Kazanan yarışın kendisi

Sezonun ilk yarışı, Avustralya Grand Prix'si son yılların en ilginç mücadelelerinden birine sahne oldu.

İSTANBUL - Sezonun ilk yarışı, Avustralya Grand Prix'si son yılların en ilginç mücadelelerinden birine sahne oldu. Liderliğin dört sürücü arasında altı kez el değiştirmesi, yarış boyunca her an seyre değer bir şeylerin olması, ilk dört sürücüyü sadece 10 saniyelik bir farkın belirlemesi ve belki de en önemlisi Ferrari'nin kazanamaması, hatta 53 yarış sonrası ilk kez kürsüye çıkamaması ilk yarışın ardından bolca konuşuldu.
Bu durumdan en çok memnun kalan kişi FIA Başkanı Max Mosley oldu. Mosley, ilk yarışın bu denli heyecanlı geçmesinin en büyük nedeninin yeni getirilen kurallar olduğuna inanıyor. Bir diğer kesim ise
Avustralya'daki yarışın özlenildiği gibi çekişme ve heyecan içinde geçmesinin nedeninin yeni kurallardan çok hava şartlarıyla ilgili olduğunu savunuyor. Mosley bu düşüncelere hemen bir örnek vererek karşı çıktı. Geçen yılki Britanya Grand Prix'sinin de benzer hava şartları altında gerçekleştiğini fakat böyle güzel bir yarış olmadığını söyleyen Mosley, "Pazar günkü start dizilişi çok farklıydı. Gerçi Ferrariler yine en öndeydi ama kurallar değişmeseydi de öyle olacaktı. Onun dışında farklı bir diziliş ve hemen herkesin otomobilinde farklı miktarlarda yakıt vardı. Bu iki faktör de yarışın böyle güzel geçmesini sağladı" diyor.
İlk altıda beş farklı marka
Mosley ile görüş birliği içinde olanların başında Minardi takımının patronu Paul Stoddart geliyor. Stoddart yarışın ardından, "Bugün kazanan Formula 1 oldu" diyordu. Çok heyecan verici bir hafta sonu geçirdiklerini belirten Minardi patronu, yarış sonunda ilk altı içinde beş farklı takımın otomobilinin olmasının da yeni kuralların ne denli yerinde olduğunun bir kanıtı olduğunu söyledi. Stoddart, insanların yeniden Formula 1 konuşmaya başladığını ve bunun çok önemli olduğunu, kendilerinin de zaten bunu sağlamak istediklerini söyledi.
Yeni kuralların sezonun ilk yarışına o denli büyük etki yapmadığını savunanların başında ise Formula 1'in patronu Bernie Ecclestone geliyor. Ecclestone, Avustralya Grand Prix'sinde geçen yıl tüm yarışlarda yaşananların toplamı kadar olay yaşandığını kabul etse de, bunun yeni kurallarla ilgisi olmadığını söyledi. Ecclestone, Schumacher'in otomobilini hasara uğratması, Montoya'nın spin atması, Raikkonen'in pit alanında hız yapması ve güvenlik aracının iki kez piste girmesinin yeni kurallarla ilgisi olmadığını söyledi.
Formula 1'deki en saygın teknik adamlardan biri olan Adrian Newey de yarışın, TV izleyicileri için bu denli ilginç geçmesinin nedeninin yeni kurallar olmadığını, bunda en büyük etkenin hava olduğunu belirtti: "Eğer bir takımın otomobili sıralama turlarında ayar sorunu yaşadığı için kötü sonuç almışsa yarışta da başarılı olması imkânsızdır. Çünkü sıralama turları ve yarış arasında otomobilin üstünde çalışamıyorsunuz."
Yeni sıralama sistemi
McLaren takımı gibi diğer iddialı iki takım Ferrari ve Williams da sıralama turlarının ardından otomobillerine müdahale edememelerinden şikayetçiler. Ferrari pilotları Michael Schumacher ve Rubens Barrichello sıralama turlarının ardından ilk iki sırayı almalarına karşın memnun değillerdi. Schumacher yarış için lastik değiştirip, yakıt almalarına izin verilmemesini anlayamadığını söylerken, Barrichello yeni sıralama turları sisteminin sıkıcılığından yakındı. Williams takımının teknik direktörü Patrick Head de Barrichello'ya katılarak, "Sıralama turları yeni haliyle televizyon izleyicileri için daha iyi hale gelmiş olabilir. Ama biz yarışı içindekiler için çok sıkıcı olduğunu söylemeliyim."
Yeni sıralama turları sisteminden en çok küçük takımların memnun olduğunu da belirtmek gerek. Jordan takımının sahibi Eddie Jordan, "Artık sponsorlara gidip cumartesi günleri 3.5-4 dakika ekranda görüneceğimizin garantisini verebiliyorum" diyerek, bunun kendilerine yapacağı ekonomik katkılara dikkat çekti.



Sürücüler klasmanı
1. D.Coulthard (McLaren) 10
2. J.P.Montoya (BMW-Williams) 8
3. K.Raikkonen (McLaren) 6
4. M.Schumacher (Ferrari) 5
5. J.Trulli (Renault) 4


Markalar klasmanı
1. McLaren-Mercedes 16
2. BMW-Williams 9
3. Renault 6
4. Ferrari 5
5. Sauber Petronas 3
(Spor Servisi)