Kayalar aman vermiyor

Dünya Ralli Şampiyonası'nın 3. ayağı Türkiye Rallisi'nde ikinci gün geride kalırken, otomobilleri bir hayli hırpalayan kayalar yüzünden pek çok iddialı pilot yarışı bırakmak zorunda kaldı.
Haber: MURAT AĞCA / Arşivi

ANTALYA - Dünya Ralli Şampiyonası'nın 3. ayağı Türkiye Rallisi'nde ikinci gün geride kalırken, otomobilleri bir hayli hırpalayan kayalar yüzünden pek çok iddialı pilot yarışı bırakmak zorunda kaldı. Dün Ford Hazır Kart Rally Team adına WRC ile start alan tek Türk pilot Serkan Yazıcı, şanssızlıklardan yakasını kurtaramadı ve üçüncü günün 4. etabında yarış dışı kaldı. Şampiyonaya özel seyirci etabındaki şanzıman problemi nedeniyle tatsız başlayan Yazıcı, ikinci darbeyi pilot koltuğunda çıkan arızadan yemişti.
Türkiye Rallisi'nde dünün en önemli olayı ise hiç kuşkusuz ki koşunun favorilerinden Finli pilot Harri Rovenpera'nın vedasıydı. Rovanpera, önce birincilikten onikinciliğe indi, sonra da yarışı bırakmak zorunda kaldı. İlk günün lideri Rovanpera, 11. etapta süspansiyon sorunları nedeniyle yavaşladı ve 12. etabı startına zamanında gelemeyince 1 dakika 50 saniyelik ceza aldı. Peugeot pilotu, dünün son etabı olan 13. etabı tamamlayamadı.
Matador farkı
Böylece dün iyi bir yarış çıkaran Citroen pilotu 'Matador' lakaplı Carlos Sainz liderliğe yükseldi. Öte yandan son iki yılın Dünya Şampiyonu Marcus Gronholm toparlanıyor ama Peugeot'un çok güvendiği bu pilot halen 11. sırada. Subaru'dan Petter Solberg'in ilk gün yarış dışı kalmasından sonra, dün de takımın diğer pilotu Tommi Makinen sorunlar yaşadı. 11. etapta aracındaki sorunlar nedeniyle zorlukla finişi gören Makkinen, servis alanında toparlandıktan sonra genel klasmanda sekizinciliğe tutunabildi. Sainz'in ardında ikinci sıradaki Richard Burns, temkinli stili ve tam bir taktik adamı olmasıyla dikkat çekiyor. Burns'ten bu taktiğiyle bugün aradaki 1 dakika 19 saniyelik farkı kapatması çok zor ama herkes yolda kalabilir. Tabii lider Sainz da...



  • Dünya Ralli Şampiyonası'nın 3'üncü raundu Türkiye Rallisi'nde kırıcı etaplar tüm takımlara zor anlar yaşatıyor. Peugeot Sport'un Finli pilotu Harri Rovenpera da bu kırıcı parkurdan payına düşeni aldı.
  • Üç günden bu yana Antalya'nın Kemer ilçesinde tüm heyecanı ile devam eden Türkiye Rallisi'nin 9'uncu etabında arka süspansiyonu kırılan Harri Rovenpera, yarış dışında kalıp liderliği Carlos Sainz'a kaptırırken Peugeot Sport'un şampiyon İngiliz pilotu Richard Burns ikinci sıraya yükseldi.
  • Yarışın üçüncü gününde toplam uzunluğu 150 kilometre olan yedi etap geçildi. Üçüncü günün etapları, ilk iki güne oranla çok daha kırıcıydı, zaten bu nedenle de deneyimli pilotlar mekanik arızalara yenildiler. Bir önceki gün direksiyon hidroliği arızası nedeniyle gerilere düşen Peugeot Sport'un bir numaralı sürücüsü Marcus Gronholm, kaybettiği zamanları geri alabilmek için maksimum atağa geçti, bunun sonucunda da üst basamakları zorlamaya başladı.
  • Türkiye Rallisi, koşulacak beş etapla tamamlanacak ve Dünya Ralli Şampiyonası'nda 2003 sezonunun ilk toprak zeminli yarışı da noktalanmış olacak. Peugeot Sport'un hedefi ise ikinci sırada bulunan Richard Burns ile Türkiye'den zaferle ayrılmak...

    13. Etap sonunda genel klasman
    1. C. Sainz (Citroen)
    2. R. Burns (Peugeot) 1.19.5
    3. F. Duval (Ford) 1.44.0
    4. C. McRae (Citroen) 2.26.0
    5. G. Panizzi (Peugeot) 2.45.1