Motorlar kükremeye başlıyor

Dünya Ralli Şampiyonası'nda 2003 sezonunun heyecanı, Monte Carlo'da başladı. Şu anda son hazırlıklarını tamamlamaya uğraşan ekipler, ilk startı yarın alacak.

MONTE CARLO - Dünya Ralli Şampiyonası'nda 2003 sezonunun heyecanı, Monte Carlo'da başladı. Şu anda son hazırlıklarını tamamlamaya uğraşan ekipler, ilk startı yarın alacak. Bu yıl 71'incisi koşulacak Monte Carlo Rallisi, 14 ayaktan oluşan ve 9 Kasım'da Galler'de sona erecek Dünya Şampiyonası'nın ilk yarışı. Monte Carlo'da çoğu zaman kuru asfalt, kimi zaman da karla kaplı parkurda, zafere ulaşacak pilotu büyük olasılıkla doğru lastik seçimi belirleyecek. Fransa Alpleri'nde gerçekleşen Monte Carlo Rallisi'nin karakteristik özelliği, değişken hava koşulları. Deniz seviyesindeki etaplar çoğu kez kuru, ancak yukarı tırmanmaya başladığınızda koşullar değişebiliyor. Yağmur da olabiliyor, kar da... Bu nedenle doğru lastiği seçen ekip, yarışın galibi oluyor. Son iki sezonun şampiyonu Peugeot, bu yıla da büyük iddiayla girerken, diğer ekipler de sonbahar ve kış aylarını otomobillerini geliştirmek için çalışmakla geçirdi. Dünya Şampiyonası'nda üçüncü ayak, 26 Şubat-2 Mart tarihlerinde Türkiye'de koşulacak.



Citroen
İlk kez tüm sezonu bu yıl koşacak Fransız ekibi, şampiyonanın en pahalı araçlarıyla mücadele edecek. Xsara'ların tanesi yaklaşık 850 bin dolara mal oluyor. Bu güçlü araçların toprak zeminde Colin McRae ve Carlos Sainz gibi tecrübeli pilotlarla ne yapacağı merakla bekleniyor. Genç Fransız Sebastian Loeb'in 2002'deki toprak dene-yimi ise bakalım 2003'e nasıl yansıyacak?
Ford
Ford tamamen sürprizlere açık bir ekip. Şu anda Dünya Şampiyonası'nda en yüksek bütçeye sahip Ford, otomobilinde önemli değişiklikler yaptı. Ama kritik değişiklik elbette ki pilotlarda. Estonyalı Marco Martin, McRae ve Sainz'in gölgesinden kurtulduğu için 'uçacak', burası kesin. Ancak uçtuktan sonra yola mı konacak işte burası muamma! Takımın diğer pilotları François Duval ile Mikko Hirvonen.
Subaru
Japonların hızlı otomobili Subaru da ciddi değişimler yaşayan araçların başında geliyor. Otoriteler, yeni Subaru'nun geçen sezona oranla çok daha hızlandığını belirtip, olası zaferlerin sürpriz sayılmaması gerektiğinin altını çiziyorlar. Art arda dört kez şampiyonluğa ulaşan Tommi Makinen güven veren bir pilot. Ancak gözler, 2002'yi sürpriz ikincilikle noktalayan Peter Solberg'in üzerinde.
Hyundai
Şampiyonanın iddiasız sayılacak ekiplerinden Hyundai'de önemli bir değişiklik yok. Armin Scharz ile Freddy Loix yine Güney Kore ekibinin kozları. Araçta yapılan ufak tefek değişikliklerin Hyundai'nin sıralamadaki yerini değiştireceğine olasılık verilmiyor. Ama özellikle toprak yarışlarda Hyundai'nin çıkış yapması bekleniyor.
Peugeot
Son iki sezonun şampiyonu Peugeot elbette ki yine en büyük favori. 206 WRC'lerde renkleri dışında önemli bir değişiklik yok. Gerek Marcus Gronholm, gerek Gilles Panizzi ve gerekse Richard Burns yarış kazabilecek otomobile ve en önemlisi, deneyime sahipler. Panizzi'nin kuru asfaltta daha başarılı olduğu unutulmaması gereken bir faktör.
Skoda
Kuşkusuz 'ölü sezon'da kendisini en fazla geliştiren takım, Skoda oldu. Skoda'nın sezona başlayacağı otomobil Octavia WRC Evo 3 olacak ki, bu aracın inanılmaz bir evrim geçirdiği dilden dile dolaşıyor. Ancak sezonun 4 ya da 5'inci yarışından sonra Octavia'nın yerini Fabia WRC alacak. Skoda'daki değişiklikler bununla sınırlı değil. Didier Auriol takımın birinci, Toni Gardemeister de ikinci pilotu oldu. Auriol'e dikkat!
(Spor Servisi)