiyle şampiyonluk
çekişmesi çok ilginç bir hale büründü. Sezonun bitmesine dört yarış kala Ferrari pilotu Schumacher hala lider ama en yakın takipçisi Montoya ile arasındaki puan farkı sadece altı... Almanya'da meydana gelen kazanın ardından puan alamayan McLaren sürücüsü Kimi Raikkonen ise liderin dokuz puan arkasında yeralıyor. Formula 1'de uzun bir süredir son dört haftaya üç şampiyonluk adayıyla girildiği görülmemişti. Bu yıl uygulanmaya başlanan puanlama sistemi öncelikle finiş görmeyi gerektiriyor. Bu yüzden de kimsenin hataya tahammülü yok. Son yarışlara bakıldığında Williams'ın performans olarak hem Ferrari hem de McLaren'in önünde olduğu görülüyor. Nitekim bu haftasonu da Williams pilotları favori olarak gösteriliyor. Özellikle de Almanya'da meydana gelen kaza nedeniyle Ralf Schumacher'e verilen 10 tur geriden başlama cezasının paraya çevrilmesinin ardından Williams burada duble yaparsa, yani ilk iki sırayı alırsa bu sonuç kimse için sürpriz olmayacak.
Ferrari cephesi de bu durumun farkında ama gerek takım yetkilileri gerek son üç yılın dünya şampiyonu Michael Schumacher mücadeleyi bırakmamaya kararlı. Schumacher, Montoya'nın şu anda en formda isim gibi görünüyor olmasına karşın şampiyonluk için hala kendisini favori olarak gördüğünü söylüyor. Sezonun ortasına doğru kendisinin yakaladığı çıkışı şimdi Montoya'nın yakaladığı söyleyen Alman pilot, "Bizim için de güzel günlerin geri geleceğine inanıyorum" diyor.
Montoya pistten hoşnut değil
Schumacher'in başarılı olması için lastik firması Bridgestone'un da performansını artırması şart. özellikle sıcak havalarda Michelin kullanıcıları Bridgestone ile yarışanlara karşı önemli bir avantajla yarışıyorlar. Bu hafta sonu da Budapeşte'te sıcak bir hava bekleniyor.
Monaco Grand Prix'sini kazandığı günden bu yana yapılan tüm yarışlarda, yani son altı grand prix'de kürsüye çıkmayı başaran Montoya'nın Macaristan'daki performansı şampiyonluk yarışında önemli bir rol oynayacak.
Montoya daha önce burada iki kez yarışta ve başarılı olamadı. Kolombiyalı'nın Budapeşte'de bir sekiz bir de 11'inciliği bulunuyor. Dar ve virajlı parkur Montoya'nın stiline pek uygun değil. Ama Montoya otomobil ve lastik performansının kendisini burada da zafere taşımasını bekliyor. Aslında buradan hoşnut olmayan tek pilot Montoya değil. Monaco'dan sonra en yavaş pist olan Budapeşte'de geçiş yapmak da adeta imkânsız. Bu nedenle geçişler genellikle pit-stoplar sırasında meydana geliyor. Bu da strateji ve sıralama turlarının önemini artırıyor. Geçen yılki yarışta takımlar ikişer pit-stop yapmayı tercih etmişti. Ferrariler'in üstünlüğüyle sonuçlanan yarışta Rubens Barrichello bir tur dışında tüm yarış boyunca liderliğini korumuş, takım arkadaşı Schumacher ise ikinci olmuştu. Bu yarışın ardından Ferrari markalar şampiyonluğunu ilan etmişti. Barrichello da kazanırken iki pit-stop stratejisini tercih etmişti.
Bu yıl yeni kurallar doğrultusunda üç pit-stopu tercih ederler de olacaktır. Pist yetkilileri geçişi biraz daha kolaylaştırmak için bu yıl bazı değişiklikler yaptılar. En belirgin yenilik ilk virajda oldu. Geçişlerin sağlanması için virajın yapısı değiştirildi ve burada neredeyse bir u virajı oluşturuldu. Son bölümdeki hızlı geçilen viraj da artık doksan derecelik bir viraj haline getirildi. Değişikliklerin ardından pistin uzunluğu 409 metre arttı. Eskiden kasislerle dolu olan pistin zemininin bir bölümü de yenilendi.
Coulthard ve Raikkonen'le devam
Almanya'daki şanssızlığın ardından şampiyonada üçüncü sıraya düşen Kimi Raikkonen de herşeye karşın umudunu koruyor. Fin sürücü sıralama turlarının yarışın kaderine önemli etki yapacağına inanıyor. Monaco'dan sonra en yavaş pist olan Budapeşte'de geçişin adeta imkânsız olduğunu söyleyen Raikkonen bu yüzden sıralama turlarında alınacak iyi bir derecenin hayati önem taşıdığını söylüyor. McLaren takımından son haber ise David Coulthard'ın bir yıl daha takımda kalacak olması. Mclaren takımı uzun süredir merakla beklenen açıklamayı yaptı ve 2004 yılında da Coulthard-Raikkonen ikilisiyle yarışacağını açıkladı. (Spor Servisi)