Haftada 15 saat TV başında geçiyor

Haftada 15 saat TV başında geçiyor
Haftada 15 saat TV başında geçiyor
Perform'un hazırladığı Küresel Spor Medyası Tüketim Raporu açıklandı. Araştırmada ülkemizdeki taraftarların haftada 15.2 saatini televizyon başında spor yayınlarını takip ederek geçirdiği ortaya çıktı

SPOR SERVİSİ - Dünyanın en büyük dijital spor medya şirketlerinden olan ve Haziran’da canlı skor ve istatistik sitesi Maçkolik’i satın alarak Türkiye pazarına giren Perform, Küresel Spor Medyası Tüketim Raporu’nu yayımladı. Aralarına bu yıl ilk kez Türkiye’nin de katıldığı 14 ülkeden katılımcılarla yapılan araştırmayla dünya üzerinde ülkelerin sporu tüketim anlayışları ve alışkanlıklarındaki farklılıklara dikkat çekildi. 

Araştırmada Türkiye’yi 1024 kişi temsil ederken ülkemizde en çok takip edilen sporlar arasında futbol yüzde 64’le birinci, basketbol yüzde 48’le ikinci, voleybolsa yüzde 36’yla üçüncü sırada yer aldı. Sporu sosyal medya üzerinden takip etme oranında yüzde 57’yle diğer 13 ülkeyi geride bırakan Türkiye’de spor organizasyonlarının en çok takip edildiği mecra ise yüzde 80’le Facebook oldu. Araştırmaya Türkiye’den katılan insanların yüzde 94’ü spor yayınlarını televizyon vasıtasıyla takip ettiğini söylerken, ülkemizde bir taraftarın spor içeriğine ayırdığı haftalık süre 15.2 saat olarak ortaya çıktı. Bu alanda Hindistan 19.1 saat ile açık ara lider durumda bulunurken, Çin’de ise bu süre 14.6 saat. Gelişmiş Avrupa ülkelerinin yaklaşık iki katı daha fazla süreyi ekran başında geçiren Türk izleyicilerinden yüzde 48’i ise spor yayınlarını takip etmek için para ödüyor. Türkiye ayrıca yüzde 85’le sporu en fazla online takip eden ülke konumunda. Ülkemizde spor içeriğini yazılı basından takip etme oranı ise yüzde 81.